moskit145 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor #551 Opublikowano 16 Stycznia 2014 No tak będzie z esa ale jak on sobie poradzi aż sam jestem ciekawy , pompę mam z mtz-a rozdzielacz z zatrzaskiem tylko jeszcze wstawię zawór regulacji obrotów żeby regulować grubość zrębki , góra będzie zasłonięta tylko czasu nie ma skończyć tego rębaczka , w między czasie zrobiłem frezarkę do kominów i dlatego tak się guzdram z tym potworem ale jeszcze chwila i trza zrębkę robić bo mnie już podkładanie drewna nudzi nie ma to jak podajniczek
ramzeus Opublikowano 16 Stycznia 2014 #552 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Jaką masz średnicę koła bo przyznam, że wygląda na dosyć konkretną. Co do esa to kwestia jaki gruby materiał będziesz przerabiał, pompa i hydromotor też trochę mocy pobiorą.
ramzeus Opublikowano 16 Stycznia 2014 #554 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Koło fi 600mm i gr. 30mm, oj będzie miał esiok co ciągnąć.
JanuszGr Opublikowano 16 Stycznia 2014 #555 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Tarcza ok 68 kg, im więcej tym lepiej, wszystko zależy co włożysz do gardła, tak ciężko będzie miał silnik. Zrób szeroki gardziel do rozwartych gałęzi Jakie fi wałka wciągającego?
moskit145 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor #556 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Wałek wciągający ma ok chyba 12cm wraz z pazurami, a wygląda tak
ramzeus Opublikowano 16 Stycznia 2014 #557 Opublikowano 16 Stycznia 2014 12 cm to nie za dużo, powinien mieć taką średnicę jaka będzie wysoka gardziel a pewnie będzie wyższa jak 12 cm. Jakie przewidujesz max. gałęzie zrębkować?
moskit145 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor #558 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Właśnie powróciłem z garażu wałek wraz z kolcami ma 10cm gardziel po całkowitym podniesieniu 15cm
ramzeus Opublikowano 16 Stycznia 2014 #559 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Polecam zwiększyć średnicę wałka do jakichś 15-17cm. Wałek będzie się mógł wolniej kręcić to po pierwsze a po drugie nie będzie możliwości włożenia gałęzi nad wałek.
moskit145 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor #560 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Gdybym zastosował napęd poprzez przekładnię kątową i stałe obroty tak jak miałem w poprzednim rębaku to pewnie tak by trzeba było zrobić ale będę miał regulator obrotów silnika więc jest to nie potrzebne , większy wałek większy posuw mniejszy bardziej naciska na punkt zresztą wyjdzie w praniu teoria nie zawsze idzie z praktyką, aż sam jestem ciekawy co i jak będzie
ramzeus Opublikowano 16 Stycznia 2014 #561 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Oczywiście, że wszystko wyjdzie w praniu jednak większy wałek to wolniejsze obroty, mniejsza podatność na "skakanie wałka". Sprężynę dociskową wałka trzeba będzie założyć, ja mam 2 szt od szczęk hamulcowych do C360. Piszę Ci zgodnie z praktyką nie teorią. Ty masz 2 noże więc będziesz miał 2 razy wolniejszy posuw wiec może będzie OK. Już nie mogę się doczekać filmiku z Twoim nowym rębakiem w roli głównej.
Filipp Opublikowano 17 Stycznia 2014 #562 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Tak jak napisał Ramzeus, warto dać wałeczek o większej średnicy. Też zaczynam budować drugi rębak i wałek mam fi140+kolce. Potrzebny będzie większy moment obrotowy, ale Twój silniczek sobie na pewno poradzi.
młody Opublikowano 17 Stycznia 2014 #563 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witam a ja zapytam o frezarkę do kominów , czy próbował już pan rozwiercać komin ? może jakieś fotki pan ma .
kodi67 Opublikowano 19 Stycznia 2014 #564 Opublikowano 19 Stycznia 2014 @Filip Witam mam pytanie. Z jakiego materiału zastosowałeś kolce-daj jakąś fokę tego wałka wciągającego.Pozdrawiam.
