Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Z Termostatem Na Rozdzielaczu.


adziu82

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość, bo w tym temacie mam małą widzę.

Już opisuje problem.

2 lata temu wprowadziłem się do nowo-wybudowanego domu. Przy instalacji CO byłem, ale nie zawsze.

Cos pytałem, firmę co robiła, coś doczytałem itp.

Mam dwa rozdzielacze, na jednym są dwa termostaty a na drugim są trzy.

Mam UPS-a, trzyma bateria 1 godzine ( będę wymieniał akumulator na żelowy około 60-80 amperek ) ale załóżmy ze trzyma 4 godziny, kiedy wyłączają prąd załącza się awaryjne zasilanie.

Wszystko ok, ale pompa pcha wodę tylko tam gdzie nie ma na rozdzielaczu tych kapturków, czyli termostatów ( chyba że inaczej fachowo to się nazywa ) a gdzie nie ma termostatów woda idzie. Czyli grzejnik w łazience i w garażu. Podłogowka w łazience, garderobie i holu.

Jak to zrobić, aby termostat nie zamykał się jak nie ma prądu a działa zasilanie awaryjne, żeby woda szła na cały dom.

Można jakoś w sterowniku ESCO na ścianie ustawić gdzieś w opcjach żeby nie zamykal się?

Czy może jakieś kable trzeba ciągnąć do kotłowni ale to odpada.

 

Druga sprawa, jak pisałem wcześniej, muszę kupić akumulator, mam trzy pompki, pracują na 40 W daje nam to 120 W, nie mam pojęcia ile dwa sterowniki pobierają. Mniej więcej ktoś powie.

Jeden sterownik to Atos drugi nie pamiętam, a nie ma mnie w domu aby sprawdzić. Bo chciałem kupić akumulator żeby trzymał około 4 godziny.

 

O ostatnie pytanie, mam w pięciu pomieszczeniach 5 sterowników na ścianie. Ale jakoś one źle pracują. Nazwa ESCO. Straszny mam problem aby ustawić poprawną temperature. Bo np na sterownikun jest 22 st a w rzeczywistości jest 19 st. Podbijamy o 3 st żeby dobiło do 22 st to wali mi do 26 st bo na sterowniku jest już mniej o załóżmy 3 stopnie i grzeje w pokoju dalej.

Pisałem do firmy, powiedzieli jak wejść w ustawienia i skalibrować temperature, przez godzinę jest ok, ale zaraz wraca do normy i ta temperatura jest nie adekwatna do rzeczywistej.

Opublikowano

Doprecyzuje. Jak elektryk robił instalacje, robił puszki pod prąd, i od puszek szły kable do rozdzielacza gdzie są termostaty. Więc prąd do termostatów idzie ze sterownika.

Kiedy zapytałem jak nie będzie prądu, to co wtedy - odpowiedział że trzeba ściągnąć termostaty.

Ale co jak mnie w domu nie ma?

 

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ok, ale na weekend wrzucę screeny.

Mam tak ustawione, że pracują 40 W, czy non stop to raczej nie. Bo w piecu pale 4-6 godz. Więc wyłącza się wszystko po czasie.

Dom nowy, bardzo dobrze ocieplony, czy to dach czy elewacja. Okna dobrej firmy, więc wystarczy tyle palenia drzewem.

 

 

 

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

 

Witam Panowie

 

Proszę oto kilka zdjęć, zerknijcie na rozdzielacz i napiszcie czy jest jakaś możliwość, aby pod te siłowniki podłączyć UPS-a, ten rozdzielacz jest na górze, więc największy problem z kablami.

 

Ale wątpię aby była możliwość.

 

Na dole jest również rozdzielacz w garażu, i w garażu mam właśnie UPS-a, 1 metr od rozdzielacza.

 

Ktoś po sterownikach powie jaką moc pobierze to?

Trzy pompki tak jak pisałem, pracują na 40 W więc daje mi to 120 W.

A sterowniki ile mogą pobrać? Tak aby akumulator dobrać na 4 godz pracy.

