Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Agregat pompy ciepła w szklarni ?


aGdybyTak

Rekomendowane odpowiedzi

Agregat pompy ciepła w szklarni ? Wiem nietypowe pytanie ale czy istniej możliwość czy tez dobrym pomysłem było by zainstalować pompę ciepła w szklarni ? A dokładniej w małej połączonej z domem przybudówce ze szkła, gdzie latem temp. osiągają 50+ stopni a zimą temp. nie spada poniżej 15. Pytanie bardziej teoretyczne gdyż nie znam się na pompach ciepła, ale jeżeli pobierają one ciepo z otoczenia to jak na moje takie rozwiązanie byłoby w miarę sensowne i efektywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie.
Temperatura w szklarni byłaby prawie taka sama (gdybam, większa o 0,05 *C) jak na zewnątrz szklarni.

Dlaczego. 
Ponieważ nie możemy tak małego pomieszczenia z pompą ciepła w środku, zamknąć. Musi być otwarty obieg powietrza. 

Na szybko przeszukałem zasoby internetu i nie znalazłem konkretnych danych, ale możemy przyjąć, że w ciągu 1 godziny wentylator pompy ciepła przepcha od 5 000 m3 do 10 000 m3 powietrza.

Edytowane przez Witek-z-Ulicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli wylot powietrza z PC bedzie na zewnatrz szklarni to jeszcze ok. Jesli zrobisz obieg zamkniety wewnetrzny to zysk zaden lub gorszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że sens jest znikomy chyba że w jakiś sposób udało by się zrobić przepływ z ciepłym powietrzem. W sumie taka głupia myśl ale pasywny kurirek co tli drewno w pomieszczeniu obok i wtedy górą by szło ciepłe powietrze a dołem wracało zimne ? Mówię tak tylko czysto hipotetycznie. Ewentualnie wykorzystać jeszcze kolektory słoneczne, które podobno są wydajniejsze i tańsze od paneli fotowoltaicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach