Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienia Sterownika 'komfort Eko Pro'


kontoserwis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was Użytkownicy Forum,
jestem tu nowy, jest to mój pierwszy post i od razu piszę z prośbą pomocy.

Chciałbym poradzić się Was odnośnie ustawienia parametrów sterownika "Komfort Eko Pro" przy kotle górnego spalania o mocy 20 KW. Powierzchnia do ogrzania ~150m2. Dokładnie chodzi o kocioł Emstal RN. Palone będzie jedynie grabem. Kupiłem dom z takim piecem i sterownikiem, a że jestem kompletnym laikiem... 

Ok, przejdę do ustawień. Osoba, po której "przejąłem" piec radziła następujące ustawienia:
- temperatura zadana - 65°C przy rozpalaniu w kotle i ogrzewaniu C.W.U. i 60°C przy rozpalonym kotle i dogrzanym C.W.U.,

- ilość powietrza to wiem, że przy paleniu drewnem powinna być wielkość "2",

- zima / lato to też wiadomy parametr,

- temperatura C.W.U. - to jaką chcę ciepłą wodę,

- temperatura załączenia pompy C.O. - 45°C.
Ponadto w trybie serwisowym są jeszcze ustawienia, które pominął sprzedający, ja je sobie ustawiałem jak uważałem za słuszne i kurcze nie zapisałem ich. I teraz nie wiem czy moje ustawienia są lepsze czy były jego... Chodzi o:
- przerwę przedmuchu (zakres 1-20 minut) - ustawiłem 10 minut, ale nie wiem, czy nie za dużo (żeby gazy nie rozwaliły mi pieca). Zaznaczę, że mam w czopuchu przepustnicę spalin ustawioną na 45°. Wg mnie gaz przejdzie przez najmniejszą szczelinę, więc czy czas przerwy przedmuchu jest taki ważny?!

- minimalne obroty dmuchawy (1-35%) - dałem 20%, ale zupełnie nie mam pojęcia, czy to dużo czy mało.

- czas wygaszania (1-99 minut) - 30 minut.

- regulator pokojowy,
- priorytet C.W.U.

 

Z tego co zdążyłem wyczytać w internecie, również na tym forum, to odnośnie "temperatury zadanej", nie lepiej jej faktycznie ustawić na 65°C przy rozpalaniu i dogrzewaniu wody, a potem stopniowo obniżać do poziomu, powiedzmy 45-50°C, żeby maksymalnie wykorzystać ciepło z kotła?

Poradźcie początkującemu w temacie :)
Z góry dzięki,