Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Miarkownik czy nadmuch?


pretor777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam stoję przed wyborem kotła. Zdecydowałem się na kocioł górnego spalania ale mam dylemat czy wybrać z miarkownikiem ciągu czy tez z wentylatorem i sterownikiem. Czytałem że wielokrotnie użytkownicy wymieniali nadmuch na miarkownik. Zastanawiam się jednak czy rozpalając rano przed pracą, gdzie każda minuta cenna, nie będę musiał zbyt długo czekać na rozpalenie kotła posiadając jedynie miarkownik. Nie mam doświadczenia ale wyobrazam sobie że na czas rozpalania trzeba chyba ręcznie uchylić dolne drzwiczki, a dopiero potem zdać się na pracę miarkownika. 
Będe miał tez zbiornik CWU i nie wiem jak to jest rozwiązane w kotłach bez sterownika, chodzi mi o sterowanie pompą. Co z podgrzewaniem jedynie wody użytkowej latem?
Sprawa jest dosyć pilna bo zakupu musze dokonac lada moment, gdyby ktoś miał chwilę czasu i napisał parę słów, byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodziło ze do rana ciepło będzie trzymać a z tym miarkownikiem to nie taki prosty temat . Ja mam sterownik z pid i po przejściu na miarkownik nie byłem zadowolony z pracy kotla i wróciłem do dmuchawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno i drugie rozwiązanie może być dobre ale każdego trzeba się nauczyć, potestować, czasami przerobić pod posiadane warunki. Prawie nigdy od razu po założeniu nie działa idealnie i bezobsługowo i dlatego trzeba się nastawić psychicznie do tego, że minie trochę czasu zanim temat ogarniemy i będziemy zadowoleni... W dodatku w przypadku nadmuchu dochodzi trafny wybór sterownika i dmuchawy. Jak wybierzemy źle, to to jest duża szansa, że wcale nie da się tego dobrze ustawić i kasa zmarnowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berthold61