Skocz do zawartości
IGNOROWANY

RBR, Skamp-pv czy Ogniwo Plus+ który wybrać?


pawlop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o pomoc w wyborze któregoś z tych kotłów. Obecnie palę wiekowym kopciuchem i trzeba go już wymienić. Kocioł ma 17KW mocy i spalam 5-6 ton węgla. Wpisałem dane do ciepło właściwe i wynik mniej więcej jest taki:

http://cieplowlasciwie.pl/wynik/3enp

Napisałem mniej więcej bo: dom posiada w obrysie nieogrzewaną klatkę schodową a powierzchnia ogrzewana wynosi około 170m. Obecnie zamieszkały jest parter oraz część piętra czyli około 110m2. Ogrzewam całość ale trochę obniżyłem temperaturę. W części zamieszkałej utrzymuję 22-23 stopni. Postaram się docieplić strop piwnicy ale to po wykonaniu robót i wtedy zapotrzebowania wyniesie około 13KW a gdybym docieplił strop poddasza to zapotrzebowanie będzie około 11,5KW. Podałem też że ściany mają 5cm styropianu ale docieplone są dwie ściany po 10cm.

Niestety nie znam się na sterownikach więc chciałbym żeby był w miarę łatwy w obsłudze i abym mógł połączyć się przez internet. Nie wiem też który palnik będzie lepszy. znam użytkownika RBR-K który sobie chwali ten kocioł ale minusem jest to, że jest najdroższy i trzeba robić płatne przeglądy. Rozmawiałem też z użytkownikiem Skamp-PV i ten z kolei trochę skarżył się na to że odgięła się blacha zasłaniająca dostęp do komory którą trzeba czyścić po sezonie i że jego zdaniem trochę trudno się go rozpala (tj. niewygodnie). Niestety nie ma informacji odnośnie Ogniwa ale mój stary kocioł to Ogniwo i ma 23 latka więc mam sentyment. Na chwilę obecną nie posiadam bojlera ale rozważam jego założenie w przyszłości ale w razie czego mam przepływowy piecyk gazowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palnik sv200 w warunkach domowych na wiekszosci paliw pracuje w klasie 5ej w zakresie ok 20-25%mocy do 100%mocy. To oznacza tyle, że dla takiego samego odbioru ciepła na tym palniku spalisz mniej jak na retorcie, mniej oraz lepiej. 

Rozpalanie: