lukk9314 Opublikowano 13 Listopada 2017 #51 Opublikowano 13 Listopada 2017 Chyba kupię tego upsa babci bo sama mieszka czasem jak braknie prądu a naładuje za dużo do pieca to nic się nie stanie a i telefon można naładować i lampkę w razie ciemności. Zastanawia mnie jeszcze czy w razie większych problemów można "pożyczyć " prądu z samochodu do naśladowania tego Aku ?
shogunzlasa Opublikowano 13 Listopada 2017 #52 Opublikowano 13 Listopada 2017 Jak wyciągniesz z samochodu i podepniesz pod UPS to masz zasilanie UPSa na jakiś czas, ale samochodu potem nie odpalisz :DW drugą stronę lepiej, bo jak odpalisz auto na aku z UPSa to jeszcze coś tam pompka pokręci :)
lukk9314 Opublikowano 13 Listopada 2017 #53 Opublikowano 13 Listopada 2017 A można zapalonego samochodu podłączyć do biegunów Aku w UPS ? Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
sambor Opublikowano 13 Listopada 2017 #54 Opublikowano 13 Listopada 2017 Można, tylko może dojść do uszkodzenia aku w UPs
Jaco80 Opublikowano 13 Listopada 2017 #55 Opublikowano 13 Listopada 2017 Fabryczne aku w tych używanych Everach są za małe i nadają się z reguły na złom, bo są zajechane na amen. Żeby to miało sens trzeba podpiąć większe aku zewnętrzne. A jak będzie to aku samochodowe to i samochód może robić za generator w sytuacji awaryjnej. Podpinamy UPSa do aku w samochodzie odpalamy auto i mamy generator 220V ;)
9ą9 Opublikowano 2 Grudnia 2017 #56 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Akumulator samochodowy - kwasowy otwarty- ma napięcie ładowania 2,4V/ogniwo = 14,4V i takie jest w inst samochodowej, natomiast akumulator żelowy poiwinien być ładowany napięciem 2,22V/ogniwo = 13,32V, więc akumulator samochodowy nie zostanie naładowany prawidłowo przez UPS-a , a aku żelowe w samochodzie może zostać zniszczone zbyt wysokim napięciem pracy ciągłej. Oczywiście awaryjnie można z inst samochodowej ładować aku żelowe , ale to aku na zdrowie nie wyjdzie. Witam. Otóż musimy się zdecydować czy AKU będzie pracował w pracy buforoerj, czy cyklicznej. W UPS 'ach mamy buforowa pracę, stąd napięcie po naładowaniu nie powinno przekroczyć 13,8 V (absolutnie nie może dojść do przeładowania AKU i niszczenia go przez to). AKU jest cały czas ładowany, ale automatyka nie pozwoli na przekroczenie 13.8V. W pracy cyklicznej AKU ładuje się ''do pełna'', czyli do napięcia 14,4V i odłącza od prostownika. AKU można wykorzystać do zasilania urządzeń, napięcie nie powinno spaść zbyt nisko, aby się nie zaczął zasiarczać (graniczne to 10.5V). Jednak takie cykliczne ładowanie i rozładowanie mocno niszczy AKU i bardzo zmniejsza liczbę cykli ładowanie/rozładowanie. Stąd w pracy buforowej AKU mogą wytrzymać nawet 10 lat. A czy tylko żelowy do UPS 'a. Jeżeli UPS nie jest zbyt przechylany, przewracany, spokojnie może być AKU samochodowy. W UPS 'sie wytrzyma dużo dłużej niż w samochodzie. A w małym UPS 'ie nawet się trochę odsiarczy... Pozdrawiam. PS> Przy AKU samochodowym musimy wziąć pod uwagę możliwe ''wyziewy'' więc pomieszczenie musi być z wentylacją.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.