Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat Instalacji Co, Kotłownia Oddalona Od Domu - Do Oceny


Boojak

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

chciał poprosić o ocenę schematu mojej instalacji CO.

Opis mojego domu oraz wyliczenia zapotrzebowania na http://cieplowlasciwie.pl/wynik/2l80

 

Przerabiam starą instalację (grube stalowe rury, piec na węgiel w pokoju etc) na instalacje w PEX 16. W domu już skończone i czas na kotłownię.
Tu rodzi się kilka pytań:

 

1. Schemat do oceny + czy zbiornik wyrównawczy musi znajdować się w kotłowni (jest nieocieplona) czy może w domu na poddaszu?
2. Jaki duży powinien być zbiornik wyrównawczy w moim przypadku (5 grzejników CV22 600x600 - 600x1600) 10-15 l?
3. Czy pompa jest w dobrym miejscu, czytałem o różnych teoriach, na wyjściu/ na powrocie, już nie wiem...

4. Czy pompa obiegowa omis 25-60/180 sprawdzi się w tym układzie (już ją posiadam - nową).

5. Ocieplenie AluPex w ziemi (załącznik 2) w dwóch wariantach. Albo wszystko razem w jednej PCV, albo oddzielnie. Chyba spakowane w jedną PCV będzie lepiej, ale obawiam się wygięcia pod fundamentami. A może ktoś poleca inny materiał niż otulina polietylenowa w podobnej cenie. 
6. Komin prawdopodobnie http://www.centrum-kominow.pl/kategorie/systemy_kominowe_ceramiczne Komin BRATA UNIVERSAL (izolowany) 4 m, fi 200 będzie ok? Kocioł prawdopodobnie Witkowski kmb-rp-plus lub Defro sigma. Paliwo - ekogroszek 
 

post-74026-0-41958600-1501439541_thumb.jpg

schemat instalacji CO.pdf

Opublikowano

Jeżeli zbiornik wyrównawczy będzie w kotłowni wyżej niż odbiory w drugim budynku to jest OK, w budynku gdzie grzejniki nie może być.

Pojemność całkowita zbiornika 20l będzie dobra.

Pompa Ok i wydoli

Ocieplenie wg możliwości jak najlepsze.

 

Komin musi być min 4m od wprowadzenia czopucha do końca przewodu kominowego , dodatkowo ok 1m nad dach i musi być wyższy niż dachy sąsiednich domów.

Czyli nie może się kończyć na wys okna sąsiada.

 

Na budowę komina potrzebny jest projekt i zgoda na budowę wydana przez powiatowy inspektorat nadzoru budowlanego

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Możecie zerknąć na załączone zdjęcia i podpowiedzieć co zrobiłem źle?

Brak zaworu zwrotnego? Zbiornik za blisko pompy?

Generalnie ciągle zapowietrza się pompa. Co 15 min spuszczam z niej powietrze. Grzejniki prawie zimne. Grzejniki się nie zapowietrzaja.

post-74026-0-27816500-1507992175_thumb.jpg

post-74026-0-07488200-1507992212_thumb.jpg

Opublikowano

Może pompa powinna być w poziomie?

Opublikowano

Możecie zerknąć na załączone zdjęcia i podpowiedzieć co zrobiłem źle?

Brak zaworu zwrotnego? Zbiornik za blisko pompy?

Generalnie ciągle zapowietrza się pompa. Co 15 min spuszczam z niej powietrze. Grzejniki prawie zimne. Grzejniki się nie zapowietrzaja.

Tak nie wolno montować pompy,wirnik musi być w poziomie.Dlaczego pompa nie jest zamontowana na rurze przelotowo tylko jest jakieś obejście?Co "napędza" tylko grzejniki? rury wyglądają na cienkie.Jak nic nie kryje się pod tymi otulinami to pompa będzie tłoczyć w tym krótkim obiegu (załącznik) i nie pójdzie na grzejniki

post-32948-0-40998600-1507998925_thumb.jpg

Opublikowano

Tak nie wolno montować pompy,wirnik musi być w poziomie.Dlaczego pompa nie jest zamontowana na rurze przelotowo tylko jest jakieś obejście?Co "napędza" ?tylko grzejniki? rury wyglądają na cienkie

OK przekrecilem pompę. Pompa jest na rurze która prowadzi do rozdzielacza. Rury to pex 25

Opublikowano

Myślałem o tym,ale w wielu postach na forum sugerowane jest dodatkowe obejście, na wypadek braku zasilania. Nie będzie trochę niebezpieczne zostawiając to w taki sposób?

W sumie i tak grawitacyjne zasilanie (chyba) nie zadziała, nawet jeśli będzie obejście

PS cały schemacik w pierwszym poście

Opublikowano

No to mamy przyczynę.To ewentualnie miałoby szanse działać gdyby był na tym obejściu zamontowany zawór różnicowy.Ale u Ciebie nie będzie grzało na grawitacji więc zawór różnicowy jest zbędny.Pompa przepuści wodę przy braku prądu a że masz układ otwarty to nic się nie stanie najwyżej zagotuje)Po prostu pompa "mieli" w tym krótkim obiegu(post#5).Musisz przerobić i dać ją przelotowo(jak w poście #7) i będzie działać.A jak chcesz się zabezpieczyć przed zagotowaniem to kup sobie "upieska")ze stałą sinusoidą+aku

Tylko jak pompa siądzie to i upiesek bezradny)

Tzn.będzie działać lub nie) bo niepokoi mnie to 20metrowe przejście które tworzy rodzaj syfonu ale pierwsza rzecz to przeróbka bo bez niej nie ma szans aby zadziałało

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi, przerobię tak jak napisałaś. Nie strasz mnie ze nie będzie działać, bo nie mam planu B... W sumie to od pompy do rozdzielacza wyszło 22 m rury, w ziemi idzie 15 m.

Opublikowano

U ciebie bezpośrednio z kotła wychodzi PEX?

Opublikowano

Ktoś mi kiedyś napisał, że będzie MAKARON z rur jak się zagotuje...

Opublikowano

Tu chyba nie chodzi o odległość, ale temp. wszędzie tam gdzie może ona przekroczyć dla pex to chyba 90-95 stopni.

 

Mój brat ma podajnik i kilka razy zagotowało, czego nie życzę

Opublikowano

Może montaż zaworu 3D by częściowo zabezpieczył rury.Stuprocentowym zabezpieczeniem byłby wymiennik płytowy ale to koszty(wymiennik+dodatkowa pompa) i będą jakieś tam nieduże straty na wymienniku.Oczywiście  do 3D lub do wymiennika rury stalowe lub CU.I jeszcze jedna uwaga-jak będziesz przerabiał to zamontuj filtr osadnikowy przed pompą.

No i wspomniany wcześniej UPS też stanowi jakieś tam zabezpieczenie bo przyczyną większości zagotowań jest brak prądu

Opublikowano

I może jeszcze jeden motyw) Brak u ciebie zabezpieczenia przed korozją niskotemperaturową kotła :)

Najlepszym rozwiązaniem byłby wymiennik płytowy,on zarówno zabezpieczyłby instalację(twoje rury PEX) w razie zagotowania jak i zrealizował ochronę kotła no ale koszty dość wysokie

Opublikowano

ta pompa dodatkowa przy kotle ma się właczać gdy temperatura będzie za wysoka, żeby wspomóc zawór 3d?
Nie wystarczy to z załącznika? Tylko zawór 3d bez pompy?
 

 

 

zawór 3D termostatyczny 30-70st

oznacza, że zawór zaczyna mieszać przy max temp 70 C?
 

post-74026-0-44529400-1508085695_thumb.jpg

Opublikowano

Ta pompa spinająca zasilanie z powrotem przy kotle (tzw.kotłowa) nic nie wspomaga)chodzi cały czas i ma za zadanie utrzymać odpowiednio wysoką temp.na powrocie do kotła powiedzmy ok.50st.Niektóre sterowniki kotłów obsługują ten rodzaj pomp.Wystarczy 40ka i dobrze by było aby była energooszczędna.Jak ci nie zależy na żywotności kotła to jej po prostu nie montujesz)Zawór 3D termostatyczny ma pokrętło na którym są cyferki i ustawisz sobie temperaturę wody wychodzącej na instalację w zakresie od 30 do 70st.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.