-- 

 

post-78622-1522065806,032_thumb.jpgpost-78622-1522065812,3941_thumb.jpgpost-78622-1522065816,5288_thumb.jpg

 

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jaka listwa, gdzie ma być? Też koło gdzieś rozdzielacza ? Czy w kotłowni? Tu jeszcze na ścianie mam ,,mini komputerek "post-78622-1522070581,7832_thumb.jpg

 

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dokąd idą kable id siłowników na rozdzielacze? Jaka firma? Ten na ścianie jaki model? Podaj wszystko bo będziemy do lata tak pisać. Wejdź np na stronę salusa i pooglądaj listwy na rozdzielacze i schematy może coś ci się rozjaśni o czym piszemy. Termostat to element który mierzy temp i wysyła sygnał do elementu sterującego zamknij lub otwórz siłownik. Przy braku prądu musisz mieć zasilanie każdego z elementów. Termostat może być zasilany z zasilacza, baterii lub być mechaniczny najprostszy. Element sterujący czyli listwa tez musi mieć zasilanie. Narazie wciąż nie wiemy jakie elementy i gdzie masz

Opublikowano

Na ścianie ESCO, ale model nie znam.

Na dole w rozdzielaczu mam dwa siłowniki, i dwa kable od nich idą w jeden i nie mam pojęcia gdzie. To samo na górze, cztery siłowniki i cztery kable w jeden i w ścianę.

Najprawdopodobniej listwa jest zabudowana, za tym czarnym mieszalnikiem.

Więc jeżeli jest, nie sprawdzę jaki to typ.

Czy jeżeli by było wiadomo jaka listwa, to od listwy można podpiąć pod UPS-a?

 

 

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie.

Czy tak powinno być? Gość mi zrobił całość C.O. i w tym naczyniu z lewej strony woda leciała pod bojler.

Pierwszy raz mam styczność z C.O. układ zamknięty, mieszkałem na blokach, i pierwsze dni kiedy się wprowadziliśmy do domu, rozpalilem w piecu, przychodzę po godzinie podłożyć, a tu woda pod bojlerem. Strach w oczach, palić czy nie, skąd ta woda co się dzieje.

Dzwonię do typa, a on ,żebym sobie dał taki wąż plastikowy i gdzieś wyprowadził.

Drugie zdjęcie pokazuje gdzie muszę wode odprowadzać.

 

Ale chyba ten typ powinien inaczej to rozwiązać.

Jeszcze mówił, żeby zakręcił główny zawór , spuścił wodę z sieci i nabić to lewe naczynie do iluś atmosfera i będzie ok. Ale nie było ok.

Woda dalej leciała, więc dałem ten wąż.

Czy paląc w piecu tak powinno być. 3-4 godz tak woda ucieka bo ciśnienie wysokie, jak trochę wody w kranie zleci to jest ok. Czy jeżeli nie spuścił się wodę, to może być to niebezpieczne? Czy ona będzie sobie zlatywać ?

 

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

c2fca93d25f4fc7c0c76b82f8d245e0d.jpg1da35ba6c1cfbf9be66e948e323aeadd.jpg

Opublikowano

Tak piszesz ze trudno cie zrozumieć. Co to jest ten czarny mieszalnik? Zadałeś sobie trud poszukania w sieci tego termostatu esco? Czy rozumiesz to co ci piszę? Jak nie porobisz dokładnych zdjęć i nie narysujesz w końcu schematu to ta dyskusja nie ma sensu.

Opublikowano

Nie szukałem, bo nawet nie wiem co to za model.

 

Moje pytanie dotyczyło, czy jest możliwość podłączenia termostatów pod UPS-a, piszesz cos o listwie - odpisałem, że nie widzę tego i jeżeli jest, to jest na 100% w zabudowie, za tym czarnym mieszalnikiem, gdzie jest otwór w ścianie, zdjęcie pokazuje to ( mieszalnik - woda z pieca o temperaturze załóżmy 70 st jest tam, wychodzi z mieszalnika do zaworu a do tego zaworu również wchodzi woda z ,,powrotu" i się miesza dając załóżmy 52 st jakie ustawiłem na tym zaworze, bo mam tam kilka opcji jaka temperatura ma iść na podłogówkę. Zawór jaki mam na fotce ) więc nie mam możliwości sprawdzenia jaka listwa jest.