moskit145 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor #565 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Witam jestem już po pierwszych testach zrębka fajna gruba , najgrubsza gałąź jaką włożyłem ok 12cm lekkie przymulenie i zadymienie esioka ale dał sobie radę zdjęcia zrębki poniżej film już nie długo
JanuszGr Opublikowano 27 Stycznia 2014 #566 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Fajna (a nawet zajefajna), pewnie mokra. Jak możesz, daj coś suchego, zrób filmik. Pozdrawiam CIEPŁO! (na luty prognozy -30st, ciekawe czy sie sprawdzi)
moskit145 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor #567 Opublikowano 27 Stycznia 2014 JanuszGr rębałem suchego buka i mokrą olchę , dziki bez, głóg itp dawał sobie świetnie radę , zrębka jest gruba , bałem się że zrębka w podajniku będzie się klinować ale nic z tego wszystko zsypuje się idealnie nawet zastanawiam się czy nie zrezygnować ze "wzruszacza" ale zobaczę jak się to wszystko będzie zachowywało. Na razie trzeba rozpocząć zbieranie gałęzi i trzeba narobić tyle żeby starczyło na Luty skoro ma być aż tak lodowato , sprzęt jest uaz do targania rębaka , wywrotka z nadstawkami wchodzi ok 5 m3 zrębki może stać przy samej kotłowni jest tylko mały problem. Ano chodzi o to że grzeje mi się olej w systemie podawania gałęzi z twoich postów wynika że masz wiedzę na tema hydrauliki siłowej. Układ jest taki pompa z deta 32l węże 12 do rozdzielacza od rozdzielacza 10, silnik to wiesz chłonność 200 cm pojemność zbiornika z olejem 7,5litra ale oleju ok 5 litrów na powrocie filtr powrotny. Nie wiem czy czasami nie są za duże obroty na pompie ok 1000obr/min może więcej oczywiście rozdzielacz z zaworem bezpieczeństwa zastanawiam się nad chłodnicą oleju co ty na to?
JanuszGr Opublikowano 27 Stycznia 2014 #568 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Moskit, Jaki jest wydatek pompy (cm3/obr)? Jakie są obroty wałka wciągającego? Regulowałeś zawór bezpieczeństwa (jak zbyt mocno popuściłeś zawór i cały czas płynie nim olej na przelew to niepotrzebnie grzeje olej, to tak samo jak ślizgające sprzęgło cierne - energia mech. w ciepło) Zbyt gęsty olej (niepotrzebne tarcie wew. w oleju,) może HVI np. renolin (warunek - dobra pompa, bo silnik nowy) Pompa zużyta, przecieki wewnętrzne w pompie (wtedy potrzebujesz gęsty olej) a najlepiej wymienić na inną Sprawdź pompę na szczelność- najszybciej teraz jak wypełniona jest olejem, zamknij korkiem wąż tłoczny i obracaj kołem pompy, (duży opór- mały przeciek wew w pompie, (możesz zablokować wałek wciągający i na otwartym rozdzielaczu na silnik, obracać kołem - wynik to suma przecieków pompy, silnika i rozdzielacza. My tu wywody, ale napisz jak mocno się grzeje (do jakiej temp. 50-70*?, jak szybko -1-2h? pracy ciągłej, przy jakiej tem. zewnętrznej?)
