ktl Opublikowano 29 Grudnia 2017 #1 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Witam serdecznie, bardzo proszę doświadczonych kolegów o spojrzenie na planowane ogrzewanie podłogowe w naszym domu. Wszelkie uwagi będą mile widziane. Dom parterowy 91 m2 Ytong 24 + 20 cm grafitu na ściany Strop drewniany 40 cm wełna W podłodze EPS 15-17 cm (zależnie czy posadzka anhydrytowa czy cementowa - jeszcze nie zdecydowaliśmy). Ogrzewanie elektryczne - bufor 1000 litrów + grzałki 12 kW Zapotrzebowanie wg. BuidDesk: 42 kWh/m2rok Obliczeniowa moc cieplna: 2,5 kW Program Kan SDG - wszędzie oprócz łazienki sugeruje rozstaw 30 cm (z zagęszczeniem przy strefach brzegowych do 10 cm) Mimo wszystko zdecydowaliśmy się jednak zagęścić do 15 cm a przy brzegach do 10 cm. Niedogrzana zostaje łazienka. Nawet dodany grzejnik przy temperaturze zasilania 35°C niewiele pomaga. Długości obwodów: łącznie / bez doprowadzeń [1][2] Wiatrołap + holl -> 61 / 60 m [4] Kuchnia -> 85 / 80 m [5] Salon A -> 92 / 87 m [5] Salon B -> 82 / 79 m [6] Sypialnia -> 76 / 70 m [7] Sypialnia -> 106 / 94 m [8] Sypialnia -> 90 / 76 m [9] Łazienka -> 53 / 45 m Rozdzielacz 10 obwodowy z pompą Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
elfuczi Opublikowano 29 Grudnia 2017 #2 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Grzejnik to polecam z grzałką, bo temp 35 to nic nie da, reczniki wisiec beda łazienke podzielic na 2 obiegi i zagęścic. Co bedzie sterować podłogówką?
sambor Opublikowano 29 Grudnia 2017 #3 Opublikowano 29 Grudnia 2017 W łazience będzie za zimno Upchaj tam 2x więcej rury
ameno25 Opublikowano 29 Grudnia 2017 #4 Opublikowano 29 Grudnia 2017 W łazience będzie wanna ? z projektu wychodzi że tam jest jakieś 6m2 powierzchni , - jakieś 2m2 na wannę . Ale jakbyś dał wannę wolnostojące to juz zawsze dochodzi dodatkowa powierzchnia grzewcza
ktl Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor #5 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Tak podejrzewałem, że skończy się na grzałce. Rozważałem jeszcze ogrzewanie ścienne ale żonie szkoda tych 5 cm na szerokości łazienki :) Natomiast co do zagęszczenia to nie wiem czy dobrze zrozumiałem... ? Puścić równolegle z pierwszą pętlę kolejną ? Przejrzałem trochę realizacji podłogówek ale nigdy na nic takiego nie trafiłem. Rozwiązałoby to problem niedogrzanej łazienki tylko czy nie wpłynie to na wytrzymałość wylewki ? Bo jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań to super. Wanna wolnostojąca odpada ponieważ chcemy mieć wannę opuszczoną, ustawioną niżej niż posadzka. Co bedzie sterować podłogówką? Przyznam szczerze, że nie wiem. Jest tyle tych sterowników, że nie jestem w stanie na chwilę obecną podać nic konkretnego. Może jakieś sugestie co najlepiej współpracowałoby z buforem?
ameno25 Opublikowano 29 Grudnia 2017 #6 Opublikowano 29 Grudnia 2017 W mojej opini jak dsz w tej lazience rury tak gesto zeby dało sie tylko zrobić łuk nie zaginjąc rury , i bedziesz trzymał posadzkę o temp 28-30* to bedzizesz miał tam jak w bani
sambor Opublikowano 29 Grudnia 2017 #7 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Ja to czasem daję rury co 5cm i wtedy nawet moc się zgadza, ma być grzanie elektryką to nie bardzo jest jak podnosić temp wody.w instalacji. Poniżej 2 z takich wariackich instalacji - ta większa to 2 pętle, łazienka na poddaszu 2 okna w dachu i OK. Do zalania tak gęsto ułożonych rur potrzebna jest rzadka wylewka np anhydryt
sambor Opublikowano 29 Grudnia 2017 #8 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Ja to czasem daję rury co 5cm i wtedy nawet moc się zgadza, ma być grzanie elektryką to nie bardzo jest jak podnosić temp wody.w instalacji. Poniżej 2 z takich wariackich instalacji - ta większa to 2 pętle, łazienka na poddaszu 2 okna w dachu i OK. Do zalania tak gęsto ułożonych rur potrzebna jest rzadka wylewka np anhydryt
ktl Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor #9 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Anhydryt w łazience? Podobno się nie nadaje do pomieszczeń mokrych?
sambor Opublikowano 29 Grudnia 2017 #10 Opublikowano 29 Grudnia 2017 To specjalny, biały beton, przekornie zwany anhydrytem więcej jest np tu https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/10979-wylewka-na-ogrzewaniu-podlogowym/?do=findComment&comment=344132 i w linku pobocznym
elfuczi Opublikowano 29 Grudnia 2017 #11 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Bufor to nie tylko woda również wylewka betonowa to akuu.
