Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogrzewaniem Defro Komfort EKO 15 KW


km138

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
18 godzin temu, Darekgra napisał:

Temperaturę na piecu ustaw na min 65 stopni na czas wygrzewania domu a zawór ATM ustaw na 4 max na 5. Chyba że zmierzysz temperaturę za pompą i okaże się niska to trzeba przerobić instalację i zawór zamontować dalej od gorącej rurki wychodzącej z kotła a by uniknąć nagrzewania się zaworu. ( w tej  chwili zawór masz zamontowany niezgodnie z zaleceniami producenta)

 

Jedno pytanko, czysto teoretycznie, w jakim celu nastawic 65 stopni na kotle, skoro i tak w podloge pojdzie max 43 (zgodnie z zaworem ATM)?

Nie mam zadnego termometru na zasilaniu podlogowki, ale mialem ostatnio hydraulika w domu z termometrem takim z przewodem, przylozyl go do rurki zasilajacej podloge, zakleil tasma i badal wszystkie nastawy zaworu ATM. Twierdzi ze jest z nim wszystko w porzadku, rzeczywiste wartosci byly bardzo zblizone do tego co pokazuje zawor, wahalo sie to +/- 1-2 stopnie. 

18 godzin temu, Darekgra napisał:

masz jeszcze jakiś zawór z tyłu pieca? Na zdjęciach nic takiego nie widać.

Co jest zamontowane na powrocie z pętli 4? Pętla 5 i 6 jakie pomieszczenie zasila bo nie wiem po co tam są te RTLe.

Ponizej wstawiam zdjecie z tylu pieca, jest tam jeszcze tylko taki zawor bezpieczenstwa, nic wiecej.

Na petlach 4,5,6 zamontowane byly RTLe (petle te odpowiednio zasilaja: 4 - kuchnie z jadalnia, 5,6 - duzy salon). W chwili obecnej z 4 petli zdjalem RTL i zamontowalismy motylek, co tam dokladnie jest w zasadzie nie wiem, byc moze jakos hydraulik musial polaczyc motylek z rurka z powrotu a byc moze bylo jej za malo? Za chwile zdemontuje mi RTLe na petlach 5,6 - uznalem ze jest mi to niepotrzebne, wole sterowac temperatura podlogi tylko i wylacznie poprzez zawor ATM.

5 godzin temu, piotrek300582 napisał:

Było by dobrze zastosować termometr na zasilaniu podlogowki. Ja tu podejrzewam kolizje pomp. Bez sprzęgła chyba się nie obejdzie.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
 

Co do kolizji pomp, moze to bedzie mial znaczenie a o tym nie wpomnialem wczesniej wiec pisze. Otoz moj piec ma wyjscia tylko na 2 pompy, ja w swojej instalacji mam 3 pompy (na bojler, na grzejniki i na podlogowke) i zrobione jest tak ze wtyczki od pompy podlogowej i od pompy na grzejniki zostaly zmostkowane. Pierwotnie mial byc inny piec, Kotlospaw ale okazal sie za duzy do mojej kotlowni i wybieralismy na szybko inny piec, padlo na ten Defro.

 

5 godzin temu, piotrek300582 napisał:

Widać brak rotametrów tylko tanie zawory które padną za jakiś czas. Ty to miałeś hydraulika i to w nowym domu.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
 

Czy te rotametry poprawilyby wydajnosc tej podlogowki? warto wspomniec o tym hydraulikowi? Moze to rozwiaze moj problem?

 

5 godzin temu, piotrek300582 napisał:

A oprócz tego na podlogowkę rurka zawsze jest chłodna po zamieszaniu. Ja np. na podłogę idzie mi za zaworem mieszkającym 28 st i w domu mam 22,5-23 st.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
 

JAk wczesniej wspomnialem, u mnie musi byc nastaw na ATM maxymalny - 42 stopnie inaczej w ogole nie czuc ciepla w domu.

Po wczorajszych wskazowkach ustawilem na pompie obiegowej na podloge bieg CP1 i tak zostawiam, ale dzis prawie po 24h pracy w tym biegu i maxymalnym nastawie ATM (42 stopnie) owszem czuc roznice w domu jest cieplo, ale nie powiem zeby byl "szal" jesli chodzi o odczuwalnosci ciepla podlogi. Kuchnia z jadalnia nadal letnie, salon letni, jedynie lazienka na dole i u gory jest naprawde ciepla. JA juz pomalu rozkladam rece....

79931311_559826031474984_906784848792780800_n.jpg

Opublikowano
20 minut temu, km138 napisał:

Jedno pytanko, czysto teoretycznie, w jakim celu nastawic 65 stopni na kotle, skoro i tak w podloge pojdzie max 43 (zgodnie z zaworem ATM)

ponieważ taką temperaturę zaleca producent kotła, dodatkowo na 99% masz zbyt zimny powrót do pieca co przyczyni się do dość szybkiej korozji pieca a tym samym do konieczności jego przedwczesnej wymiany.

 

zostaw takie nastawy na kolejne 24 h i powinno być coraz lepiej

 

Opublikowano
4 minuty temu, Darekgra napisał:

ponieważ taką temperaturę zaleca producent kotła, dodatkowo na 99% masz zbyt zimny powrót do pieca co przyczyni się do dość szybkiej korozji pieca a tym samym do konieczności jego przedwczesnej wymiany.

 

zostaw takie nastawy na kolejne 24 h i powinno być coraz lepiej

 

Takie nastawy, w sensie 65 stopni na piecu, czy cos jeszcze? Zwiekszyc jeszcze bieg pompy obiegowej, czy zostawic ten CP 1 ?

I jeszcze jedno, w jednym z postow pytales o moje ustawienia pieca, moglbys dac wskazowki, czy te obecne sa u mnie wlasciwe? 

Opublikowano

65 na kotle ATM na 5  i pompa CP1 lub jeszcze wyżej.

Twoje obecne nastawy samego kotła są standardowymi przypisanymi przez producenta.

Musiał byś nam pokazać jak wygląda palnik w środku oraz popiół i co nieco napisać jak kocioł zachowuje się czy jest stabilny temperaturowo.

 

Opublikowano

Okej, wszystko zrobie tak jak proponujesz, zdjecia palnika pozniej podesle. Zastaawia mnie jeszcze tylko jedna sprawa, dlaczego niektore petle sa bardzo cieple (te krotkie typu mala lazienka, wiatrolap), a te dlugie albo letnie chlodne? co moze byc przyczyna, bo szczerze to moj hydraulik chyba nie ma pojecia, a ja tym bardziej..

Opublikowano

Podlogowka pomału się rozgrzewa to nie jest tak ze włączysz ogrzewanie podłogowe i zaraz będzie w domu ciepło to czasem trwa nawet ze 3 doby zależności jak wychłodzi ny jest dom. Spokojnie do wszystkiego dojdziesz. Jeżeli chodzi o te pompy i ta kolizje co pisałem. Mam taką sytuację jak włączy mi się grzanie bojler to zauważyłem spadek temperatury na podłogówce o 1-2 st. A ty mas pompkę na bojler i grzejniki co może dochodzić do podobnej sytuacji. Po prostu bojler i grzejniki zabierają większą część obiegu i może być tak że temperaturę masz na 43 ustawiona a tak naprawdę na obieg i ci może iść np 25. Może w tym jest problem. Mogę też się mylić.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 minutę temu, km138 napisał:

dlaczego niektore petle sa bardzo cieple (te krotkie typu mala lazienka, wiatrolap), a te dlugie albo letnie chlodne?

Właśnie po to są potrzebne rotametry aby wyregulować przepływy czynnika w poszczególnych pętlach tzn zrównoważyć układ.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o różne temperatury w petlach to tu zastosowanie rotametrów mogło by pomóc. Można by było przepływy zmniejszyć na krótkich petlach.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@piotrek300582

Okej, w pelni sie zgadzam, tylko ze ja pale juz w domu blisko 3 miesiace...

Wydaje mi sie, ze nie mam zadnej kolizji w chwili obecnej, owszem mialem pewien problem przed przerobka instalacji (przespawaniem rurki od powrotu z podlogi do ATM). Otoz wczesniej bylo tak, ze podlogowka grzala mi tylko wtedy kiedy zalaczala sie pompa od bojlera, wtedy zasilanie w podloge szlo z maxymalna temperatura, jak tylko skonczylo pracowac pompa od bojlera, nagle przestala grzac i podlogowka. W chwili obecnej dziala to juz prawidowo, bojler ani grzejniki nie maja wplywu na prace pompy podlogowej

Opublikowano
2 minuty temu, Darekgra napisał:

Właśnie po to są potrzebne rotametry aby wyregulować przepływy czynnika w poszczególnych pętlach tzn zrównoważyć układ.

