Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja Proszę O Opinię I Sugestie


tom195

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

zwracam się z prośbą o analizę obecnego układu CO+CWU. Obecnie borykam się z problem iż po przestaniu palenia w piecu woda z bojlera jest wypłukiwana i zasila CO, w skarjnym przypadku dochodzi do grzania CO za pomocą grzałki w Bojlerze :) Proszę o wszytskie sugestie jak zmodernizować ową instalację, po pierwsze by była bezpieczna, po drugie przyjazna w urzytkowaniu.

 

 

post-64489-0-66913900-1443356361_thumb.jpg

Opublikowano

Załóż zawór zwrotny na CWU lub jak woda nagrzana a wygaszasz kocioł to zamykaj zawór na zasilaniu CWU. Jak grzejesz elektrycznie wodę to też zamykaj zawór na CWU - unikniesz grzania CO grzałką i związanych z tym strat

Opublikowano

Dziękuję bardzo za wskazówki.

 

Naniosłem na układ wspomniane uwagi.

Mam jeszcze parę pytań czy tak wyrysowany układ będzie w tej chwili prawidłowy:

1. chodzi mi o obecne umiejscowienie zaworu bezpieczeństwa z zaworem schładzającym?

2. przy zamocowaniu zaworu zwrotnego w takiej formie według mnie wszystko będzie ok do czasu równoczesnej pracy pompy oraz ognia w piecu, pytanie moje jest jak rozwiązać sytuację by nie było konieczne ręczne zamykanie zaworu z doprowadzenia wody do bojlera po wygaśnięciu ognia? Czy jest to w ogóle możliwe bez użycia układu automatyki?

 

post-64489-0-90545200-1443390864_thumb.jpg

Opublikowano

A ja widziałem jeszcze taki zawór schładzający:

 

Zawór Dwufunkcyjny Schładzający C.O. Regulus DBV 1

Dane techniczne:

 

Temperatura otwarcia: 100oC (+0oC -50C)

Maksymalna temperatura robocza: 120oC

Maksymalne ciśnienie w kotle: 4 bar

Maksymalne ciśnienie wody chłodzącej: 6 bar

Nominalny przepływ wody dla Δp 1 bar : 1,90 m3/godz

Gwint montażowy: 3/4 "

 

Pomiary gwintu montażowego:

- na zewnątrz gwintu: 26,2 mm

- wewnątrz gwintu: 24,9 mm

- długość elementu pomiarowego wraz z gwintem: 52,1 mm

 

Pomiary gwintów przyłączeniowych (przyłącze wody bieżącej, wyjście na bojler, odpływ wody gorącej z kotła):

- na zewnątrz gwintu: 25,9 mm

- wewnątrz gwintu: 24,6 mm

 

z tym, że cena na poziomie 300zł. Jakieś opinie na jego temat?

Opublikowano

Witam

Odnośnie wystudzania bojlera to zawór zwrotny załatwi sprawę. jesli chodzi ci o to że po wygasnięciu pompka w kotle pracuje i ci wystudza bojler to masz dwie opcje:

1) podnieś na sterowniku temp. startu pompki

2) załóż zamiast zaworu kulowego na bojler termostatyczny zawór z kapilarą. Kapilarę wpuszczasz w tuleję bojlera lub pod jego izolację, ustawiasz przy jakiej temp. bojlera ma się zamknąć i tyle. Jak zagrzeje ci się woda w bojlerze to ten zawór ci się zamknie.

 

 Odnośnie schematu to ja używam zaworów regulus DBV-1 i jest ok. Moim zdaniem szkoda kasy na wężownicę, ten zawór w zupełności wystarczy. Wkręcasz go bezpośrenio w wyjście kotła, podłączasz do niego wodę zimną z sieci, łączysz z powrotem kotła, a wyrzut gorącej wody dajesz na podłogę w kotłowni lub jakiegoś wiadra ( pod warunkiem że masz kratkę odpływową w podłodze). Oczywiście możesz go użyć jeśli masz wodę z sieci miejskiej jeśli z hydroforu to zapomnij.

Podstawowy błąd na twoim schemacie to umiejscowienie naczynia przeponowego i zaworu bezpieczeństwa. Zawór bezpieczeństwa ma ci odprowadzić nadwyżkę ciśnienia i parę wodną. W tym położeniu pary ci nie odprowadzi. Musisz go wpiąć bezpośrednio w kocioł. Do naczynia przeponowego nie może być po drodze kocioł-naczynie żadnej armatury i zaworów. U ciebie jest. Musisz je przełożyć albo na zasilanie zaraz za kotłem (jak dasz zaraz za pompą to możesz mieś wahania ciśnienia w układzie). Ja bym dał pompę na zasilanie, a naczynie przeponowe tuż przy kotle na powrocie. Pomyśl o ochronie powrotu. Pozdrawiam

Opublikowano

KubaSko mam jeszcze takie pytanie co miałeś na myśli przez ochronę powrotu. Jutro zajmę się poprawą schematu. (też wydawało mi się, iż w takiej formie naczynie przeponowe z zaworem bezpieczeństwa nie zadziała odpowiednio).

Opublikowano

Miałem na myśli coś co by ochroniło kocioł przed zbyt niską temp. wody wracającej z instalacji (np. zawór czterodrogowy lub pompę kotłową - pompa w sumie przy dużej ilości podłogówki, na twoich 4 grzejnikach czterodróg by się sprawdził no i w okresach przejciowych trzymałbyś wysoką temp. na kotle nie mając sauny w domu) ale w sumie jeśli zrobisz to na jednej pompce i bojler będzie zawsze otwarty ( nie dasz tego zaworu termostatycznego), to powrót do kotła powinieneś mieć raczej na odpowiednim poziomie. Ja z reguły jeśli robię instalację podobną do twojej to bojler daję wiszący dwupłaszcz i działa on grawitacyjnie. Start pompki od np. 55 stopni i zanim ci pompa ruszy to kocioł ładnie się wygrzeje na grawitacji. A nie masz możliwości zrobić tej instalacji w ukł. otwartym? taniej i bezpieczniej.

Opublikowano

Na zdjęciach obecna instalacja. Natomiast nie mam możliwości wykorzystania innego pomieszczenia, a co zatem idzie będę mieć problem z użyciem otwartej instalacji. Może zdjęcia coś pomogą (przepraszam za kiepską jakość zdjęć).

 

 

post-64489-0-35294100-1443638531_thumb.jpg

post-64489-0-93877700-1443638547_thumb.jpg

post-64489-0-46985400-1443638565_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.