JanuszGr Opublikowano 27 Stycznia 2014 #569 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Pisałeś coś o regulatorze obrotów, masz go? Który?
moskit145 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor #570 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Zawór nie regulowałem, ustawiony jest na 180bar orginalnie , pompa ma 32cm3/min jest nowa a olej zastosowałem hydrauliczno-przekładniowy i tu był chyba popełniłem błąd jak zgęstniał zaczęło przypierać pompę paski spaliło więc zastosowałem łańcuch zaczęło normalnie pracować ale po godzinie rębania ręki na pompie nie utrzymasz gorąca jak cholera a regulator chwilowo wywaliłem bo wydawało mi się że pieni mi olej. Olej kupiłem już nowy jest to hl 46 i jak zwiększe zębatkę na pompie założę spowrotem regulator obrotów
moskit145 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor #571 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Witam a ja zapytam o frezarkę do kominów , czy próbował już pan rozwiercać komin ? może jakieś fotki pan ma . Nie mam jeszcze zdjęć ale jak zrobi się cieplej ruszamy z frezowaniem więc podrzucę jakieś fotki
JanuszGr Opublikowano 27 Stycznia 2014 #572 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Moskit Zakładam wymiary (podstaw swoje prawidłowe) 1000(obr/min tarczy) x 2 (liczba noży) x 15mm (grubość noża) = 30 000mm (posów/min) 30 000 mm/min / PI / 130 mm(śr wałka wciąg) = 73,5 obr/min +6..8% (V obr wałka potrzebna) Z przełożenia hydr 1000obr/min(obr pompy) x 32cm3/obr = 32 000cm3/min (32litrów/min) 32000cm3/min / 200 cm3/obr = 160 obr/min (Vobr wałka rzeczywista) (Obliczenia bez poślizgów mech., hydr. i innych pier...ł, które tu możemy sobie darować - to plus 6-8% wystarczy) Wynika z tego że wałek niepotrzebnie tak kreci (napiera na tarczę drewnem, które i tak nie zostaje obcięte) Jeżeli nie chcesz zmieniać silnika lub pompy, pozostaje zmienić, tak jak piszesz, przełożenie pasowe (łańcuchowe) na mniejsze (mniejsze o połowę, które powinno wynikać z obliczeń) Układ mocuje się sam ze sobą i z tąd to grzanie. Do takiego małego wałka, pasek klin B w zupełności powinien wystarczyć. Daj olej mniejszej lepkości (HL46 jest gęsty - nie na zimę, lepszy HLP32 lub Renolin) Podstaw do wzorów właściwe wymiary i powiedz co wyszło
moskit145 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor #573 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Janusz u mnie to tak wygląda 900(obr/min tarczy)ale tu nie jestem pewny nie mierzyłem obrotów tylko przeliczyłem x 2 (liczba noży) x 20mm (grubość noża) = 36 000mm (posuw/min)
oman7 Opublikowano 28 Stycznia 2014 #574 Opublikowano 28 Stycznia 2014 U mnie noże mają 1500 obr/min. prędkość obrotowa na pompie PZ25 750obrr/min a wałek podający drewno kręci się około 60obr/min. Olej u mnie to revolin 68 w chłodne dni trochę utrwa zanim się rozgrzeje ale później nawet 4godz.pracy rębaka temp.oleju nie przekracza 50 stopni Celsjusza.
JanuszGr Opublikowano 28 Stycznia 2014 #575 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Policzmy to z drugiej strony O (obwód wałka) = 130 mm (tu wstaw swoją średnicę) x PI = 408,2 mmi (przełożenie całkowite) = O / n (liczba noży) / g (gr. noża) = 408,2/2/20 = 10,205 -6% (poślizgi -mech. hydr) = 9,59 (w warunkach idealnych -bez poślizgu przy założeniu że każdy nóż tnie na pełnej grubości - na jeden obrót wałków przypada 9,59 obr tarczy) i (hydrauliczne) = 200 ccm/obr silnika / 32ccm/obr pompy = 6,25 (bez regulatora przepływu) i (mech. przekładnia pasowa) = 9,59/6,25 = 1,5344 Tarcza kręci 1000 obr/min -> pompa kręci (1000/1,5344) 652 obr/min -> wałek wciąg (652/6,25) 104 obr/min Tarcza kręci np. 900 obr/min (bo np. spadek obrotów) -> pompa kręci (900/1,5344) 587 obr/min -> wałek wciąg (587/6,25) 94 obr/min Nie znamy fi wałka, podstaw do obliczeń prawidłową.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.