 

Co do schematu, to nie jestem w stanie Tobie zrobić, bo nie wiem co mam pisać. Każda rurkę zrobić na schemacie, bo nie mam pojęcia.

Zresztą raczej już nie ważne, bo nie mam dostępu do listwy i nie ma szans podłączyć tego pod UPS-a.

 

Zerknij proszę jeszcze na drugie moje pytanie, z tą woda którą wywala mi z naczynia ( chyba buforowe ) kiedy pale w piecu.

Chyba, że jest opisane nie zrozumiale, ale to jest opisane wg mnie w najprostszy sposób jaki mogę.post-78622-1522079516,3564_thumb.jpg

 

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kurde wysil się kolego chwile. Pierwszy lepszy wynik z Google i wiesz wszystko o tym termostacie!

Sprawdziłeś? To u ciebie w domu wisi a nie u mnie.

Te siłowniki na 230v? Prawdopodobnie. Wtedy nie ma listwy w twoim układzie najprawdopodobniej.

Trzeba tylko doczytać czy w przypadku braku prądu siłownik jest otwarty czy zamknięty.

A najlepiej aby termostaty były zasilane z ups i nie ma problemu ale to chyba dla ciebie będzie niewykonalne.

Opublikowano

Z tego co opisujesz Twój układ nie ma listwy sterującej. Każdy siłownik (nie "termostat") jest podpięty bezpośrednio do odpowiedniego sterownika ściennego, który na styk ma podane napięcie 230V i w zależności od położenia (zwarty/rozwarty) przekazuje to napięcie bezpośrednio na siłownik 230V. Tak to rozumiem. 

 

Problem zamykania się siłowników wynika z ich rodzaju. Masz siłowniki NC (Normally Closed), czyli bezprądowo zamknięte. Aby się otworzyły należy podać na nie napięcie. Wyjściem byłaby wymiana siłowników na NO (Normally Open - bezprądowo otwarte), ale wtedy należy w sterownikach przełożyć przewody idące od sterownika do siłownika, z pól NC, na pola NO. Chodzi o to, by otrzymać właściwą reakcję siłownika na podanie napięcia (spada temperatura poniżej zadanej, to styk się rozwiera odcina prąd siłownikowi powodując jego otwarcie aż do momentu wzrostu temperatury w pokoju do zadanej, wtedy prąd wraca i siłownik się zamyka).

 

Nie widzę sensownej możliwości podpięcia tego co masz do UPSa. 

 

Twoje siłowniki wyglądają na stare (wycofane) siłowniki Kan Therm: http://pl.kan-therm.com/kan/upload/automatyka-BASIC-silownik-230V-instrukcja-kan-therm-pl.pdf

 

 

Co do cieknącej wody z zaworu bezpieczeństwa. Musisz sprawdzić jakie naczynie Ci majster zamontował, tzn. o jakim ciśnieniu wstępnym. Później musisz to ciśnienie skontrolować. Do CWU naczynie powinno mieć 3-4 bary ciśnienia wstępnego. Jeśli z jakiegoś powodu uszedł ze zbiornika azot, to zwykłą pompką samochodową spokojnie powietrza dopompuj. Jak tego nie ogarniasz, to wytłumaczymy krok po kroku.

Opublikowano

@kiminero, w końcu fachowa odpowiedź.

Ciągniesz za język i efekty są.

Bez obrazy @pastor.

 

Teraz przypomniałem sobie, majster jak zamontował te siłowniki, po czasie przyjechał i właśnie o tym mówiłem mu, że one się zamykają jak nie ma prądu.

Powiedział, że trzeba wymienić na te co przy braku prądu, się nie zamknął.

Kiedy zapytałem, dla takie zamontował, odpowiedział, że takie miał.

