Wektor Opublikowano 29 Listopada 2015 #1 Opublikowano 29 Listopada 2015 Witam wszytkich. Posiadam w domu o powierzchni 180m2 dwa rozdzielacze, po jednym na kazda kondygnacje. Caly dom posiada ogrzewanie podlogowa, brak grzejnikow. Zastanawia mnie schemat ogrzewania i czy jest wykonane poprawnie Po prostu nie rozumiem jego dzialania i zasady obiegu wody. Po co pompa na samym koncu rozdzielacza i rurka laczaca dwie belki. Patrzac na ten rozdzielacz mam wrazenie ze woda plynie poprzez dolna belke do pompy i wraca gorna belka. Co zmusza wode do plyniecia przez petle podlogowki ? Prosze o weryfikacje poprawnosci wykonania tej instalacji. Piec gazowy kondensacyjny. Z gory dziekuje za pomoc Pozdrawiam
sambor Opublikowano 30 Listopada 2015 #2 Opublikowano 30 Listopada 2015 Drugi identyczny temat w ciągu doby - zestaw z pompą mieszającą do kondensata - ten zestaw nie będzie działał prawidłowo!
Smile2520 Opublikowano 30 Listopada 2015 #3 Opublikowano 30 Listopada 2015 Rzeczywiście, to samo co u mnie... Wektor, ciekawa jestem, jak wytłumaczy pomysł na taki rodzaj rozdzielacza Twój instalator? Ja z moim jeszcze nie rozmawiałam. Na razie "uzbrajam" się w odpowiednią wiedzę do dyskusji.
Wektor Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor #4 Opublikowano 30 Listopada 2015 Mojego instalatora juz nie chce na oczy widziec, teraz chcialbym sie dowiedziec jak to powinno poprawnie wygladac zeby nie wdepnac drugi raz
sambor Opublikowano 30 Listopada 2015 #5 Opublikowano 30 Listopada 2015 Najpierw podaj jakie masz długości pętli, odległości kotła od skrzynek i jaki ma być kocioł - model i producent.
Wektor Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor #6 Opublikowano 30 Listopada 2015 Piec Vitodens 200 B2HA26. Odleglosci: Rozdzielacz parter 5m Rozdzielacz pietro 8m Dlugosci petli nie mam ale moze wystarcza powierzchnie ? Parter - kolejne petle: 12m2, 12m2, 12m2, 10m2, 8m2, 8m2, 6m2, 7m2,7m2 Pietro- kolejne petke: 3m2, 14m2, 12m2, 12m2, 12m2, 12m2, 7m2, 7m2 Jak "uzdrowic" ta instalacje najmniejszym kosztem ? Czy sam piec pociagnie ta instalacje bez dodatkowych pomp??? W kotlowni tez malo miejsca, moze pompa dodatkowa by sie zmescila ale ze sprzeglem bedzie krucho. W skrzynkach tez chyba nie zmieszcze pomp wzdluz belek Pozdrawiam
sambor Opublikowano 1 Grudnia 2015 #7 Opublikowano 1 Grudnia 2015 U Viessmanna nie ma tanio. Poniżej firmowy schemat z 1 obiegiem mieszającym+ opis elementów Elektronika musi być firmowa, pozostałe można zastąpić: Pompa za sprzęgłem - 25/60 np Grundfoss, nie znam długości pętli, ale na 90% powinna być dobra, natomiast jak będzie za mała potrzebna będzie 25/80 Zawór mieszający z siłownikiem 3 punktowym - 1" , Kvs 10 - np ESBE VRG 131 o nr kat 1160 11 00 z siłownikiem Ara Sprzęgło hydrauliczne - 30-40kW w izolacji z możliwością montażu czujnika temp. Oczywiście z rozdzielaczy usuwamy wszystko oprócz belek i zaworów odcinających PS Jakie rury są pociągnięte do rozdzielaczy i czy do każdego rozdzielacza są z kotłowni osobne rury ?
Wektor Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor #8 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Dziekuje za pomoc. Teraz musze znalezc wykonawce ktory po analizie ukladu zaproponuje takie rozwiazanie. Wtedy bede wiedzial ze wykonawca jest ok. Średnice rur musze sprawdzic. Doprowadzenie do rozdzielaczy jest jedno. Czy nie bedzie koniecznosci zamiany belek miejscami(gora z dolem)? Chyba ze przy piecu obrocic kierunek obiegu wody?
Gość Digitrax Opublikowano 1 Grudnia 2015 #9 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Zasilanie daj na górne belki i nie trzeba będzie ich zamieniać miejscami. Jak gruba jest ta rura zasilająca rozdzielacze ? Jeżeli to miedź to winna być 28 mm a jak pex to 32 mm.
sambor Opublikowano 1 Grudnia 2015 #10 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Teraz musze znalezc wykonawce ktory po analizie ukladu zaproponuje takie rozwiazanie. Wtedy bede wiedzial ze wykonawca jest ok. Weź takiego, który potrafi podłączyć ten prosty schemat hydraulicznie bez mądrzenia oraz "wypatroszy" rozdzielacze i dodatkowo kogoś, kto podłączy lub przynajmniej doprowadzi do kotła wszystkie przewody, i czujniki. W kocioł wpina je serwis, spis czujników jest podany.
