Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kotłospaw Slimko 12kW - problem


Alex89g

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

posiadamy kocioł slimko kotłospaw o mocy 12kW z roku 2017. Kocioł pracuje od maja w nowym domu o powierzchni 130m2. Przy rozruchu kotła był serwisant, wszystko uruchomił i do dnia wczorajszego nie było żadnego problemu. Wczoraj zauważyliśmy, że z zasobnika na opał wydobywa się dym. Co może być tego powodem? Dodam, że w ustawieniach od początku nic nie było zmieniane.

Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

Opublikowano

a czyściłeś ten kocioł, czopuch, rurę do komina i komin chociaż z jeden raz?

Opublikowano

Witam,

A czyscisz czasami  wymiennik przez który  spaliny przelatują do komina?Mam inny kocioł ale miałem podobny problem. Miałem problem z ciągiem i przez to mnóstwo skroplin wracało mi do kotła a przez to z kolei zakleił mi się cały wymiennik. I to do takiego stopnia że musiałem rozbierać kocioł i czyścić wszystko z tej smoły. U ciebie może wystarczy wyczyścić wszystko z sadzygdzie masz dostęp.

Sprawdź w tym kierunku 

Opublikowano

Ciekawe dym czy para?  A zmieniłeś pellet na inny niż miałeś? 

Opublikowano

Dzień dobry,

 

W pierwszej kolejności proszę pamiętać o naszej infolinii serwisowej:
Pan Jakub Wroński
tel. 512-383-828
[email protected]
Serwisant na pewno pomoże rozwiązać problem lub podeśle najbliższego serwisanta.

jeśli jest możliwość prosimy podać numer fabryczny kotła oraz rok produkcji - dane z tabliczki znamionowej. Dzięki temu będziemy mogli sprawdzić historię produktu.

Co do samego problemu powodów może być kilka:
- brak regularnego czyszczenia wymiennika kotła
- zmiana pelletu bez zmian parametrów pracy kotła
- zaburzenie ciągu kominowego (zabrudzony komin, zatkany wylot)

W pierwszej kolejności zalecamy dokładne wyczyszczenie wymiennika kotła, płomieniówek oraz opróżnieniu szuflady popielnika. Ważne aby wyczyścić go w sposób możliwie jak najdokładniejszy gdyż ma wpływ to na sprawność kotła (brudny wymiennik to gorsza sprawność).

Jeśli była zmiana opału - pelletu konieczne jest wykonanie tzw. testu podajnika. Umożliwia to parametr w menu sterownika:
MENU / MODULACJA MOCY/ PODAJNIK / TEST PODAJNIKA
Opcja ta służy to wprowadzenia wydajności podajnika w celu poprawnego dawkowania paliwa podczas pracy paliwa. Być może była zmiana pelletu przez co wydajność się zwiększyła i palenisko palnika jest "zasypywane" paliwem przez co proces spalania jest niepoprawny.

Kolejnym etapem jest już sam komin - czy przypadkiem nie były prowadzone może jakieś remonty bądź budowa i ktoś nie zatkał komina? Spotykaliśmy się z sytuacjami, że podczas tego typu prac został przewód kominowy zatkany właśnie przez budowlańców. 

Proszę o odpowiedź.

 

Opublikowano

Pogratulować wyboru producenta ! chciałbym mieć z kimś takim do czynienia.

Nie spotkałem się jeszcze by na forum odezwał się ktoś od producenta i próbował pomóc rozwiązać problem.( Może mało czytam :).  )

Mimo wszystko szacun

Opublikowano

Właśnie dostaliśmy raport od serwisanta - był u autorki posta.
Problem okazał się być bardzo banalny - zabrudzony wymiennik kotła. Brak drożności w wymienniku płomiennicowo - rurowym powodował utrudniony przepływ spalin. Kocioł został wyczyszczony, uruchomiony i problem się nie pojawia. Piszemy ten post aby na przyszłość wiedzieć jak zachować się w takiej sytuacji.

Opublikowano

czyli tak jak myślałem zadając pytanie w poście #2, kocioł nigdy nie czyszczony

Opublikowano

Bo trzeba ludzi uświadamiać że kupując kocioł z wymiennikiem poziomym,  bezobslugowy on nie będzie.  To już powinno być w gestii instalatora bo ilu z was montażysta przeszkolił w zakresie obsługi kotła? I ta Pani padła właśnie ofiarą takiego braku uświadamiania. Dobrze że trafiło na firmę z porządnym podejściem do klienta.

Opublikowano

Pani chyba za bardzo wzięła sobie do serca opinie o bezobsługowości kotła na pellet... Od maja nie czyścić kotła?? Szok...

Dobrze, że choć do zasobnika nie zapomnieli dorzucać...

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam problem z Slimko 12kW..

Nie odpala zapalarka kocioł regularnie czyszczony pracuje od ponad roku.

Co mogę zrobić gdyż rzekomy serwisant firmy Kotłospaw nie ma pojęcia o przyczynie awarii. 

Opublikowano

Zapalarka uległa spaleniu. Trzeba wymienić zapalarkę.

Opublikowano
1 godzinę temu, Kotow napisał:

 

Co mogę zrobić gdyż rzekomy serwisant firmy Kotłospaw nie ma pojęcia o przyczynie awarii. 

Wymienić serwisanta na inny model...

Sprawdzić fizycznie czy grzałka grzeje ( podłączyć prosto pod 230 V. Jak grzeje, to sprawdzić przekaźnik w sterowniku. 

Opublikowano

Możesz również w ustawieniach ręcznych ja odpalić i zobaczyć czy grzeje. 

Opublikowano
W dniu 14.12.2019 o 21:05, Kotow napisał:

Mam problem z Slimko 12kW..

Nie odpala zapalarka kocioł regularnie czyszczony pracuje od ponad roku.

Co mogę zrobić gdyż rzekomy serwisant firmy Kotłospaw nie ma pojęcia o przyczynie awarii. 

Raczej takie tematy nas nie zaskakują :)

Tak jak koledzy wyżej wymieniają:

w pierwszej kolejności sprawdzić zapalarkę w trybie ręcznym czy pracuje

jeśli działa zobaczyć czy główny podajnik podaje paliwo, a następnie czy podajnik wewnętrzny usypuje złoże na palenisku.

Kolejny etap to sprawdzenie nadmuchu. 

W przypadku problemów prosimy o kontakt.

Opublikowano
3 godziny temu, Kotłospaw napisał:

Raczej takie tematy nas nie zaskakują :)

Tak jak koledzy wyżej wymieniają:

w pierwszej kolejności sprawdzić zapalarkę w trybie ręcznym czy pracuje

jeśli działa zobaczyć czy główny podajnik podaje paliwo, a następnie czy podajnik wewnętrzny usypuje złoże na palenisku.

Kolejny etap to sprawdzenie nadmuchu. 

W przypadku problemów prosimy o kontakt.

 

Opublikowano
10 godzin temu, Kotow napisał:

Problem polega na tym że nie zawsze następuje rozpalanie.

Bardzo często wyskakuje komunikat Nieudane Rozpalenie.

 

To raczej problem nie jest z samą zapalarką a z regulacją palnika / podawaniem pelletu / nawiewem w kotłowni. Jaka jest Państwa lokalizacja ?

Opublikowano

Zdjęcie pelletu będę mógł przesłać jutro ale jest on dobrej jakości - producent nawet go eksportuje.

Piec pracuje na tym pellecie od października ubiegłego roku i nie było problemów.

Zauważyłem że w palniku gromadzi się nagar.

Opublikowano

Czyli rok , może nadszedł czas by wyczyścić porządnie rure palnika demontując ją ,z czasem dziurki zarastają nagarem najbardziej w miejscu podawania pelletu , ale najpierw musisz stwierdzić kiedy następuje alarm czy zimny palnik w ogóle nie odpala , może być tak że palnik odpali po chwili palnik zostaje zasypany czujka gubi płomień palnik podejmuje kolejną próbę rozpalania dosypując kolejną dawkę mimo że się pali a czujka nadal nie widzi płomienia ,i kolejne dosypanie i próba i w konsekwencji alarm , a że się pali to to co zalega w palniku w końcu się wypali i pozostaje trochu popiołu a alarm pozostaje . Jak wyskoczy alarm musisz pójść do kotłowni i zaobserwować co jest w palniku pellet ,popiół , czy palnik ciepły zimny , czy pellet nie zawiesił się w róże spiro ,co jest w okienku rewizyjnym , czy podajnik główny nie przerywa na przykład przez lużnie osadzoną wtyczkę , był też przypadek gdzie koledze sterownik szwankował raz podajnik podawał a raz nie , grzałkę bardzo łatwo sprawdzić przez załączenie ręczne po kilku sekundach robi się czerwona , sprawdzić też należy czy jest prawidłowo osadzona , ale tak jak mówię musisz to przy obserwować .

Opublikowano
23 minuty temu, Kordjano napisał:

Czyli rok , może nadszedł czas by wyczyścić porządnie rure palnika demontując ją ,z czasem dziurki zarastają nagarem najbardziej w miejscu podawania pelletu ,

Trza zrobić przegląd roczny palnika  i jak zapalarka OK powinno wszystko wrócić do stanu dziewiczego palnika. Czyszczenie kotła nie ma wpływu na pracę palnika, ale jego brak czyszczenia wpływa istotnie na starty w spalaniu pelletu.

Opublikowano
W dniu 17.12.2019 o 08:18, Kotow napisał:

Zdjęcie pelletu będę mógł przesłać jutro ale jest on dobrej jakości - producent nawet go eksportuje.

Piec pracuje na tym pellecie od października ubiegłego roku i nie było problemów.

Zauważyłem że w palniku gromadzi się nagar.

Najprostszym rozwiązaniem będzie kontakt z nami:
512-373-828 serwis Kotłospaw

lub

przesłanie zgłoszenia poprzez formularz:
https://kotlospaw.pl/serwis/zglos-problem-on-line/

wysłanie na miejsce odpowiedniego serwisanta, wykonanie rocznego przeglądu i skonfigurowanie parametrów spalania i rozpalania zagwarantuje pracę na najwyższym poziomie. Jeśli nie jesteście Państwo zainteresowani wzywaniem serwisu proszę podesłać zdjęcia palnika, opału, instalacji i samej kotłowni - być może uda się pomóc zdalnie. 

Opublikowano

Przepraszam administrację, że piszemy post pod postem. 

Chciałbym zwrócić się do Klienta - czy problem został rozwiązany ? Nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi a zależy nam na prawidłowej pracy urządzenia.

Pozdrawiamy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.