Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Junkers ZSB 24-5C czy Immergas Vitrix EXA


ABKK

Rekomendowane odpowiedzi

a po co taki klamot???  Jakie obciążenie cieplne budynku??? jeśli dom ma straty w okolicy 50W/m2 to wystarczy ZSB 14-5C. na CO będzie potrzebował maks 10KW  a ten zasobnik  zagrzeje przy całej dostępnej mocy(~15KW/CWU) z temperatury 10stC do 50stC w pół godziny a dom się przez ten czas nawet nie zorientuje że CO jest OFF. 14-ka ma dodatkowo niższą moc minimalną wiec będzie rzadziej taktować co ma wpływ na sprawność . inaczej jeśli chałupa stara albo dziurawa- wtedy będzie konieczny ten mocniejszy ale jak budowana teraz i zgodnie ze sztuka to po co przepłacać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom budowany samodzielnie, beton komórkowy

20 cm styropianu na zewnątrz (grafit 0,32)

20 cm na posadzce

25 cm piany na poddaszu

Porządne okna i drzwi :) Łącznie ze szczelnym montażem.

 

 

Z tym taktowaniem to ponoć mam się nie przejmować, bo mam sprzęgło. A  zasobnik CWU "potrzebuje" mocy do zagrzania wężownicy - tak mi mówił jeden hydraulik.

OZC będzie robione, mam tutaj na forum już osobę, która ogarnia te wyliczenia, ale czekam jeszcze na kumpla, który robi mi to już 3 miesiąc - dałem mu ostatnie 2 tygodnie na to :)

 

Przeliczyłem na spokojnie metraż i dokładnie mam 256 m2 ogrzewania podłogowego, więc ciut więcej niż zakładałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zasobnik stary dwupłaszczowy 140L- kociołek grzeje CWU bez spinania się w 30 minut (14-ka) 

Jak zrobisz OZC będziesz wiedział ile dom potrzebuje i wtedy zdecydujesz. różnica pomiędzy 14 i 14 w mocy minimalnej jest niewielka i może byc przy większej niż zakładałeś powierzchni bez znaczenia. Według mnie moc mamksymalna ma znaczenie przy kotle 2 funkcyjnym gdy moc jest potrzebna teraz zaraz natychmiast zeby nie brać prysznica w zimnej wodzie. Jak grzejesz bojler to pisałem o czasie grzania wyżej. Nawet 14-ka sobie poradzi. 256mx 50W=12800W czyli 12,8KW- nadal w granicach zdolności 14-ki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem.

Porównując parametry to 14stka od 24rki równi się tylko mocą.

Immergas niestety ma minimalną moc bardzo wysoką, która wynosi 5,7 kW. Junkers przy wersji 24kW minimalną moc ma 3,4 kW

Jest sens porównywać te minimalne moce przy tych moich 255 m2?

Odczuję różnice między Junkersem, a Immergasem?

 

 

junkers.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj że straty budynku sa liczone dla wartości granicznych czyli np dla minus 20stC. Jeśli w takich warunkach dom potrzebuje te wyliczone na potrzeby tematu 12,8KW to przy temperaturze 0stC już tylko połowe z tego czyli 6,4KW. Przy temperaturach w okolicy +5 będzie to juz ponizej mocy minimalnej Immergasa i zacznie taktować nawet przy 100% podłogówki bo wyprodukowana energia nie zostanie odebrana i kocioł się wyłączy.  Junkers będzie dalej dawał radę. Dodatkowo te temperatury graniczne występują zazwyczaj przez tydzień może 2 tygodnie w roku a przez resztę sezonu potrzeby domu będa mniejsze. Zatem i niższe będą temperatury zasilania i powrotu czyli wyższa średnioroczna sprawność. Oczywiście nie bardzo jest jak porównac który kocioł zuzyje mniej gazu ale choćby ze względu na możliwości modulacji wybrałbym Junkersa nawet ten mocniejszy model 24KW bo będzie działał płynniej. Ja osobiście zastanawiałem się pomiędzy tym co mam i Immergasem Victrix 12KW. Bałem się jednak że może być ciut za mały dla mnie ale już teraz wiem że to były obawy bezpodstawne a dom ma stary i na obecne standardy kiepsko ocieplony. Mój Junkers ma moc minimalną 1,9KW a i tak taktuje :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety EXA występuje tylko w wersji 24 kW lub 28 kW.

Ewentualnie kocioł z serii TT (słyszałem, ze ma kiepskie opinie). Ale tam mam 12kW (co może być za mało) lub 20kW.

 

No to Junkers chyba, będzie najlepszym wyborem, ale dla spokojności brałbym wersję 24kW.

Z tego co widzę na znanym portalu aukcyjnym jest tylko 500 zł różnicy między 14, a 24kW....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupowałem  na tukado.pl- szwagier wziął do siebie 24-kę przez lokalny sklep  do nieocieplonego domu i juz stęka ze za duży. Moc  maksymalną na CO zawsze można ograniczyć - ważniejsze dla mnie żeby nie taktował bo to straty są.  najważniejsze jednak to serwis i jego dostępność. Teść ma Buderusa i od serwisanta się wizyty dobłagac nie może. Sprawdź zatem jak to wygląda w Twojej okolicy i tez uwzględnij przed podjęciem ostatecznej decyzji bo nie jest to bez znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzję musisz podjąć Ty. Dla mnie znaczenie miały:

dostęp serwisu, moc minimalna, opinie użytkowników i instalatorów, sposób i jakość sterowania. 

Pamiętaj że to związek na około 10 lub więcej lat i wybrać trzeba z zimną głową a nie w pośpiechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że na sprzęgło mam założyć czujnik temperatury i wpiąć go do modułu MM100 i całość do pieca? Czy gdzie ten moduł dopiąć?

Jakbym wybrał Junkersa to zdecydowałbym się na taki zestaw (nie wiem tylko, który zbiornik):

 

 

 

 

70307133_2492685361055619_1177699712103350272_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceny z kosmosu :-( 

szwagier za zestaw z zasobnikiem 120L i regulatorem CW 400 zapłacił 7100, ja za 14-kę +CW400 dałem 5199. szukaj w sieci lepszych cen. Odnośnie zasobnika to nie wiem ile masz łazienek i jakie zużycie CWU. jak masz 2-3 łazienki i spore zużycie to kupiłbym jakis w okolicy 200L i tylko czujnik Junkersa na alledrogo( okolice 220PLN) bo uniwersalnych elektronika nie akceptuje. Jeśli wolicie prysznice to 120L wystarczy i tylko kwestia mocy wężownicy żeby szybciej grzał wodę - tu jednak się nie wypowiem bo nie zgłębiałem tematu. Mój Lemet dwupłaszczowy ma moc płaszcza podobno 23KW ale kto go tam wie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moim zdaniem wiekszy bojler  tylko dokup czujnik Junkersa

Koszt stojącego  200L w okolicy 1600zł na alledrogo a nie martwisz sie że musisz czekać godzinę na kąpiel bo niedogrzało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Też zastanawiam się nad takimi kotłami.

Dom to podpiwniczona piętrówka ponad 200 metrów mieszkalnego plus ponad 100 piwnicy która będzie tylko lekko dogrzewana.

System ogrzewania będzie modernizowany cała instalacja od nowa same grzejniki.

Regulacja kotła pogodowa z termostatem pokojowym plus głowice termo na grzejnikach.

Który kocioł będzie lepszy do takiej instalacji? Czy moc minimalna w tym wypadku ma istotne znaczenie? Immergas ma okolo 6 a Junkers około 3. Ktòry kocioł jest protszy w obsludze dla użytkownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.