Skocz do zawartości

Wello

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O Wello

  • Tytuł
    Bywa od czasu do czasu

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

292 wyświetleń profilu
  1. Jest jeszcze jeden aspekt z głowicami. Stukające rury od rozszerzalności cieplnej :) Przy stałej temperaturze czynnika, tego nie ma. Doświadczyłem tego osobiście, ale nie każdy musi mieć taką "podatną" na to instalację u siebie. Z mojego doświadczenia, a palę już na pogodówce drugi sezon, wiatr, deszcz, śnieg i co tam jeszcze nie powodują nadmiernego wzrostu lub spadku temperatury (czyt. ani razu tego nie zauważyłem) w domu jako pochodnej sterowania pogodówką. Pewnie kwestia konkretnego budynku, a jak wiadomo każdy jest inny.
  2. W moim przypadku nie szarpie temperaturą na kotle. mik90, być może u Ciebie szarpneło piecem bo nagle zmieniłeś temp. o 3*C, a pogodówka zmienia płynnie, tak jak płynnie zmienia się temperatura na poprawnie umieszczonym czujniku zewnętrznym. Pewnie gdybym zmienił nagle temp. zaworu o 3*C to też by mi szarpnęło. Sprawdziłem przed chwilą i wczoraj minimalna na zaworze była 39*C, a maksymalna 41*C. I mówię tutaj o całym dniu. Oscylowała w okolicy 40*C. Temperatura zaworu i tak jest stała nawet przez kilka godzin. Zmienia się +- 1*C. Czujnik na północnej stronie, gdzie Słońce nie ma dostępu od rana do wieczora. Mam ustawione 42*C@0*C, a krzywa 1*C zaworu na 2*C temp. zewn. Defro Sigma E 16kW na dom po OCZ 12-14kW. Grzeję drugi sezon i piec ani razu się nie odstawił. A na pytanie gmaja, myślę że jedynie dział R&D dowolnego kotła dużego producenta jest w stanie odpowiedzieć. Mają jak to pomierzyć dokładnie, a nasze pomiary domowe, gdzie temperatura na dworze i tak się zmienia mogą dotyczyć jedynie jakiejś średniej z tygodnia na przykład. I to pewnie z dokładnością nie lepszą niż +-10%. No i do tego dochodzi powolne zmniejszanie się sprawności w ciągu tygodniowego pomiaru przez zabrudzenie wymiennika w trakcie pracy, a przecież nikt nie będzie codziennie pieca czyścił żeby pomiar miał ręce i nogi, bo musiałby piec na godzinę wyłączyć żeby oczyścić z pyłu każdą ścianę wewnętrzną pieca. A później przez kolejne kilka godzin piec musiałby to nadrobić i pomiar do kosza.
  3. Mam na wszystkich kaloryferach głowice od dawna, a rok temu wymieniłem piec i steruję 4D przez pogodówkę. Nie mam jak porównać ekonomii, ale jak mam głowice odkręcone na 5 i jeden zawór 4D podaje wodę o ustalonej temperaturze na wszystkie grzejniki taką samą, to jest o wiele bardziej stabilna praca siłownika 4D. Jak puszczałem odrobinę wyższą temperaturę na grzejniki (ale nadal z pogodówką), a głowice ustawiałem różnie, od 2 do 4, to siłownik częściej kręcił zaworem bo głowice różnie odcinały i puszczały wodę, co powodowało szybsze i częstsze zmiany temperatury za zaworem 4D. Teraz mam wszystkie głowice na 5 i steruję tylko pogodówką. Temperatura w domu wszędzie stała. Tylko to powyższe mogę powiedzieć o tym porównaniu, o ekonomii nie mam jak bo nie mam żadnych danych aby je ze sobą porównać. Być może stabilniejsza praca zaworu 4D wpływa na zwiększenie ekonomii, ale realnie patrząc nie wiem czy są to istotne różnice. Szczególnie, że przecież do budynku i tak należy doprowadzić taką samą ilość energii, niezależnie od tego czy jest to wartość stała przez cały czas, czy raz większa, a raz mniejsza, ale średnio taka sama.
  4. U mnie najszybciej wychodzi tak: 1. Kopczyk 3cm poniżej poziomu retorty. 2. Trzy garści pelletu. 3. Polewam bioetanolem. 4. Podpalam i koniec. Gdybym się sprężył to robiłbym to minutę, ale że robię to w zasadzie góra trzy razy w roku to zajmuje mi to 3 minuty ;)
  5. Na najbardziej znanym polskim forum technicznym jest temat. Wpisz w google st-500 rs232.
