pablos83 Opublikowano 23 Września 2015 Autor #26 Opublikowano 23 Września 2015 Zrobiłem jeszcze kilka zdjęć płomienia. Co zrobić, aby ogień był na całości paleniska? A tak wygląda żar po wygaśnięciu ognia:
TIMON120777 Opublikowano 23 Września 2015 #27 Opublikowano 23 Września 2015 patrząc na to co w popielniku i na palniku to z jednej strony przesypuje niedopalony opał a z drugiej spieka sprawdziłbym poziomowanie palnika na początek. co do CWU i temperatury to możliwe że przebija grawitacjnie i stąd tak wysokie wskazanie czujnika mimo niskiej nastawy w temacie sterowania ogrzewaniem nawet jesli nie masz termostatów może nie być potrzeby ustawiania krzywej grzania tak wysoko zacząłbym od krzywej 0 tak by trzymał kocioł stałą temperaturę i w tych stabilnych warunkach obserwował co się dzieje - może coś jest błędnie podłączone i stąd problemy ze skokami temperatur oraz właściwym poziomem temp powrotu co przy obecnych warunkach pogodowych nie powinno byc problemem
pablos83 Opublikowano 24 Września 2015 Autor #28 Opublikowano 24 Września 2015 Poziomowanie powinno być ok, W mojej obecności monter bawił się poziomicą podczas ustawiania pieca, więc akurat tutaj nie ma opcji żeby cokolwiek było źle wypoziomowane. A co do krzywej 0. To jak ustawię na 0, to wtedy wyłączy się praca w trybie pogodowym i można sterować ręcznie. Czy wtedy ustawiać ręcznie jakieś opcje? Między czasie z ciekawości zadzwoniłem do serwisanta Tekli i powiedział mi, żeby ustawić dmuchawę na 110 i jak nie będzie kopczyka to zwiększyć przerwę o jakieś 3 sekundy. Obecnie przerwa wynosi standardowe 15 sekund. Co myśleć o sugestiach serwisanta? Powyższa zdjęcia są na ustawieniu 110 dmuchawy ( 70 wydawało mi się za mało i bardzo słabo się paliło ), przerwa 15 sekund. Co do wskazań czujnika CWU to po nocy było 40 stopni według czujnika na sterowniku ( zadana 37 ). Nigdy jeszcze po nocy nie spadało tak nisko, lecz zgodnie z tym co napisał Patrol zamknąłem zawór przy bojlerze / naczyniu zbiorczym i teraz nie ma już obiegu. Więc może tutaj tkwi przyczyna że teraz nie ma tak wysokich wskazań? Teraz wskazania są dużo bliższe prawdy.
pablos83 Opublikowano 24 Września 2015 Autor #29 Opublikowano 24 Września 2015 Kontaktowałem się z monterem pieca i powiedział mi, że ten zawór ma być otwarty bo inaczej nie będzie grzana woda. Więc w końcu jak to ma być?
SUSPENSER Opublikowano 24 Września 2015 #30 Opublikowano 24 Września 2015 Między czasie z ciekawości zadzwoniłem do serwisanta Tekli i powiedział mi, żeby ustawić dmuchawę na 110 i jak nie będzie kopczyka to zwiększyć przerwę o jakieś 3 sekundy. Obecnie przerwa wynosi standardowe 15 sekund. Co myśleć o sugestiach serwisanta? Chyba podawanie masz zwiększyć o te 3s bo jeśli zwiększysz przerwę pomiędzy podaniami to tym bardziej kopca nie będzie, bo dasz mniej węgla w cyklu.
Patrol Opublikowano 24 Września 2015 #31 Opublikowano 24 Września 2015 Pablos83 - ze wzgl. bezpieczeństwa zaworów nie tykaj, nie o to chodziło - chciałem uzyskać odp. dot. cyrkulacji cwu, tj. czy ją w ogóle posiadasz, a jeśli tak to czy pompka cyrkulacyjna działa 24h. Pompka mieląca ciepłą wodę non stop generuje straty. Nie myl jej z pompą ładującą zasobnik cwu. Jak masz schemat swojej instalacji to wklej go tu lub przyjrzyj się opisowi wyprowadzeń na zasobniku cwu - pompkę cyrkulacyjną na pewno zlokalizujesz (o ile ją posiadasz). pozdrawiam
pablos83 Opublikowano 24 Września 2015 Autor #32 Opublikowano 24 Września 2015 SUSPENSER w obecnym trybie pracy ( pogodowym ) nie mam możliwości zwiększenia podawania - mogę tylko regulować czas przerwy Patrol pompka CWU działa - obecnie zawór jest otwarty i jest obieg. Dla mnie schemat instalacji oraz jej wykonanie to jest czarna magia i nie mam zielonego pojęcia co jest od czego, więc będzie chyba najprościej jak wkleję tutaj zdjęcie instalacji jaką od podstaw wykonał monter. Z tego co zauważyłem to obecnie jest obieg bojler - piec i na odwrót za pomocą pompki. Nie wiem czy zdjęcia instalacji okażą się przydatne , ale zamieszczam je ( od bojlera w kierunku pieca): Szkicu nie jestem w stanie zrobić, bo nie wiem co z czym się żre.
