kamilsyga19 Opublikowano 15 Maja 2016 #1 Opublikowano 15 Maja 2016 Witam. Mój piec to skamp premium 12 KW ze sterownikiem bruli 3.5 , wiec z podajnikiem na ekogroszek, palę węglem anmag. Piec przez kilka ostatnich dni pracował w trybie lato. Dzisiaj około godziny 11:00 przełączyłem go w tryb zima bo lekko w domu było zimno ( dom nowy ale jeszcze nie ocieplony). Po upływie około 2,5h na piecu jest 47,3 stopnia. Tam gdzie podłogówka podłoga jest już lekko ciepła, w innych pomieszczeniach grzejniki są zimne. Czy według Wam temperatura nie rośnie zbyt wolno? Moim zdaniem nie jest normalne żeby po 2,5 godzinach grzejniki były zimne. Zrobią się ciepłe ale pewnie jak temperatura na piecu będzie miała około 55-60 stopni. W załączniku zrzut ekranu z mojego pieca. Temperatura na 4D 53 stopnie ustawiona.
kamilsyga19 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor #2 Opublikowano 15 Maja 2016 Spalanie grupowe Jest godzina 15 a grzejniki dalej są zimne. Temperatura na piecu była już około 60 a spadła znowu do 40. Podłogówka grzeje bo podłogi ciepłe. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - wyłączyłem termostatem w salonie i kuchni te dwa obiegi i momentalnie zrobiły się ciepłe grzejniki.
hektoras Opublikowano 15 Maja 2016 #3 Opublikowano 15 Maja 2016 Daj piecu czas na dogrzanie. Jak by nie dawał rady to tel do producenta/sprzedawcy no bu jak w takie temp. nie daje rady to co będzie przy MINUS 35 ???????????? :P Prawdopodobnie coś źle opisujesz !? Może włączyłeś termostatem ? Pisz czytelniej i sensowniej. "Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - wyłączyłem termostatem w salonie i kuchni te dwa obiegi i momentalnie zrobiły się ciepłe grzejniki." - gdzie lub które grzejniki zrobiły się ciepłe??? Coś bardo wysoka temp. spalin. No i jak to temp. na bojlerze (49) większa niż na zasilaniu z pieca (47) . Co steruje zaworem czterodrogowym? Ale szukaj w piecu bo jak spala dobrze (temp. 180) to powinno tą temp. odebrać na wymiennikach. Może wyczyścić z sadzy piec??
MIQ Opublikowano 16 Maja 2016 #4 Opublikowano 16 Maja 2016 Temperatura na 4D 53 stopnie ustawiona. A na podłogę - jaka? Może wrzuć jakiś schemacik instalacji?
kamilsyga19 Opublikowano 16 Maja 2016 Autor #5 Opublikowano 16 Maja 2016 Piszecie żeby dać mu czas na nagrzanie- właśnie dlatego tutaj napisałem bo nie jestem pewien czy te kilka godzin to jest optymalny czas po którym zaczynają grzać grzejniki. Paliłem już w większe mrodzy jak jeszcze tutaj nie mieszkałem. Piec nabija temperatura bez problemu do zadanej ale długo to trwa, ale jak cała woda w układzie się zagrzeje to nie ma problemu z jej utrzymaniem. Ja nie mam doświadczenia z takimi piecami, wcześniej paliłem u teściowej na drzewo i byłem przyzwyczajony, że jak rozpale to po godzinie grzejniki są gorące a tutaj trwa to nawet z 7 godzin. Podłoga jest już ciepła ale grzejniki zawsze gorące są na samym końcu. Z tym termostatem w salonie i kuchni - zamknąłem siłowniki tzn, przestała grzać kuchnia i salon i momentalnie do grzejników wpłynęła ciepła woda. Temperatura spalin jest wysoka bo kanały w piecu te w wyczystce nie czyściłem z 2 tygodnie. Zrobie to na dniach. Zazwyczaj utrzymuje się około 160 stopni. Zaworem 4D steruje sterownik bruli 3.5. Jak wejdziecie w mój piec (link jest w poście wyżej) to tam wszystko macie, całą instalację, statystyki , aktualne parametry pieca itd. Temperaturę na podłogę mam jakieś 33 stopnie.