Gość mak Opublikowano 2 Grudnia 2015 #11 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Najtaniej by było zrobić instalację raz a dobrze. Podaj jeszcze jaki jest sterownik w kotle. Poza tym to praca na jednym obiegu grzewczym dwóch kondygnacji to dość marny pomysł. Tu aż się prosi o dwa obiegi grzewcze (oddzielnie dół i góra) sterowanie pogodowe, zdalne sterowanie obiegami i dwa układy mieszające. schemat jak i wszystkie potrzebne elementy znajdziesz w cennikach i poradnikach które są na stronie producenta
Wektor Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor #12 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Rura pex 32mm. A jakie skutki ma tak niepeoprawnie wykonany uklad ? Chodzi mi o to czy mam to robic "na wczoraj" czy dam rade przeczekac jeden sezon i nie zrujnuje mnie to ze zuzyciem gazu ? Tak lekko liczac przerobienie to jakies 4-5 tys Z uwagi na to ze w kotlowni mam bardzo malao miejsca jest sens stosowania np takiego zestawu + sprzęgło ??? http://www.hb-kotly.pl/automatyka/divicon/rozdzielacz_divicon_obiegu_grzewczego_z_mieszaczem_dn_25_1,p528330639 Pozdrawiam
sambor Opublikowano 2 Grudnia 2015 #13 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Ten mieszacz nie jest dobry do twoich celów, kup elementy które ci podałem w poście 7 - będzie o 1tys taniej : pompa 600, siłownik z zaw 1000, sprzęgło -500, drobne elemety - 100. Dochodzi cena czujników Viessmanna ale tych nie znam, sprawdź czy możez taki układ podpiąć pod swój kocioł czy sterownik jest odpowiednio skonfigurowany do tego celu. Przeróbkę trzeba wykonać na wczoraj w obecnym układzie brak możliwości sterowania i prawidłowej pracy kotła.
Gość mak Opublikowano 2 Grudnia 2015 #14 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Tu się akurat z Samborem nie zgodzę. Tylko taki mieszacz umożliwia prawidłową pracę i sterowanie instalacją. Podtrzymuję co napisałem wcześniej dla dwóch kondygnacji najlepszym rozwiązaniem są dwa obiegi grzewcze (3D oczywiście nie Dn 25 tylko 20) oddzielnie na każdą kondygnację. To co proponuje Sambor ma szansę działać przy kotle sterowanym stałotemperaturowo, ale nie odpowiedziałeś na pytanie o sterownik kotła.
sambor Opublikowano 2 Grudnia 2015 #15 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Taki mieszacz oryginalny będzie pracował przy prawidłowo zaprojektowanej i prawidłowo wykonanej instalacji, jak trzeba już mocniejszą pompę, lub większe przepływy to trzeba niektóre elementy w takim diviconie zmieniać, ja proponuję wykonanie takiego samego układu na elementach handlowych, tak samo działającego jak oryginał, który jest droższy o 1/2 Proponowany zestaw jest z siłownikiem więc jak tylko kocioł potrafi będzie sterowania pogodowe. Jedyną jego wadą jest brak takiej ładnej obudowy i termometrów , ale temp pokazywana jest na kotle.
Wektor Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor #16 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Juz dzis jednego "magika" mialem. Nic nie mowilem tylko zeby sprawdził czy wszystko jest ok bo wg mnie nie. Od razu powiedział: sprzeglo, pompa, zawor mieszajacy i wywalenie wszystkiego poza belkami z szafek. Czekam na wycene.
Gość mak Opublikowano 4 Grudnia 2015 #17 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Taki mieszacz oryginalny będzie pracował przy prawidłowo zaprojektowanej i prawidłowo wykonanej instalacji, jak trzeba już mocniejszą pompę, lub większe przepływy to trzeba niektóre elementy w takim diviconie zmieniać, ja proponuję wykonanie takiego samego układu na elementach handlowych, tak samo działającego jak oryginał, który jest droższy o 1/2 Proponowany zestaw jest z siłownikiem więc jak tylko kocioł potrafi będzie sterowania pogodowe. Jedyną jego wadą jest brak takiej ładnej obudowy i termometrów , ale temp pokazywana jest na kotle. Dlatego moje pytanie o sposób sterowania kotła (!!!). Kocioł sterowany pogodowo wymaga zestawu uzupełniającego i z zadnym obcym mieszaczem współpracować nie będzie, ba nigdzie nie można podpiąć sterowania bez zestawu. Przy sterowniku stałotemperaturowym nie ma takiego problemu. Także to nie tylko kwestia ładnego opakowania
sambor Opublikowano 4 Grudnia 2015 #18 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Tu się zupełnie nie zgadzam z kolegą makiem : Po pierwsze pompa jest zawsze na 230V i jest podpinana tam gdzie pompa "oryginalnego" diviconu Po drugie zaw 3-D z siłownikiem jeżeli jest na napięcie wyprowadzone ze sterownika to nie ma najmniejszego problemu, jedynym kłopotem może być obsługiwany czas otwierania zaworu przez siłownik , ale to można albo dobrać w nastawach sterownika lub nabyć właściwy siłownik , który jest obsługiwany przez sterownik. Po trzecie cała elektronika zawsze musi być firmowa - w tym przykładzie zestawienie elektroniki ( sterownik, czujniki) są podane - post #7, rys2 Firmowy divicon to tylko pompa + zaw 3-D + termometry+ dwa kawałki styropianu, brak w nim jakichkolwiek czujników , ba nawet brak zaw zwrotnego. Wiele firm zaczyna odchodzić id "firmowych" diviconów , sprzedając tylko zaw 3-D + siłownik , wystarczy sprawdzić np katalog Wolfa - obecnie praktycznie brak takich zestawów, a 4-5 lat temu były dla każdej linii produktów
odpowietrznik Opublikowano 4 Grudnia 2015 #19 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Zgadzam się z kol.Samborem.Sam wykonałem imstalację kocioł Wolf zawór 3D ESBE+siłownik ESBE,czujniki Wolfa i oczywiście musi być moduł mieszaczowy dedykowany do tego kotła czyli MM Wolfa i działa
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.