 

Wielkie dzięki za pomoc.

 

A z tą wodą wyciekająca, to boje się, że np cos ,,wybuchnie " jak za duże ciśnienie walnę

Czy nic się nie stanie, majster mi mówił E chyba na max 5 mam nabić.

Ale bałem się ruszać.

 

 

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Należałoby znać ciśnienie sieciowe w wodociągu, bo jak tam masz ok. 4 bary, to pakowanie 5 bar w naczynie nie jest OK, bo zanim naczynie zacznie przejmować nadmiar, to jest już blisko progu otwarcia ZB. Z kolei jeśli ciśnienie masz faktycznie tak wysokie od strony wodociągu, to ratuje cię tylko montaż reduktora ciśnienia.

 

Na początek musisz dowiedzieć się jakie ciśnienie wstępne masz aktualnie w naczyniu. Zamknij dopływ wody do bojlera, odkręć kran z ciepłą wodą by spuścić ciśnienie do zera (chyba tam manometr widziałem, to ma on pokazywać 0). Wtedy odkręć ten czarny plastikowy kapsel pod naczyniem i zobaczysz wentyl (jak w oponie). Teraz sprawdzisz ciśnienie wstępne zwykłym manometrem samochodowym. Ja bym ustawił 4 bary, ale jak pisałem wyżej to zależy od warunków jakie masz od strony wodociągu.

Opublikowano

Dokładnie !!!

Jest ogromne ciśnienie od wodociągów. Monter mówił, że takie jeszcze nie widział.

Jak pompował wodę do C.O. i pieca, mówił że 3 godz to potrwa, po godzinie było już pełne.

I zdziwiony mówi, że nie możliwe. Ale jednak, było pełne.

To powiedział że bardzo mocne ciśnienie jest.

Rozumiem, że reduktor na samym początku ma być, przed głównym zaworem.

Ale mi takie z drugiej strony ciśnienie odpowiada, szybki prysznic

 

I jeszcze jedno, czy to jest coś złego i niebezpiecznego dla całej instalacji, że ta woda ucieka tym wężem?

 

 

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

3 godziny? W wieżowcu mieszkasz? Głupoty jakieś wypisujesz. Co ma ciśnienie do napełniania instalacji? 

 

Reduktor montuje się za wodomierzem. Jak go nie chcesz, to większe naczynie lub drugie domontować. Moim zdaniem różnicy między 4 a 5 bar to ty nie zauważysz. 

 

To, że zawór bezpieczeństwa musi "pracować" tak często nie jest dla niego dobre. Z biegiem czasu może odłożyć się na nim kamień i jego parametry mogą się zmienić. To już niebezpieczne, bo zasobniki CWU zazwyczaj maja atesty na 6-8 atm i powyżej mogą się rozerwać na spawach. Dla instalacji też zdrowe to nie jest, bo masz duże wahania ciśnienia co może powodować spore uderzenia hydrauliczne i "piki" ciśnieniowe. 

 

A ile pokazuje manometr przy naczyniu jak woda z zaworu wypływa?

 

I jeszcze jedna uwaga. Zawór termostatyczny ze zdjęcia wyżej to od podłogówki? Ten z foto to akurat do CWU jest (35-60). To ile Ty w podłogę puszczasz?

Opublikowano

Napisałem Tobie, co mi gość powiedział kiedy napełniał instalacje.

Że potrwa to trochę długo. Kiedy po około godzinie było pełne, i że szybko poszło, był zdziwiony.

I powiedział, że bardzo duże mamy tu ciśnienie.

 

Tak, zawór jest od podłogówki. 52 st daje kiedy są spore mrozy, a 48 st jak małe, albo nawet wcale.

A co, za duża temperatura? Czytałem, że na podłogę max 55 st.

 

Nie pamiętam ile pokazuje jak wywala wodę. Jak będę palił to zwrócę uwagę.

Dzięki za porady, czyli potrzebny jest mi ten reduktor do ciśnienia.

Bo jak np nikt nie odkręci wode w kranie ciepła, to tak sączy się.

 

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.