Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogrzewanie Małego Kurnika


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam niewielki kurnik na 300 sztuk, ok 70 m2 (190m3). Temperatura na zewnątrz -10, w środku 2-3 stopnie. Stary, pożądny budynek, jednak nieszczelne okna i dziura wyjściowa na zewnątrz, wentylator. Chciałbym utrzymać stała temperaturę w przedziale 10-16 stopni, czyli zwiększyć obecną o 10.

Ustaliłem, ze wystarczyłaby nagrzewnica o mocy 8-10 kw. Jestem zielony w temacie ogrzewania, wiec jak długo taka nagrzewnica musiałaby dziennie pracować? Wygeneruje to duże koszta?

Planowałem zakup olejowej, ale z opcja odprowadzania spalin to ceny 3k wzwyż, wiec myślę głównie o elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys w kurnikach stosowało się promienniki podczerwieni,np. Philips na zwykły żarówkowy gwint E27. Nagrzewnica nie będzie efektywna,jeśli jest duża wymiana powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw styropian jeśli chcesz ogrzewać; głównie nad stropem i ściany potem możesz pomyśleć nad dogrzaniem i jednoczesnym doświetleniem lampą typu Kwoka tak jak napisał kolega wyżej. poz Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomieszczenie ma ściany z podwójnej cegły, od wewnątrz płyta karton gips, od sufitu styropian, a nad sufitem spoczywa duża ilość słomy. Także teoretycznie trzyma ciepło. Wymiana powietrza następuje przez lekko uchylone okna i po przeciwnej stronie nieszczelne drewniane drzwi i wentylator. Wentylator pracuje co 3-4h przez 15 minut. 

Jaką powierzchnię potrafi ocieplić taki promiennik? Musiałbym ich pomontować kilka na odpowiedniej wysokości? Będzie to lepsza opcja niż nagrzewnica elektryczna włączająca się równomiernie z wentylatorem? Przy temperaturze 0 stopni na zewnątrz, w środku jest 10-11, więc używałbym jej tylko przy mrozach poniżej -3 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach