pawlop Opublikowano 7 Lutego 2018 #1 Opublikowano 7 Lutego 2018 Jestem przed wymianą pieca na nowy lecz nie znam się na tym zupełnie więc zanim przyjdzie jakiś instalator chciałbym się Was poradzić co będzie trzeba poprawić. Obecnie piec to stary śmieciuch który jest widoczny na jednym ze zdjęć. Piec jest w jednym pomieszczeniu z opałem a instalacja widoczna na kolejnym zdjęciu jest po drugiej stronie komina w sąsiednim pomieszczeniu. Wiem, że coś będzie trzeba zmienić ale chciałbym uniknąć naciągania mnie na różne cuda więc pytam zawczasu co powinno być zrobione. Przy okazji będę mógł zweryfikować wiedzę instalatorów i wybrać tego właściwego. Co prawda jeszcze niby nie zdecydowałem się na jaki piec wymienię stary ale myślę, że przy piecach z podajnikiem na ekogroszek czy pellet wielkiej różnicy w instalacji nie będzie, bo gaz raczej by mnie zrujnował. Na trzecim zdjęciu narysowałem (brak zdolności) schemat instalacji CO ale tylko z zasilaniem, bo powrót jest analogiczny. Na zdjęciach zaznaczyłem też gdzie będzie nowy komin i tam będzie podłączony piec tylko też nie wiem po której stronie komina go postawić.
sambor Opublikowano 7 Lutego 2018 #2 Opublikowano 7 Lutego 2018 Do zbiornika musi być osobna rura 1" stal lub Cu28 wprost z kotła
pawlop Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor #3 Opublikowano 7 Lutego 2018 Niestety nie ma takowej i nie wiem czy ewentualnie będzie możliwość jej montażu, więc w wypadku, jeżeli tak jak jest teraz nie może być to może lepiej będzie zaślepić i zrobić instalację zamkniętą? Dodam, że instalację bardzo dawno temu sposobem chałupniczym wykonywał sąsiad.
sambor Opublikowano 7 Lutego 2018 #4 Opublikowano 7 Lutego 2018 Sprawdź czy nie można dać pompy na powrocie zamiast na zasilaniu, Wtedy trzeba znać ile naczynie jest wyżej od najwyższego grzejnika, jeżeli ponad 2m, to będzie OK
pawlop Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor #5 Opublikowano 7 Lutego 2018 Zbiornik jest tak około 2m powyżej najwyższego grzejnika. Jeżeli pompa na powrocie ma być, to będzie. a trzeba zamontować tam będzie zawór 3 lub 4 drożny i w którym miejscu,
sambor Opublikowano 7 Lutego 2018 #6 Opublikowano 7 Lutego 2018 Do czego ten zawór ma być? 4D odpada, podobnie jak 3-D na zasilaniu.
pawlop Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor #7 Opublikowano 7 Lutego 2018 No bo przy piecach 5 klasy ponoć są niezbędna a jak pisałem wcześniej będę musiał wymienić piec bo i tak będę musiał zrobić komin więc zrobię od razu ceramiczny po frezowaniu komina.
sambor Opublikowano 7 Lutego 2018 #8 Opublikowano 7 Lutego 2018 Pewnie ci idzie o ochronę powrotu - wtedy zaw 3-D musi być na powrocie razem z pompą, czyli będzie OK. Tylko wtedy trzeba grzejniki wyposażyć w głowice termostatyczne i będzie OK.
hajtaler428 Opublikowano 7 Lutego 2018 #9 Opublikowano 7 Lutego 2018 No i przy tej opcji obowiązkowe termostaty na grzejnikach
pawlop Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor #10 Opublikowano 7 Lutego 2018 Kurcze a ja miałem nadzieję że właśnie zawór 3 lub 4d montuje się na zasilaniu i nim ustawię temperaturę która pójdzie na grzejniki bo grzejników mam trochę w domu więc koszt zaworów spory️ Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
MarekDabrowski Opublikowano 7 Lutego 2018 #11 Opublikowano 7 Lutego 2018 Jestem nowy na tym forum i mam takie pytanie.mam pompę na zasilaniu za zaworem 4d bez siłownika a druga pompę na obiegu kotłowym czy te pompy mogą się zakłócać nie mam zamontowanych zaworów zwrotnych czy muszą być zamontowane jeśli tak to gdzie i jaka spełniają rolę??????.