 

3 minuty temu, piotrek300582 napisał:

Jeżeli chodzi o różne temperatury w petlach to tu zastosowanie rotametrów mogło by pomóc. Można by było przepływy zmniejszyć na krótkich petlach.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
 

Panowie, patrzac na moj rozdzielacz podlogowki, mam mozliwosc zastosowania tam rotametrow? Bo nie widze tam zadnych gwintow..

Opublikowano

Problem jest w tym ze masz rozdzielacz grzejnikowy a nie do podlogowki

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja bym to zareklamował hydraulikowi ze pomylił rozdzielacze

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Masz prawo o tym nie wiedzieć jak nie jesteś w temacie.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

rozdzielacz kupuj nowy, a hydraulika pogoń i poszukaj prawdziwego fachowca...

 

Opublikowano

Rece mi opadly... panowie ja za ta instalacje z robocizna zaplacilem ponad 28 tys zł, wlasnie sie dowiedzialem ze hydraulik zastosowal rozdzielacz grzejnikowy do podlogowki, nie zastosowal przeplywomierzy/rotametrow ktore steruja rowna praca kazdej petli, nie ma zadnego termometru ktory pokazuje aktualna temperature cieczy zasilacej podloge, a na deser wybral piec ktory jest przestarzaly a sterownik ma rodem z lat 80tych, nie mam pytan, brak mi slow. Rozumiem, ze po wszystkich spekulacjach to sa wlasnie przyczyny tego ze podloga nie dogrzewa? 

Widzicie tu jeszcze jakis cien szansy, ze ta cala instalacja bezz jakiejkolwiek przerobki zacznie spelniac moje wymagania? Czy juz tak bedzie, ze tak powiem na pol gwizdka pracowac?

Opublikowano

To są pseudo fachowcy. Nic tylko kombinować aby coś z tego wyszło. Poszukaj dobrego fachowca a zrobi to jak należy. Głowa do góry jeszcze nic straconego.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
8 minut temu, km138 napisał:

Widzicie tu jeszcze jakis cien szansy, ze ta cala instalacja bezz jakiejkolwiek przerobki zacznie spelniac moje wymagania?

Niestety bez ingerencji prawdziwego fachowca to raczej się nie obędzie.

na szybko to:

1. wymiana rozdzielacza

2. montaż zaworu 3 lub 4D na zasilaniu obiegu CO grzejnikowego (przeróbka większości rurek przy piecu)

a jak zostanie jeszcze trochę złotówek to (chociaż to bardzo mocno jest powiązane z punktem 2) inwestycja w lepszy sterownik pieca dedykowany od defro (techa) K1Pv4 lub tańszy a chyba nawet lepszy SKZP-02

Opublikowano
26 minut temu, Darekgra napisał:

rozdzielacz kupuj nowy, 

 

Czasem na aledrogo są pojedyncze belki z rotametrami - wystarczy taką kupić, nie potrzeba obu belek wymieniać.

Jaki to rejon kraju?

Opublikowano

Lepiej dwie belki wymienić bo na zaworach kulowych będzie trudno przepływy regulować.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

no do tego to chyba właśnie jest mu potrzebna ta belka z rotametrami :)

Opublikowano

;)


Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Niejest tak źle nie potrzeba zadnych zaworów 4d grzejniki moga byc zasilane bezposrednio z kotła a na grzejnikach powinne byc termostaty. Wymienic jedna belke z rotometrami i nimi uregulować przepływ. Ja tu bym sie pokusił na pompę do ochrony powrotu. Wywalil zawor termostatyczny i założył 3d z silownikiem i pogodowka. 

Opublikowano

Jeśli pompa na powrót to już lepiej zostawić ten termostatyczny a dać właśnie 4D. W tym przypadku obyło by się jeszcze bez zmiany sterownika kotła, w twoim @audilhr sterownik kotła lub zakup oddzielnego na sam zawór to konieczność.

Opublikowano
A i jeszcze jedna sprawa ja tam widze tylko jeden zawor zwrotny na cwu a gdzie reszta.
Takiego fachowca miał ze płakać się chce. Jest wiele błędów, zostało wydane kupę kasy a efektu żadnego.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.