pitersson Opublikowano 22 Lutego 2018 #1 Opublikowano 22 Lutego 2018 Witam Klamka zapadła zakupiłem piec Biawar Pellux 200. Teraz stoję przed trudnym zadaniem montażu kotłowni. Chciałem poprosić szanownych forumowiczów o porady co do prawidłowej konfiguracji kotłowni. Dom ma 180 m kw powierzchni użytkowej z poddaszem użytkowym, garaż w bryle budynku, Ściana z pustaka 24 + styropian grafitowy 150, dach dwuspadowy ocieplony wełną mineralną 30 cm + folia paroizolacyjna. Parter cały w podłogówce, na poddaszu w sypialniach grzejniki a łazienka i garderoba - podłogówka, rozdzielacze Prandelli. Zbiornik na ciepłą wodę planuję o pojemności około 250l. Czy kotłownie budować zgodnie z instrukcją kotła, czy sugerujecie jakieś lepsze modyfikacje? Jaki zasobnik polecacie? Jestem laikiem w tym temacie więc wasze rady będą niezmiernie cenne. Pozrawiam
odpowietrznik Opublikowano 23 Lutego 2018 #2 Opublikowano 23 Lutego 2018 Może tak jak w załączniku.Akurat schemat dla układu zamkniętego
pitersson Opublikowano 2 Marca 2018 Autor #3 Opublikowano 2 Marca 2018 Ten schemat widziałem na stronie biawara ale pytanie czy ten kocioł pracuje efektywnie w takiej konfiguracji?? Na schemacie jest piec compat 12 touch a ja mam pellux 200 touch. Każda sugestia mile widziana. No i mam jeszcze dodatkowe pytanie jaki zbiornik c.w.u. wybrać ( marka i pojemność). W domu od 3 do 5 użytkowników.
odpowietrznik Opublikowano 2 Marca 2018 #4 Opublikowano 2 Marca 2018 Zbiornik CWU też Biawara.Mają bdb właściwości izolacyjne i charakteryzują się dużą wydajnością dzięki zastosowaniu wężownicy o dużej powierzchni wymiany ciepła
odpowietrznik Opublikowano 2 Marca 2018 #5 Opublikowano 2 Marca 2018 Albo z buforem jak wyżej,powiedzmy 600l
shogunzlasa Opublikowano 3 Marca 2018 #6 Opublikowano 3 Marca 2018 Piec liczony wg jakiegoś ozc lub chociaż ciepłowłaściwe, czy na "pałę"? Z buforem zawsze lepiej...