Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mając chwile czasu w sobotę postanowiłem wykonać mały eksperyment z moim kotłem. Czytając forum i analizując swój kocioł zauważyłem sporo błędów które można poprawić. Zmiany jakie poczyniłem przedstawiam na schemacie.

Czerwone linie to płytki szamotowe ( w celu przerobienia na dolniak) niebieska linia to uszczelnienie ( kocioł nie posiada dna na całej podstawie) z gliny ( na próbe docelowo zaprawa szamotowa lub wspawanie dna). Teraz efekty :

1. Spalanie dolne jak najbardziej działa temperatura spalin duzo wyższa (wcześniej problemy z plamami na kominie)

2. Cug o wiele lepszy musze przymykać szyber

3. Nie kopci ( paliłem drewno i zrebki które w spalaniu górnym dawały kłeby dymu)

 

Z efektów jestem zadowolony choć przeróbki te traktuje jako eksperyment.

Jest problem przy podkladaniu opału. Zasypując żar (zrebkami) zadymia sie komora i nastepuje wybuch.

 

Nie mam miarkownika ale już jedzie. Ponieważ króciec do miarkownika jest na boku kotła planuje dać klapkę do powietrza na boku (na schemacie zielona ramka).

 

A teraz pytanie do was. Którędy podawać powietrze? Próbowałem od dołu pod rusz drzwiczkami od popielnika efekt bez rewelacji mala reakcja na rózny kąt otwarcia drzwiczek (popielnik niema dna wiec lapie lewe powietrze), oraz od góry drzwiczkami zasypowymi reakcja na kąt otwarcia super minimalne róznice wpływały na szybkość palenia dlugość płomieni itd. A najlepszy efekt dawało sterowanie szybrem przy ustawionych uchylonach drzwiczkach. (stosował ktoś sterowanie szybrem za pomocą miarkownika ?)

post-7531-1246223355_thumb.jpg

Opublikowano

Przeprowadziłem dłuższe testy i uszczelniłem cały dół kotła. Podawanie powietrza pod ruszt ( nawet zmniejszony o polowe )kończy się zajęciem całego paliwa. Powietrze przez drzwiczki załadowcze (od góry) daje lepsze efekty paliwo pali sie tylko w miejscu wylotu spalin, mniej dymi a płomienie maja niebieskawą barwę. Powietrze od dołu powoduje żar calego paliwa natomiast od gory palenie małej ilości opalu (płomień wygląda jakby z palnika zawirowany i intensywny).

 

Teraz pytanie odnośnie miarkownika.

Mam dwa pomysły na sterowanie powietrzem :

1. Montaż klapki w górnych drzwiczkach.

2. Montaż śruby w górnych drzwiczkach (wyregulowanie uchylenia na odpowiednią wysokość) i sterowanie szybrem w czopuchu.

 

 

Czy sterowanie powietrzem za pomocą szybra ma sens?

 

Ps. Wybuchy przy dokładaniu paliwa były spowodowane zbyt duża dawka powietrza.

  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli zastosowałeś jakąś przeróbkę i musisz przymknąć szyber ( masz większy ciąg ) to masz gorętsze spaliny .Czyli przeróbka przyniosła efekt ujemny

Edytowane przez skąpiec

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.