TIMON120777 Opublikowano 24 Września 2015 #33 Opublikowano 24 Września 2015 jeśli możesz regulować przerwą to jeśli będzie niedopalony opał przerwę wydłużaj a jak spieki i zapadanie żaru do wnętrza palnika to skracaj
pablos83 Opublikowano 24 Września 2015 Autor #34 Opublikowano 24 Września 2015 Przerwę mogę regulować, z tym nie ma problemu. Czy na podstawie ostatniego zdjęcia z postu 26 mógłbyś doradzić czy przerwę wydłużyć czy skrócić i o jaką wartość? Obecnie jest standardowo 15 sekund.
TIMON120777 Opublikowano 25 Września 2015 #35 Opublikowano 25 Września 2015 wydłużyć bo jest niedopał tylko zastanawia mnie czemu z jednej strony jesli palnik poziomowany i mam nadzieję sznur uszczelniający dobrze ułożony. zrób test- weź jakąś świeczkę albo coś podobnego i obleć pod koroną palnika na pracującej dmuchawie jak gdzieś bedzie odchylać płomień znaczy że jest nieszczelność i trzeba poprawić
pablos83 Opublikowano 25 Września 2015 Autor #36 Opublikowano 25 Września 2015 Zrobię taki test jak będę czyścić piec i wtedy będę mieć swobodny dostęp. A co do wydłużenia przerwy - wydłużyć ją o konkretną , znaczną wartość, czy stopniowo po 2-3 sekundy? Co do sznura uszczelniającego to niestety nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz więc nic się nie jestem w stanie wypowiedzieć w tej kwestii.
pablos83 Opublikowano 2 Października 2015 Autor #37 Opublikowano 2 Października 2015 Więc zrobiłem test i wygląda na to, że jest ok - płomień stoi jak drut :) Dowiedziawszy się uprzednio o jaki sznur chodzi mogę napisać, że wygląda na założony poprawnie. Mam jeszcze pytanko. Mianowicie w wielu tematach pojawia się kwestia czasu podawania opału. Przykładowo podawanie 3 sekundy, przerwa 30. Gdzie zatem mogę regulować u siebie czas podawania paliwa? Nigdzie nie widzę tej opcji. Piec pracuje w trybie AUTO.
TIMON120777 Opublikowano 3 Października 2015 #38 Opublikowano 3 Października 2015 instrukcja w łapkę i czytamy fragment odnośnie pracy w PID tam jest opisane jak dobrac parametry dla poszczególnych "biegów"
pablos83 Opublikowano 3 Października 2015 Autor #39 Opublikowano 3 Października 2015 Dla mnie to czarna magia, a nie chcę nic zepsuć - w końcu to nowy kocioł. A poza tym wejście w opcje serwisowe wymaga podania jakiegoś kodu, a nie dowiedziałem się jeszcze o jaki kod chodzi :) Jednak zgodnie z tym co piszą w instrukcji to chyba można uzyskać ten sam efekt regulując przerwę i moc dmuchawy będąc w trybie auto?
TIMON120777 Opublikowano 3 Października 2015 #40 Opublikowano 3 Października 2015 kartka ołówek i notujesz co zmieniasz jak się rozjedzie masz ściągę i wracasz krok do tyłu aby dokonać innej zmiany zawsze możesz w razie katastrofy przywrócić ustawienia fabryczne. tu nie ma się czego obawiać możesz oczywiście spróbować od korekt przerwy i nadmuchu
pablos83 Opublikowano 3 Października 2015 Autor #41 Opublikowano 3 Października 2015 Więc skoro piszesz, że nie ma się czego bać to czas na zabawę i testy. Zobaczę jednak najpierw co osiągnę poprzez regulację samej korekty przerwy i nadmuchu. Może wystarczą tylko drobne poprawki, chociaż sądząc po tym jak się spala to raczej chyba na drobnych się nie obędzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.