CooleR Opublikowano 16 Maja 2016 #6 Opublikowano 16 Maja 2016 kamil, Twój problem to instalacja obiegu kotłowego i zaworu 4D, on nie działa i dlatego tak długo czekasz na rozgrzanie instalacji lub Twoje nastawy. Na kotle 58 na instalacje 53, powrót 38 !!! zawór 4D otwarty 60 70 % i on już nie działa. Zrób 65 na kotle, 45 za zaworem 4D i czekaj na ustabilizowanie instalacji, ja powrót będzie poniżej 50 to łatwiej będzie postawić właściwą diagnozę. PS. prawdopodobnie temat źle zatytułowany <_<
kamilsyga19 Opublikowano 16 Maja 2016 Autor #7 Opublikowano 16 Maja 2016 Ok ustawie tak jak mowisz. Instalacja jest ze pewne dobrze zrobiona ale pewnie ja go zle poustawialem. Jezeli na zaworze 4D ustawie 45 to rozumiem ze na grzejniki nie pojdzie wiecej jak 45 stopni. Czy 45 to nie jest za malo zeby grzejnik sie nagrzal ?
CooleR Opublikowano 16 Maja 2016 #8 Opublikowano 16 Maja 2016 zapewniam Cię że temp na grzejniki 45 st C przy obecnych to aż za dużo, taką temp można ustawić przy -20
papasmurfek Opublikowano 16 Maja 2016 #9 Opublikowano 16 Maja 2016 Może kolega @kamilsyga19 wrzuci jakiś szkic instalacji to będzie łatwiej coś podpowiedzieć. Obecnie wygląda na to że układ CO. jest błędnie wykonany.
CooleR Opublikowano 16 Maja 2016 #10 Opublikowano 16 Maja 2016 lepsze jest foto, bo papier to wiadomo, wszystko przyjmie. chociaż jeszcze jest zbyt wcześnie aby jednoznacznie stwierdzić że instalacja nie działa poprawnie, przecież tam zawór 4d był otwarty ponad 50 %
kamilsyga19 Opublikowano 16 Maja 2016 Autor #11 Opublikowano 16 Maja 2016 W załączniku zdjęcia kotłowni.
CooleR Opublikowano 16 Maja 2016 #12 Opublikowano 16 Maja 2016 noooo, za mała średnica rur w obiegu kotłowym oraz średnica zaworu 4D i jest jak jest
sambor Opublikowano 16 Maja 2016 #13 Opublikowano 16 Maja 2016 To nie będzie działać prawidłowo, jednym słowem fajny gniot. :) Zaw 4-D i rury do niego to jedno, ale jest jeszcze 1 duży błąd
Pieklorz Opublikowano 16 Maja 2016 #14 Opublikowano 16 Maja 2016 W skrócie 4d działa jak 3d Prawidłowo (skrótowo mówiąc) od kotła do zaworu 4d nie zmniejsza się średnicy, zawór o tej samej średnicy, co wyjście z kotła, od zaworu do powrotu ta sama średnica. Zmniejszyć na np. 1cal można dopiero za zaworem na dom i z domu do zaworu. Dobrym zwyczajem jest także izolowanie rur miedzianych w otulinach z pianki. Jak planowałeś tym zaworem podnosić temp. na powrocie, to aktualnie to nie zadziała prawidłowo Jak masz patrząc od kotła najbliżej wpięty bojler (powrót z bojlera), to przez ciągłą pracę pompy CWU możesz podnieść powrót...., wówczas można dać niżej na kotle 50 czy 55st.C, ile trzeba obniżyć za zaworem mieszającym na dom i temp. na kotle z widełek 50-55st.C dzięki stałej pracy pompy CWU dogrzeje powrót.