  6. Na piecu daj 65 stopni, zawór 3D/4D na połowę, resztę załatwią termostaty na kaloryferach. To taka wstępna rada na szybko, którą sam dopasujesz do swoich potrzeb.
  7. Grzybkowy masz otwarty na maksa i regulujesz tylko pompą, czy zaworek masz przykręcony w jakimś stopniu?
  8. Grundfos nie ma płynnej regulacji wydajności. Wilo ma. Więc większy sens ma zastosowanie Wilo. Ja taką kupiłem z tego właśnie względu ale czekam na montaż jako tej do powrotu.
  9. Założenia nie są błędne. Przyjmując wymianę na osobę oczywiście masz rację, ale jeszcze jest łazienka (u mnie dwie) i kuchnia (też dwie na gaz). Oczywiście nie każdy tak ma i wówczas wymagana wentylacja wynosi tyle ile Ty podałeś. Nie mniej jak napisałem, to są moje wymagania do mojego domu, a każdy ma inaczej.
  10. Cześć. Policzyłem na szybko i u mnie by to było ok. 1000zł rocznie strat. Przyjąłem ok. 200m^3 powietrza tylko nawiewanego średnio w okresie grzewczym. Wziąłem pod uwagę sprawność pieca, ilość energii jaką należy dostarczyć do nagrzewnicy, cenę węgla itp. Nie staję po żadnej ze stron :) Wtrąciłem się tylko gdyby ktoś chciał konkretnych wyliczeń. Mój dom to 160m^2, 5cm styropianu na ścianach.
  11. Ze standardowego węża fi 25mm, z ziemi uzyskasz ok. 20W/m, więc do domu potrzebowałbyś 200m żeby odczuć klimę (wyjdzie 4kW). Bo musisz pamiętać o dwukrotnym przewymiarowaniu wymiennika ziemnego.
  12. Ja kupiłem w promocji worek pelletu za 10zł, który do rozpalania wystarczy mi chyba na 25 lat :D Przy rozpalaniu sypię 3-4 garści, polewam biopaliwem (2 łyżki stołowe), podpalam i tyle. Zero syfu, szybko łapie bo to czyste biopaliwo + pellet.
  13. Cześć. Wkład jest od producenta Jawar, średnicę wewnętrzną mam 180mm, otwór wiercono chyba 225mm ale teraz dokładnie sobie nie przypomnę. Miałem komin o przekroju w kształcie prostokąta więc zebrało mi trochę dwie przeciwległe powierzchnie, a pozostałe dwie miałem nienaruszone. Frezowane miałem otwornicą, łańcuchem nie chciałem żeby mi robili bo wówczas komin jest w środku nierówny. Akurat ta powierzchnia, która była zbierana, była widoczna w domu i zostało ok 5cm grubości cegły, a pomimo tego nie było żadnego pęknięcia. Powiem Wam, że ciężko znaleźć porządną firmę, która robi izostaty otwornicą. Jestem ze Śląska. W zasadzie tylko jedną firmą znalazłem i oni mi to zrobili bez problemu. Ceramiki nie trzeba wymieniać do końca życia w zasadzie, a metal prędzej czy później zardzewieje. O wadach ceramiki nie słyszałem, więc zdecydowałem, że wolę zrobić to raz, a porządnie, zamiast co 10 lat robić to samo. Koszt komina ceramicznego to tylko 2x tego co z 1.4404 więc nic strasznego. Na prawdę szczerze polecam każdemu ceramikę.
  14. Nie wiem jak można bez zastanowienia na dłuższą metę kupować wkłady stalowe. Nawet z 1.4404. Przecież po 5-10 latach trzeba je wymienić, a człowiek młodszy nie będzie i w pewnym momencie nie będzie w stanie przypilnować ekipy która będzie to robiła. Za 10 lat znowu robota i koszt, nie wiadomo jaki bo za 10 lat mogą być zupełnie inne ceny. A tak to raz porządne frezowanie z ceramicznym izostatem i spokój do końca życia. Ja tak mam. 9m wkład wraz z frezowaniem za 5tys zł w 8h zrobiony. Nie ma co się bać frezowania. U mnie dudniło i wibrowało jakby ktoś młotem pneumatycznym pracował i nie było ani jednego pęknięcia, a mam dom z pełnych cegieł, gdzie spoiwo ma kolor żółty od piasku.
  15. Klej S1 (łatwo dostępny) lub S2 (drogi i trudno dostępny). I nie elastyczny bo nie ma takiego parametru (patrz norma), a odkształcalny (S1), lub wysoko odkształcalny (S2). http://www.chemiabudowlana.info/podlogi,art_ekspert,151,klej_elastyczny_a_klej_odksztalcalny_klasa_s1_lub_s2
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.