Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nagrzewnice Volcano Vr3


korbol88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczow. 

Mam problem z nagrzewnicami. Posiadam piec viessman vitodens 26kW i 2 nagrzewnice 70 kW są polaczone rurami 22 odleglosc miedzy nimi to 20 m a pierwsza jest od pieca jakies 4m w ukladzie tym nie ma zadnej dodatkowej pompki ( nie mam pojecia czy jest potrzebna) jestem troche zielony w temacie a zlecilem to pewnej firmie ktora twierdzi ze wszystko jest ok. Zauwazalna roznica temperatur na wyjściu. Mam do ogrzania okolo 800 m3 budynek dobrze zaizolowany a temperatura nie moze przekroczyc 16C. Macie szanowni koledzy jakies rozwiazania? 

Na drugiej części budynku sa pomieszczenia rozne socjalne i inne kubatura 400m3 ogrzewana kaloryferami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z opisu wynika że grzejesz 800m3 ale przy jakiej powierzchni? To 400m3 idzie z tego samego kotła czy z innego zasilania?

Yaro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, korbol88 napisał:

 a zlecilem to pewnej firmie ktora twierdzi ze wszystko jest ok. 

I co, kolega zlecił, zapłacił a teraz "reklamuje " tą firmę, która nie miała pojęcia o robocie.

Co to znaczy budynek dobrze zaizolowany?

Dobrze to pojęcie względne.

Tu trzeba zrobić bilans, dobrać rury i inne elementy układu - jednym słowem projekt , a to wychodzi po za forum.

Ostatnio robiłem coś podobnego na Buderusie z licznikami energii cieplnej, sterowaniem i halą ponad 1200m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zakrecam ta dalsza to ta 1sza grzeje dobrze. Ale kiedy odpalam ta druga to ta 2ga strasznie słabo grzeje a rura na wyjsciu jest letnia. 

Rury sa izolowane standardowa otulina nie wiem jakiej grubości. 

Czy dodanie pompki do tego ukladu rozwiaze problem? Byl kiedyś podobny watek na tym forum i pompka rozwiazala problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach