Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obieg grawitacyjny.


salieri123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam piec na ekogroszek ulokowany w kotłowni poza domem. Odległość dzieląca kotłownie z domkiem to 4 metry. Chciałem dowiedzieć się czy jest możliwość założenia obejścia pompki wraz z zaworem różnicowym.?? '

,,(Ogrzewanie grawitacyjne stosuje się w budynkach, w których pozioma odległość od źródła ciepła do najdalszego pionu nie przekracza 25 m, a różnica wysokości pomiędzy źródłem ciepła i najniżej położonym grzejnikiem wynosi co najmniej 2 m.)"

Co w przypadku awarii pompki bądź zaniku energii elektrycznej czy kocioł mi się zagotuje.?? Podkreślam że jestem laikiem w sprawach związanych z ogrzewaniem. Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł ma automatykę z ograniczeniem temperaturowym, więc sterownik powinien przestać podawać paliwo  i gdzie tu gotowanie?

Ponadto im wyższa temp na kotle tym łatwiej o obieg grawitacyjny.

Wg mnie gotowanie wody w kotle z podajnikiem to fikcja.

Ja się z tym nie spotkałem, chyba że  na ruszcie awaryjnym rozpalisz duży ogień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. Rozmawiałem z instalatorem twierdzi,że zawór różnicowy z obejściem pompki w moim przypadku jest niepotrzebny, gdyż przy awarii pompki woda sama w jakimś stopniu będzie krążyć grawitacyjnie czy możesz odnieść się jeszcze do tego i zamknąć post??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalatorowi wierzysz a nam nie?

Woda oczywiście będzie krążyć grawitacyjnie, tylko do pracy grawitacyjnej są potrzebne grube rury i wys temp na kotle.

Np przy 50C na kotle to nie ruszy, podobnie przy 60C.

Dopiero 70C na kotle ruszy obieg na grawitacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników