kedzior12 Opublikowano 12 Listopada 2016 #201 Opublikowano 12 Listopada 2016 mi tam tez dużo pali dziś np 19 kg jakieś 180 m2 po podłogach ale piec mam z podajnikiem tłokowym 19 Kw sterownik mam ustawiony na 25 Kw bo jak mam mniej to jeszcze więcej pali czyli w moim przypadku zmniejszanie dawek paliwa tylko pogarsza spalanie czyli po prostu musi swoje dostać żeby było ekonomicznie ;( PS myślicie ze to normalne ?
Karoll76 Opublikowano 12 Listopada 2016 #202 Opublikowano 12 Listopada 2016 Wymiennik jest niezbędny bo nie mogę zamontować naczynka na strychu. Piec straci gwarancje jak zrobię go w układ zamknięty. Dopiero po zakupie to wyczytałem ... żadne schładzające wężownice jak powiedział producent tylko otwarty. Boje sie że jak go zamknę to się piec rozszczelni. Temp na piecu 49 powrót 47. Bojler robi za spory bufor.
Karoll76 Opublikowano 12 Listopada 2016 #203 Opublikowano 12 Listopada 2016 Na parterze i na pietrze rozdzielacze z których jest zasilany każdy grzejnik z osobna. Instalacja ma 13 lat kotłownie na ekg robiłem w zeszłym roku.
marekd Opublikowano 12 Listopada 2016 Autor #204 Opublikowano 12 Listopada 2016 A jakie było spalanie wczesnej jak piec zwykly
Karoll76 Opublikowano 12 Listopada 2016 #205 Opublikowano 12 Listopada 2016 No właśnie zmieniając na ekg wiedziałem że nie będzie oszczędniej ale zwykły rozpalany od góry spalał 2,5 tony węgla. Rozpalany raz dziennie po południu palił do ranka i znowu rozpalany wieczorem. Groszku w zeszłym roku spaliłem 5 ton ! Co prawda ze sterownikiem dwu stanowym. Tylko że po spalaniu teraz widzę że niewiele mniej wyjdzie mi w tym roku. Kombinowałem juz z ustawieniami Max co doszedłem to 16/doba ale było jeszcze + 10 na zew.
marekd Opublikowano 12 Listopada 2016 Autor #206 Opublikowano 12 Listopada 2016 No wlasnie , ale przyjdą czasy ze nie pozwolą smieciuchami palic a potem na ECO GROSZEK kwestia czasu juz cos sie dzieje w Krakowie. Zakopanem. Nie ma bata zeby bardziej oszczedzac na opale przy Eco. Piec musi wsiąść tyle potrzebuje przeciez taka masę wody musi podgrzać przy tak małym płomieniu , masa zaznaczonego węgla w piecu zasypowych a podajnikowym jest roznica , wiec odpowiedz nasuwa sie sama. I jeszcze pracująca dmuchawa niby pomaga w odpalaniu i napowietrza retorte, ok ja trzymam około 100 ST cały czas tak mi sie udało ustawic . Widziałeś zdjecia ? Jest na prawdę kunsztem ustawic piec , wyregulować inst. I miec dobrze zrobiona inst. Najważniejsze jest by nie zalewać pieca z powrotu zimna woda np.jak 60 na piecu to powrot 55/57 to jest do przyjęcia tego cza sie czytac.
Karoll76 Opublikowano 12 Listopada 2016 #207 Opublikowano 12 Listopada 2016 Gdybym ustawił 60 na piecu to bym poszedł z torbami.
