Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oszczedne grzanie w Termet Ecocondens gold plus


Sznycel98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  

Od nie dawna mam zmienione ogrzewanie z węglowego na gazowe. Zamontowali mi piec Termet Ecocondens gold plus 25kW chciałbym dowiedzieć się czy ktoś ma podobny i wie jak najefektywniej i jak najtaniej ogrzać mieszkanie. Od razu zaznaczę ze jestem laikiem  w sprawach piecy gazowych. Po prostu  chciałbym wiedzieć jak najlepiej dobrać parametry pracy pieca dla obniżenia rachunków. 

Mieszkanie mam 63m w starej kamienic na parterze. Od zewnątrz ocieplone styropianem 10cm od wewnątrz watą  5cm (zrobil to poprzedni właściciel). Podłogi w 2 pomieszczeniach ocieplone. Posiadam 3 kaloryfery kazdy po 1.6m oraz 3 po 80cm w kuchni podłoga ogrzewana a od sierpnia podłoga ogrzewana będzie już wszędzie. 

Chcialbym wiedzieć jak lepiej grzać mieszkanie niską  temperaturą  ale dłużej, czy ponad 52° ale szybciej? I jak dostosować się do temperatury zewnętrznej? 

Czujnik temperatury  w mieszkaniu ustawiony na 22.6° dla małego dziecka 

 

Za każdą odpowiedz bardzo dziekuje 

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy masz czujnik temperatury zewnętrznej, jeżeli nie,to jak jest możliwość to założyć i wtedy dobrać krzywą grzewczą. Grzanie możliwie najniższą temperaturą a cały czas jest najbardziej efektywne.

  • Przydało się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od wilgotności w pomieszczeniu...jak jest wysoka to i 25+ jest odczuwalnie nie za ciepłe...hehe

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...