piachoo Opublikowano 20 Stycznia 2016 #26 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Jeżeli taki zespół mieszający musi być włączony za pompą CO to dla Aviatora chyba nawet lepiej (mniej przeróbek). Wiedziałem, że na Sambora można liczyć :) Ja nie jestem fachowcem w tej dziedzinie a jedynie hobbystą. Wiem że pomp nie powinno się łączyć w szeregu - stąd taka moja odpowiedź. Sam sporo myślałem nad tym jak ten zespół mieszający działa i po co ten bypas równolegle z pompą. Sambor, czy jakby w miejscu bypassa była pompa to możnaby (trzebaby) to wpiąć przed pompą CO (coś jak układ a z obrazka)?
sambor Opublikowano 20 Stycznia 2016 #27 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Na tym rys to tylko prawy układ jest z bypassem, Sam bypass jest stosowany aby przejąć nadmiar wody tłoczonej przez pompę, teraz na rynku są pompy z płynną regulacją wydajności np niektóre Wilo , więc w tym przypadku bypass jest nie potrzebny.
piachoo Opublikowano 20 Stycznia 2016 #28 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Pytanie drugie w czym układ b i c) są lepsze od układu a)? Czy chodzi o wydajność? W układzie a) zawór mieszający pompa i pętla podłogówki są w szeregu i pewnie wydajność (wielkość przepływu) ograniczona jest tutaj przez zawór mieszający, czego nie ma w układzie b i c), gdzie w szeregu są tylko pompa i pętla podłogówki. Dobrze kombinuję?
sambor Opublikowano 20 Stycznia 2016 #29 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Źle myślisz, układ a jest typowym mieszaczem na zaw 3-D i może pracować samodzielnie - pobiera wodę z instalacji no z bufora lub sprzęgła układy b i c wymagają dodatkowej pompy tłoczącej wodę do rozdzielacza
piachoo Opublikowano 20 Stycznia 2016 #30 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Wynikałoby z tego że do podłogówki najlepiej stosować układ a. W jakim celu stosuje się układ b i c? Czy tylko po to by móc wpiąc się podłogówką za pompą CO?
awiator Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor #32 Opublikowano 21 Stycznia 2016 @Sambor. A co byś sugerował jeśli chodzi o dodatkowe grzejniki na poddaszu?
sambor Opublikowano 21 Stycznia 2016 #33 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Jak ma być dobre grzanie to rurę Cu22 i tą rurą zasilić wszystkie grzejniki albo z małego rozdzielacza, albo przez trójniki. PEX 16 jest do tego celu za mały
awiator Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor #34 Opublikowano 21 Stycznia 2016 I ta rura Cu22 może być zasilana tą samą pompą od CO?
sambor Opublikowano 21 Stycznia 2016 #35 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Może być prowadzona osobna rura , najlepiej od samej pompy (osobny pion z kotłowni )
awiator Opublikowano 27 Stycznia 2016 Autor #36 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Dzięki za wszelką udzieloną pomoc. Dziś w końcu udało się spotkać z majstrem od wykonawcy. Ciężko było go przekonać, że jest źle ale się udało. Chciałbym się jeszcze upewnić ze instalację 4D zrobią poprawnie. Czy wyjście z pieca może wyglasać tak: 1. Śrubunek 1 1/2" 2. odcinek ok 30cm rury 1 1/2" 3. Trójnik 1 1/2" 4. w górę przez nypel redukcyjny 1" do naczynia wzbiorczego 5. W bok do ściany rura 1 1/2" 6. Przy ścianie kolanko 1 1/2" 7. W lewo Rura 1 1/2 " 8. Trójnik 1 1/2" 9. Dalej w lewo do zaworu różnicowego oraz równolegle pompą CWU 10. W dół od trójnika przez śrubunek do zaworu 4D 1 1/2" 11. W prawo redukcja na 1" i kolanko 12. W dół w stronę posadzki filtr z zaworem -> pompa CO -> zawór zwrotny -> Cu28 13. W lewo od 4D kolano 1 1/2" -> rura powrotną do kotła 14. W dół rura Cu28 powrotne z instalacji Czy taki montarz zaworu będzie ok?
Gość Digitrax Opublikowano 28 Stycznia 2016 #37 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Wykonaj fotkę kotła w kotłowni a rozrysuje gdzie co i jak.
awiator Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor #38 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Stan obecny: Myślałem nad przełożeniem zasobnika na prawą stronę oraz przesunięcie pieca bliżej Boilera. Nie wiem czy to dobry pomysł. Pewnie będę miał mniej światła słonecznego.
awiator Opublikowano 29 Stycznia 2016 Autor #39 Opublikowano 29 Stycznia 2016 I jeszcze ogólny rzut na cala kotłownie
awiator Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor #40 Opublikowano 1 Lutego 2016 Panowie. Sporządziłem poniższy rysunek instalacji po poprawkach. Wybaczcie, że wymiary rur miedzianych nie są podane w milimetrach ale dopiero się uczę i nie znalazłem jakiejś wiarygodnej tabeli przeliczeniowej. 1. Instalacja po poprawkach z miejscem rozmieszczenia armatury 2. 1 sposób podłączenia dodatkowego mieszacza na piętrze - odejście od rur pionowych 3. Drugi sposób podłączenia mieszacza na piętrze - odejście od rur poziomych w posadzce Który ze schematów (2 lub 3) będzie lepszy? A może to powinno być zrobione jeszcze inaczej?
awiator Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor #41 Opublikowano 3 Lutego 2016 Przy założeniu realizacji z rysunku 3. To o ile naczynie wyrównawcze musi być wyżej od najwyższego grzejnika?
awiator Opublikowano 9 Października 2016 Autor #42 Opublikowano 9 Października 2016 Dziekuje wszystkim za pomoc i cenne wskazowki. W sezonie letnim zatrudnilem porzadnego hydraulika i wykonal na moja prosbe schemat z rysunku nr. 3. Nie chciałem wymieniać praktycznie nowej armatury w postaci zespolu mieszajacego podlogowki firmy watts. Niestety jak sie wprowadzilem i zaczalem grzać to zaczeło mi brakować sterowania pogodowego:( Mieszacz posiada zawor termostatyczny pozwalajacy ustawić temperaturę zasilajacą pętle podłogówki. Eksperymentalnie ustawilem przepływy i temperature podłogi tak aby w cześci dziennej mieć ok 21 stopni a w łazience 25. Wszystko ładnie działało ale sie ochłodziło i temperatura spadła. Poradziłem sobie podkręcajac temperaturę zaworem na mieszaczu ale musialem zrobić to ręcznie. Czy jest jakiś prosty sposób aby mój mieszacz wzbogacić o sterowanie pogodowe z sterownika kotła? Niestety ten zawór termostatyczny chyba nie pozwala na zamontowanie żadnego siłownika. Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka
sambor Opublikowano 9 Października 2016 #43 Opublikowano 9 Października 2016 Trzeba wymienić zaw 3-D na sterowany siłownikiem + siłownik sterowany sterownikiem kotła
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.