Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem hydraulikiem, ale ze względów finansowych muszę sobie poradzić z projektem i wykonaniem, jeżeli ktoś znający temat będzie chciał mi pomóc to z góry dziękuje.

W razie zaniku prądu mam w kotłowni system zasilania awaryjnego, który pracuje z pompą przez 12 godz.

Kotłownia jest umieszczona pól metra poniżej mieszkania grzejniki mam na parterze i piętrze.

Zbiornik wyrównawczy otwarty (obecnie) umieszczony jest na piętrze pod sufitem nie fachowo, bo podpiąłem go na tej samej rurze (18mm), co zasilanie na grzejniki a powinna być osobna rura, ale sprawdził się już kilka razy jak kocioł zagotował wodę, gwizdało, stukało, ale wyrzucało wodę.

W nowym projekcie planuje zainstalować zbiornik przeponowy i przelewowy dla bezpieczeństwa chcę zamontować zawór schładzający dwufunkcyjny lub wężownice z chłodnicą, nie wiem co  będzie działać lepiej i bezpieczniej. Dołączam projekty do oceny i jeden rys. instalacji w mieszkaniu.

 

Mam kilka pytań:

1.Czy zbiornik przelewowy może być w kotłowni ok.30 cm nad buforem? (rys.nr1)

2.Czy można połączyć dwa zbiorniki membranowe 35l zamiast jednego dużego 70l ? (rys.nr2)

3. Czy piec na węgiel można podłączyć do wężownicy w buforze ?

4. Jakie zastosować przekroje rur miedzianych do moich projektów ?

5. Jakie zawory mieszające Afriso  ¾ ‘’czy może 1’’ i jaka przepustowość ?

6. Czy pompy są w odpowiednich miejscach ?

 

Dziękuje

 

 

 

1.1a Szczegółowy - forum.png

1.1b Szczegółowy - forum.png

Odbiorniki w mieszkaniu 2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy kociol dopuszczony jest do pracy w systemie zamknietym.

Jesli nie to musi pozostac w otwartym i przez wymiennik przechodzisz do zamknietego.

Zasilanie wodne z sieci nie z hydroforu.

Zbiorniki przeponowe moga byc dwa lub jeden o odpowiednich wielkosciach grupa bezpieczenstwa jedna.

Ps. Schemat bardzo ladny (graficznie) ale zupelnie nie praktyczny.

Odnośnik do komentarza