sambor Opublikowano 29 Grudnia 2017 #12 Opublikowano 29 Grudnia 2017 A jak nie ma betonu to co? Może kuku?
elfuczi Opublikowano 29 Grudnia 2017 #13 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Jaracie się cieplem właściwym, bufory wodne bateria 3000l w grubszej wylewce tez można gromadzić ciepło zamiast 6cm to 10cm betonu. Bufory są drogie zajmuja duzo miejsca i posiadaja straty postojowe nie koniecznie chcemy ogrzewac piwnice ciepło ma dotrzec tam gdzie powinno.Hangary na samoloty we Frankfurcie są ogrzewane podłogowo. Ale to inna bajka.
elfuczi Opublikowano 29 Grudnia 2017 #14 Opublikowano 29 Grudnia 2017 To posadzki sportowe układ tiechelmana tez przerabialem panie inz . Sambor parę hal sportowych zmajstrowałem
elfuczi Opublikowano 29 Grudnia 2017 #15 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Kochamy oninena nie sklejamy folii do podlogówki aby woda zarobkową się nie przedostała pod warstwę termo izolacyjną. Co kto robi jego rzecz śpiewał R Rydel.
ameno25 Opublikowano 30 Grudnia 2017 #16 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Mam anhydryty w łazienkach , nic sie nie dzieje pod wanna gdzie nie ma OP jest sucho jak pieprz . Tylko na dole w łazience tam gdzie jest kabina walk-in i odpływ liniowy , zostawione było puste miejsce i tam wylałem te 0,8mx0,8 normalną wylewką wodoodporną z worka Wszystkie podłogi zabezpieczyłem przed kładzeniem płytek hydroizolacją
odpowietrznik Opublikowano 30 Grudnia 2017 #17 Opublikowano 30 Grudnia 2017 A ja sądzę że zagęszczenie rozstawu rur do 5cm niewiele daje.Przynajmniej tak pokazują obliczenia.Przykład: Obciążenie cieplne dla łazienki wynosi 994W Załącznik #1 rozstaw rur 10cm,deficyt mocy=488W Załącznik #2 rozstaw rur 5cm,deficyt mocy=435W Zyskujemy zaledwie 53W
elfuczi Opublikowano 30 Grudnia 2017 #18 Opublikowano 30 Grudnia 2017 A podzielenie nA 2 petle i zagęszczenie + drabinka elektryczna?
ameno25 Opublikowano 30 Grudnia 2017 #19 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Im wiecej rury tym uzyskamy wiekszą moc ale , to nie dizie wprost proporcjonalnie do ilosci rury . Przy jakiej temp zasilania jest ta moc @ odpowietrznik
ameno25 Opublikowano 30 Grudnia 2017 #21 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Hmm czyli juz max praktycznie , przy tej temp podłoga już bedzie miała odczuwalne 30 * jak nie wiecej Dziwne bo ja puszczam 31* aktualnie w swoja łazienke i w nocy przy -5 było 23,9 * , a w dzien przekraczało 24*
elfuczi Opublikowano 30 Grudnia 2017 #22 Opublikowano 30 Grudnia 2017 No to do sterowania zostaje tylko sterowanie strefowe.
odpowietrznik Opublikowano 30 Grudnia 2017 #23 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Hmm czyli juz max praktycznie , przy tej temp podłoga już bedzie miała odczuwalne 30 * jak nie wiecej Dziwne bo ja puszczam 31* aktualnie w swoja łazienke i w nocy przy -5 było 23,9 * , a w dzien przekraczało 24* Maksymalna projektowa temp.podłogi w łazience wynosi 33st. Zamieszczone dane są dla trzeciej strefy klimat.czyli -20st na zewnątrz
ameno25 Opublikowano 30 Grudnia 2017 #24 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Wiem , zaraz położę czujnik na podłodze to Ci powiem ile ma , ale myśle ze nie wiecej jak 28* , bynajmniej tyle wraca z łazienki na powrocie W 5 min poszła tem o 1,4 stopni jak czujnik leży na podłodze , zółta linia to temp pomieszczenia , niebieska wilgotność Czujnik 100% pokazuje prawdziwą temp.
sambor Opublikowano 30 Grudnia 2017 #25 Opublikowano 30 Grudnia 2017 U mnie Ovplan max wyliczył max 70,2W/m2 przy 2 ptlach i rozstawie 5cm, temp zasilania 40C, powrót 35C i więcej nic z tego nie wycisnę, można się pobawić w zwiększenie przepływu , ale to podniesie temp posadzki powyżej 33C Ale deficyt mocy jest dużo mniejszy niż u @odpowietrznika - niecałe 170W Metodą poprawy może być ograniczenie strat w dół - np lepsza, lub grubsza izolacja. Teraz są 3cm ich maty , ale jakby dać z 6-8cm to może do 900W mocy grzewczej dobije
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.