hajtaler428 Opublikowano 7 Lutego 2018 #12 Opublikowano 7 Lutego 2018 Kurcze a ja miałem nadzieję że właśnie zawór 3 lub 4d montuje się na zasilaniu i nim ustawię temperaturę która pójdzie na grzejniki bo grzejników mam trochę w domu więc koszt zaworów spory️ Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Żeby zamontować cokolwiek na zasilaniu to musisz mieć osobną rurę do naczynia
pawlop Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor #13 Opublikowano 7 Lutego 2018 A można zamontować na zasilaniu gdybym zaślepił rurę do zbiornika i zrobił instalację zamkniętą Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Gość Digitrax Opublikowano 7 Lutego 2018 #14 Opublikowano 7 Lutego 2018 Nie możesz robić instalacji zamkniętej przy tym kotle, który posiadasz, no chyba że w dupie masz bezpieczeństwo domowników.
sambor Opublikowano 7 Lutego 2018 #15 Opublikowano 7 Lutego 2018 Jak będzie kocioł dopuszczony do układu zamkniętego to możesz zamknąć układ. Oczywiście trzeba do kotła dorobić zabezpieczenia i dodać naczynie przeponowe o odpowiedniej pojemności - pewnie 35l albo więcej. Koszt tych dodatków to ok 300-400zł, nie wiem czy nie lepiej jednak tą rurę da naczynia puścić. Kocioł do układu otwartego też tańszy będzie.
pawlop Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor #16 Opublikowano 8 Lutego 2018 Nie możesz robić instalacji zamkniętej przy tym kotle, który posiadasz, no chyba że w dupie masz bezpieczeństwo domowników.Nie chodzi o ten kocioł a o kwestię wymiany. Niestety zbiornik jest na poddaszu i poprowadzenie rury do piwnicy nie będzie proste i tanie. Pytam o różne rozwiązania bo chcę być przygotowany do rozmowy instalatora. Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Gość Digitrax Opublikowano 8 Lutego 2018 #17 Opublikowano 8 Lutego 2018 To zamknij układ ale kocioł pozostaw w otwartym. Naczynie umieść bezpośrednio nad kotłem w kotłowni i do połączenia obiegów wykorzystaj wymiennik.
pawlop Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor #18 Opublikowano 8 Lutego 2018 Kurcze jak tak zacząłem się zastanawiać to może uda się poprowadzić tą rurę bezpośrednio na poddasze ale to jest do ewentualnego ustalenia po zakończeniu sezonu grzewczego. Z tego co piszecie, to w takim przypadku pompa mogłaby pozostać na zasilaniu? i w takim razie ta rura wzbiorcza musiałaby być najbliżej kotła, a następnie powinien być zawór mieszający i dopiero pompka czy tak?.
hajtaler428 Opublikowano 8 Lutego 2018 #19 Opublikowano 8 Lutego 2018 Tak rurę bezpieczeństwa wyprowadzasz od zasilania kotła w miarę możliwości pionowo a od niej trójnikiem w bok podłączasz się do instalacji. Wtedy pompa i zawór na zasilaniu. Pompa za zaworem, zawór najlepiej termostatyczny lub jak masz więcej kasy do wydania to zawór z siłownikiem i sterowanie pogodowe grzejnikami. Zostaje jeszcze ochrona powrotu- piszesz że producent kotła wymaga więc będziesz potrzebował jeszcze jednej pompy
pawlop Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor #20 Opublikowano 8 Lutego 2018 Czyli jedna pompa na zasilaniu a druga na powrocie przy czym ta na zasilaniu za zaworem mieszającym patrząc od strony pieca a na powrocie pompa bliżej pieca niż zawór - tak? Niestety rura bezpieczeństwa nie może iść od razu pionowo w górę, bo musi tak jak grube rury na zdjęciu przejść przez ścianę i wtedy do góry na strych i tam też w poziomie do zbiornika. Chciałbym się zapytać dlaczego najlepiej zawór z siłownikiem i czy taki zawór z siłownikiem też byłby potrzebny gdybym zrobił instalację zamkniętą z wężownicom, bo koszta podobne zaworu do wężownicy?
hajtaler428 Opublikowano 8 Lutego 2018 #21 Opublikowano 8 Lutego 2018 Obie pompy na zasilaniu. Ta kotłowa do ochrony powrotu to na rurze łączącej zasilanie z powrotem zaraz na wyjściu Na zaworze termostatycznym ustawiasz ręcznie temperaturę na grzejniki abz siłownikiem jak ustawisz krzywą grzewczą to sterownik sam ustawia Ci odpowiednią temperaturę na grzejniki w zależności od temp na zewnątrz Rurę bezpieczeństwa możesz chyba kawałek puścić pionowo z tego co widać na zdjęciu. To ważne. Dobre i 30 cm. Jak daleko będzie w poziomie przesunięte naczynie względem położenia kotła?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.