sambor Opublikowano 16 Maja 2016 #15 Opublikowano 16 Maja 2016 W skrócie 4d działa jak 3d A to ciekawe stwierdzenie
Pieklorz Opublikowano 16 Maja 2016 #16 Opublikowano 16 Maja 2016 zmienić może tylko temp. na jedną nitkę, gdzie ma pompę, ta odnoga do powrotu nie funkcjonuje, stąd skrót myślowy,że działa jak 3d Warto zapytać co instalator miał na myśli przy tym montażu zaworu i jakie temp. chciał zmieniać.... co się zmienia jak ten drugi pion za zaworem będzie miał odkręcony zawór do pozycji otwartej i co się zmienia jak z tej 4-ej nitki (patrząc na serce zaworu w prawo) na dole też otworzymy zawór... Dziwnie to podłączone, warto zapytać o co chodziło autorowi
sambor Opublikowano 16 Maja 2016 #17 Opublikowano 16 Maja 2016 To to mały pryszcz , Zobacz jak ma działać podłogówka zasilana w szereg z grzejnikami
Pieklorz Opublikowano 16 Maja 2016 #18 Opublikowano 16 Maja 2016 Powiem tak, nawet w kartonikach z zaworami 4d są przykładowe schematy podłączenia zaworów. Sporo poprawnych kombinacji jest w necie. Tutaj sporo wesołego tworzenia, warto z wykonawcą pogadać jak to ma działać czy jak myślał,że to będzie działać. Niech instalator to rozrysuje, wytłumaczy i kolega może to wytłumaczenie wkleić... jestem ciekaw, czy to da się logicznie wytłumaczyć.
kamilsyga19 Opublikowano 16 Maja 2016 Autor #19 Opublikowano 16 Maja 2016 Dobra panowie do sedna bo ja nie do końca rozumiem o czym Wy piszecie - co jest źle zrobione i jakie będę tego konsekwencje . Proszę o jasny przekaz w stylu: * za małe rury - układ będzie się długo dogrzewał * źle założony 4D - nie będzie regulacji temperatury itd itp. Jestem laikiem i muszę wiedzieć co mam powiedzieć dla instalatora. On mi zacznie swoim językiem mówić to i tak nie rozumiem. Powiem mu co ma zmienić i to zmieni (jeżeli się oczywiście jeszcze da)
Pieklorz Opublikowano 16 Maja 2016 #20 Opublikowano 16 Maja 2016 Ja bym go poprosił, aby wyrysował i objaśnił robotę, którą wykonał. Jak to ma działać i czym sterować. W internecie jakby to był mój dom i instalacja wyszukałbym kilka prawidłowych wykonań zbliżonych instalacji. Wypisałbym sobie w punktach np. jak układ otwarty: 1. Od kotła do przelewu rura bez zaworów i przewężeń 2. Przy osobnej pompie na bojler za nią zawór zwrotny..... 3. Jak mam grzejniki i na każdym jest termostat, to ja bym puszczał zasilanie bezpośrednio, jeżeli chciałbym mieć zawór 4d i miałby chronić powrót, to wówczas średnica zaworu 4d jak wyjście wody z kotła, do zaworu z kotła ta sama średnica, od zaworu do powrotu ta sama średnica a redukcja na 1cal za zaworem na dom i z domu do powrotu w zawór. Stosując 4d dążyłbym do stałej pracy pompy za tym zaworem a sterownik miałby regulować jedynie temp. za zaworem przez przymykanie i otwieranie zaworu. 4. Jak podłogówka na swoim rozdzielaczu z zaworem mieszającym, to ja bym tam puszczał bezpośrednio taką temp., jak wychodzi z kotła 5. Wszystkie rury miedziane w ocieplenie to ja bym zrobił, ktoś inny znajdzie podobne czy odrobinę inne poprawne rozwiązania.
kamilsyga19 Opublikowano 16 Maja 2016 Autor #21 Opublikowano 16 Maja 2016 Dziękuje za wszystkie porady. A mógłbyś mi odpowiedzieć na mój poprzedni post?
CooleR Opublikowano 16 Maja 2016 #22 Opublikowano 16 Maja 2016 Obieg kotłowy czyli kocioł, zasilanie do zawóru 4d i powrót do kotła mają mieć średnicę wyjścia/wejścia z/do kotła, np 5/4 cala. Obieg ten powinien być jak najbliżej kotła z jak najmniejszą liczbą kolanek, najmniej można zrobić na 2 kolanach. Kolejna sprawa to bezpieczeństwo Twoje i innych domowników.
sambor Opublikowano 16 Maja 2016 #23 Opublikowano 16 Maja 2016 Nie wiemy gdzie idzie ta rura obok rur zasilających grzejniki - jeżeli da naczynia to OK
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.