KBkalwi Opublikowano 12 Listopada 2016 #208 Opublikowano 12 Listopada 2016 Gdybym ustawił 60 na piecu to bym poszedł z torbami.O czy Ty mówisz?23.3kg...to mało....zależy jaką powierzchnie ogrzewasz
KBkalwi Opublikowano 12 Listopada 2016 #210 Opublikowano 12 Listopada 2016 Karoll nie jest źle a bajki o ogrzaniu chaty 200mkw 8-mioma kg węgla włóż lepiej między książki. Spalanie przy super insstalacji 16kg max 34....tak mówi net
anna12 Opublikowano 13 Listopada 2016 #212 Opublikowano 13 Listopada 2016 hmmm czytam i czytam i szukam i nie wiem dalej - moze jestem za tępa ale : niech mi ktos wyjasni... mam piec brastal uks mini 14 kw - uklad zamkniety , pale weglem orzech czy groszek - roznie . mam dmuchawe i sterownik agni2.. pale od gory... i wowczas piec trzyma cieplo 5-6 godz max, pale od dolu to 4 godz max... mam dmuchawe itp na rurkach w kotlowni jest jakis pylek - kurz.. co chwile latam do pieca. czy to jest normalne? dom ma 150m2, jest bez podlogowki, pianka na dachu zamiast welny, elewacja styropian 15, okna 3 sybowe... o co kaman.. jak czytam w necie ze ludziom grzeja po 12 godzin to nie wierze.. o co tu chodzi? moze ta dmuchawe wypieprze w kosmos i bedzie wolniej sie spalac.. beznadziejna sytuacja.
sziomal Opublikowano 13 Listopada 2016 #213 Opublikowano 13 Listopada 2016 Witam Dołożyłem pompkę zgodnie z instrukcją obecnie mam coś takiego https://forum.info-ogrzewanie.pl/uploads/monthly_11_2016/post-68586-0-71627000-1479051434.jpg
Amanda Opublikowano 13 Listopada 2016 #214 Opublikowano 13 Listopada 2016 Dołożyłem pompkę zgodnie z instrukcją Schemat, zdjęcie jak to obecnie wygląda?
wadus Opublikowano 13 Listopada 2016 #215 Opublikowano 13 Listopada 2016 Tez czekam na schemat, potem trzeba jeszcze sprawdzic jakie sa srednice rurek i zaworu 4D? Ja juz wiem z doswiadczenia ze zawor 4D to trudny zawodnik :) albo dobrze trzyma temp zasilajaca uklad albo dobrze chroni powrot ale rzadko albo dosyc ograniczony sposob jedno i drugie. W moim domu na szczescie dobrze ocieplonym do 3/10 na zaworze 4d udaje mi sie kontrolowac temp. zasilania ukladu i powrototu ale to juz granica ktorej nie moge przekraczac bo uklad zaczyna wariowac
wadus Opublikowano 13 Listopada 2016 #216 Opublikowano 13 Listopada 2016 i na bojlerze mam jeszcze zawór kulowy, który jest skręcony tak ze minimalnie tylko przepuszcza. Pompka na Co to 60 a kotłowa 40, wszędzie rury 28mm / 1cal Ok juz widzie. Bojler masz zasilany za zaworem 4D a wiec nie mozemy puscic wody np. 40 stopni na uklad bo chyba nie dogrzeje ci to wody w bojlerze albo bedzie ci grzalo wieki. Bardziej mnie zastanawia dlaczego straciles modulacje?, jakby sie troche ocieplilo przydalby sie maly eksperyment ew. jak bedziesz mogl puscic na uklad tylko 38-40 stopni ciekawy jestem co stanie sie z powrotem? jaka uzyskasz temperature? Masz juz 2 pompki i jakby 2 obiegi. Teraz wydaje mi sie trzeba ustawic zawor 4D tak aby zasilal ci instalacje jak najnizsza temp ale taka ktora da Ci cieplo w domu (wydaje mi sie ze te 40 stopni powinno w zupelnosci wystarczyc, Bojerem na razie sie nie zajmuje) pompa za zaworem powinna wypchnac to wode do wszystkich grzejnikow. Wazne jest aby zawor 4D byl odpowiednio ustawiony do tego pompki powinny tlaczyc z minimalna ale wystarczajaca sila podnoszenia. Dazymy do tego aby uklad grzewczy krazyl napedzany pompka za zaworem, i podbieral sobie ciepla wode z ukladu kotlowego jednoczesnie oddajac chlodniejsza wode. Zawor 4D jednak powinien to kontrolowac i zdazyc zmieszac powrotna wode z grzejnikow z czescia wody z kotla. To jest teoria reszta to probowanie ustawien na zaworze i moc podnoszenia pompek.
konopka Opublikowano 14 Listopada 2016 #217 Opublikowano 14 Listopada 2016 Gdybym ustawił 60 na piecu to bym poszedł z torbami. Zastanawia mnie jedno:temp. zadana 49,na piecu 49 a modulacja jeszcze 49%.Chyba powinieneś zmniejszyć moc min. kotła,np. 10
Amanda Opublikowano 14 Listopada 2016 #218 Opublikowano 14 Listopada 2016 @sziomal Nie wiem czy to dobrze/poprawnie że masz pompę kotłową wpiętą w obieg zaworu 4D, można przypuszczać że pompa kotłowa (przy niektórych ustawieniach zaw. 4D) będzie dodatkowo "mieszać" (czyt. jako zaburzać) przepływ w obwodzie za zaworem 4D co niekoniecznie może być korzystne. Jeżeli to możliwe podłącz ją równolegle do kotła
wadus Opublikowano 14 Listopada 2016 #219 Opublikowano 14 Listopada 2016 @Amanda: Sziomal juz pytal w dziale instalacje CO i tam ktos juz mu podpowiadal jak ma wpiac powrot z bojlera. Wydaje mi sie ze pompe kotlowa Sziomal ma dobrze. Wlasnie tak sie radzi aby wpiac pompe jezeli uklad kotlowy nie dziala grawitacyjnie czyli na powrocie kotla to co Ty proponujesz to jakby podzielenie malego obwodu kotlowego na jeszcze 2 mniejsze. Moze bojelr lepiej przepiac tak jak radzil sambor (moj bojelr jest wlasnie tak wpiety + ma swoja pomoke CWU) ja nie mam pompki kotlowej i wlasnie pompka CWU pelni jej role i uklad mi dziala w miare dobrze napewno lepiej niz jakbym tej pompki nie uzywal bo grwaitacja jest za slaba i srednice rurek za male
wadus Opublikowano 14 Listopada 2016 #221 Opublikowano 14 Listopada 2016 Ja wlasnie mam pompke jakby na zasilaniu bojlera ale jak widac mam 2 króćce zasilajace ciepla woda, jeden idzie na bojelr a drugi idzie na uklad z zaworem 4d dlatego nie do konca pompka CWU tworzy wlasciwy obieg kotlowy, dlatego w moim wypadku chyba lepiej byloby jakbym tez dodal pompke kotlowa na pworocie ktora by pchala wode na zawor 4D
Amanda Opublikowano 14 Listopada 2016 #222 Opublikowano 14 Listopada 2016 hmm, może i tak (z tym wpięciem pompy kotłowej szeregowo z 4D) choć jakoś mnie to nie przekonuje. Uważam że pompa kotłowa w obecnym połączeniu będzie wymuszać obieg kotłowy tym silniejszy im bardziej będzie przymknięty 4D. Przy coraz większym otwarciu 4D będzie coraz to bardziej "wspomagać" obieg w instalacji CO Ja tez mam wpięty bojler z pompką przed 4D (a więc tak ja Ty) i "robi" na obieg kotłowy (czyli wpięte równolegle do kotła). Uważam tez że przepięcie bojlera na stronę przed 4D to dobry kierunek (chyba zgodny z zasadmi sztuki) @konopka to to samo co zaproponował wadus tylko na zasilaniu (#219) :)
konopka Opublikowano 14 Listopada 2016 #223 Opublikowano 14 Listopada 2016 Tak zgadza się,ale powrót z bojlera musi być za zaworem ,inaczej zawór nie bedzie pracował prawidłowo
Karoll76 Opublikowano 14 Listopada 2016 #224 Opublikowano 14 Listopada 2016 Zastanawia mnie jedno:temp. zadana 49,na piecu 49 a modulacja jeszcze 49%.Chyba powinieneś zmniejszyć moc min. kotła,np. 10 Być może sterownik widzi chłodny powrót, dlatego utrzymuje wysoką modulację.
konopka Opublikowano 14 Listopada 2016 #225 Opublikowano 14 Listopada 2016 Masz tylko 2.5 st różnicy więc to nie chłodny powrót
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.