Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja Ogrzewania Podłogowego - Pomocy


ChrisKatowice

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze...

 

Jestem w trakcie budowy domu i na etapie wyboru instalacji ogrzewania podłogowego.  Niestety jestem zielony w tym temacie a muszę dokonać wyboru odpowiedniego instalatora i instalacji. 

Niestety każdy instalator rekomenduje kocioł innego producenta - to pierwszy z problemów ale nie do tego zmierzam. Głównym problemem jest fakt, że wszystkie instalacje proponowane przez instalatorów wyglądają inaczej co przekłada się w znacznej mierze ca cenę końcową.

 

Dom z poddaszem użytkowym,  180m2 podłogówki dół i góra, 3 grzejniki (2xłazienka + 1xgaraż) 

 

I teraz mój największy problem: Są instalatorzy, którzy proponują zastosowanie 3 grup pompowych (parter / piętro / grzejniki) co przekłada się na cenę (+ sprzęgło itd.) ale są także tacy, którzy proponują zastosowanie tylko 2 rozdzielaczy (parter i piętro) i jednej pompy CO grundfos alfa (bez sprzęgła itd.) co oczywiście obniża znaczenie cenę końcową. Co o tym sądzicie? Ten ostatni instalator (najtańszy) twierdzi, że oczywiście może zabudować 3 grupy pompowe ale przekonuje mnie, że po co przepłacać jak wszystko będzie dobrze "hulać" na jednej pompie. Dodam, że dobrał do tej instalacji kocioł dedietrich MCR3 24 z 150 zasobnikiem.

 

Pomóżcie...:-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez liczenia można powiedzieć że trzeba sprzęgło . :)  Po przeliczeniu może się okazać że wystarczą 2 grupy pompowe , chyba że grzejniki będą chodzić na temperaturze ogrzewania podłogowego. Tak to niestety wygląda ,że szkłem d . . y nie wytrzesz .:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach