Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Ustawić Najlepiej Parametry Kotła.


pablos83

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrobiłem jeszcze kilka zdjęć płomienia. Co zrobić, aby ogień był na całości paleniska?

 

IMG_0004_JPG_300x300_q85.jpg

 

IMG_0006_JPG_300x300_q85.jpg

 

IMG_0007_1_JPG_300x300_q85.jpg

 

A tak wygląda żar po wygaśnięciu ognia:

 

IMG_0001_JPG_300x300_q85.jpg

Opublikowano

patrząc na to co w popielniku i na palniku to z jednej strony przesypuje niedopalony opał a z drugiej spieka

sprawdziłbym poziomowanie palnika na początek.

co do CWU i temperatury to możliwe że przebija grawitacjnie i stąd tak wysokie wskazanie czujnika mimo niskiej nastawy

w temacie sterowania ogrzewaniem nawet jesli nie masz termostatów może nie być potrzeby ustawiania krzywej grzania tak wysoko

zacząłbym od krzywej 0 tak by trzymał kocioł stałą temperaturę i w tych stabilnych warunkach obserwował co się dzieje - może coś jest błędnie podłączone i stąd problemy ze skokami temperatur oraz właściwym poziomem temp powrotu co przy obecnych warunkach pogodowych nie powinno byc problemem

Opublikowano

Poziomowanie powinno być ok, W mojej obecności monter bawił się poziomicą podczas ustawiania pieca, więc akurat tutaj nie ma opcji żeby cokolwiek było źle wypoziomowane.

A co do krzywej 0. To jak ustawię na 0, to wtedy wyłączy się praca w trybie pogodowym i można sterować ręcznie. Czy wtedy ustawiać ręcznie jakieś opcje?

 

Między czasie z ciekawości zadzwoniłem do serwisanta Tekli i powiedział mi, żeby ustawić dmuchawę na 110 i jak nie będzie kopczyka to zwiększyć przerwę o jakieś 3 sekundy. Obecnie przerwa wynosi standardowe 15 sekund.

Co myśleć o sugestiach serwisanta?

 

Powyższa zdjęcia są na ustawieniu 110 dmuchawy ( 70 wydawało mi się za mało i bardzo słabo się paliło ), przerwa 15 sekund.

Co do wskazań czujnika CWU to po nocy było 40 stopni według czujnika na sterowniku ( zadana 37 ). Nigdy jeszcze po nocy nie spadało tak nisko, lecz zgodnie z tym co napisał Patrol zamknąłem zawór przy bojlerze / naczyniu zbiorczym i teraz nie ma już obiegu. Więc może tutaj tkwi przyczyna że teraz nie ma tak wysokich wskazań? Teraz wskazania są dużo bliższe prawdy.

Opublikowano

Kontaktowałem się z monterem pieca i powiedział mi, że ten zawór ma być otwarty bo inaczej nie będzie grzana woda. Więc w końcu jak to ma być?

Opublikowano
Między czasie z ciekawości zadzwoniłem do serwisanta Tekli i powiedział mi, żeby ustawić dmuchawę na 110 i jak nie będzie kopczyka to zwiększyć przerwę o jakieś 3 sekundy. Obecnie przerwa wynosi standardowe 15 sekund.

Co myśleć o sugestiach serwisanta?

 

Chyba podawanie masz zwiększyć o te 3s bo jeśli zwiększysz przerwę pomiędzy podaniami to tym bardziej kopca nie będzie, bo dasz mniej węgla w cyklu.

Opublikowano

Pablos83 - ze wzgl. bezpieczeństwa zaworów nie tykaj, nie o to chodziło - chciałem uzyskać odp. dot. cyrkulacji cwu, tj. czy ją w ogóle posiadasz, a jeśli tak to czy pompka cyrkulacyjna działa 24h. Pompka mieląca ciepłą wodę non stop generuje straty. Nie myl jej z pompą ładującą zasobnik cwu.

Jak masz schemat swojej instalacji to wklej go tu lub przyjrzyj się opisowi wyprowadzeń na zasobniku cwu - pompkę cyrkulacyjną na pewno zlokalizujesz (o ile ją posiadasz).

pozdrawiam

Opublikowano

SUSPENSER w obecnym trybie pracy ( pogodowym ) nie mam możliwości zwiększenia podawania - mogę tylko regulować czas przerwy

Patrol pompka CWU działa - obecnie zawór jest otwarty i jest obieg. Dla mnie schemat instalacji oraz jej wykonanie to jest czarna magia i nie mam zielonego pojęcia co jest od czego, więc będzie chyba najprościej jak wkleję tutaj zdjęcie instalacji jaką od podstaw wykonał monter. Z tego co zauważyłem to obecnie jest obieg bojler - piec i na odwrót za pomocą pompki.

 

Nie wiem czy zdjęcia instalacji okażą się przydatne , ale zamieszczam je ( od bojlera w kierunku pieca):

 

IMG_0009_JPG_300x300_q85.jpg

 

IMG_0010_JPG_300x300_q85.jpg

 

IMG_0011_JPG_300x300_q85.jpg

 

IMG_0012_JPG_300x300_q85.jpg

 

IMG_0013_JPG_300x300_q85.jpg

 

IMG_0014_JPG_300x300_q85.jpg

 

Szkicu nie jestem w stanie zrobić, bo nie wiem co z czym się żre.

Opublikowano

jeśli możesz regulować przerwą to jeśli będzie niedopalony opał przerwę wydłużaj a jak spieki i zapadanie żaru do wnętrza palnika to skracaj

Opublikowano

Przerwę mogę regulować, z tym nie ma problemu. Czy na podstawie ostatniego zdjęcia z postu 26 mógłbyś doradzić czy przerwę wydłużyć czy skrócić i o jaką wartość? Obecnie jest standardowo 15 sekund.

Opublikowano

wydłużyć  bo jest niedopał tylko zastanawia mnie czemu z jednej strony jesli palnik poziomowany i mam nadzieję sznur uszczelniający dobrze ułożony.

zrób test- weź jakąś świeczkę albo coś podobnego i obleć pod koroną palnika na pracującej dmuchawie jak gdzieś bedzie odchylać płomień znaczy że jest nieszczelność i trzeba poprawić

Opublikowano

Zrobię taki test jak będę czyścić piec i wtedy będę mieć swobodny dostęp. A co do wydłużenia przerwy - wydłużyć ją o konkretną , znaczną wartość, czy stopniowo po 2-3 sekundy?

Co do sznura uszczelniającego to niestety nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz więc nic się nie jestem w stanie wypowiedzieć w tej kwestii.

Opublikowano

Więc zrobiłem test i wygląda na to, że jest ok - płomień stoi jak drut :) Dowiedziawszy się uprzednio o jaki sznur chodzi mogę napisać, że wygląda na założony poprawnie.

 

Mam jeszcze pytanko. Mianowicie w wielu tematach pojawia się kwestia czasu podawania opału. Przykładowo podawanie 3 sekundy, przerwa 30. Gdzie zatem mogę regulować u siebie czas podawania paliwa? Nigdzie nie widzę tej opcji. Piec pracuje w trybie AUTO.

Opublikowano

instrukcja w łapkę i czytamy fragment odnośnie pracy w PID

tam jest opisane jak dobrac parametry dla poszczególnych "biegów"

Opublikowano

Dla mnie to czarna magia, a nie chcę nic zepsuć - w końcu to nowy kocioł. A poza tym wejście w opcje serwisowe wymaga podania jakiegoś kodu, a nie dowiedziałem się jeszcze o jaki kod chodzi :)

 

Jednak zgodnie z tym co piszą w instrukcji to chyba można uzyskać ten sam efekt regulując przerwę i moc dmuchawy będąc w trybie auto?

Opublikowano

kartka ołówek i notujesz co zmieniasz

jak się rozjedzie masz ściągę i wracasz krok do tyłu aby dokonać innej zmiany

zawsze możesz w razie katastrofy przywrócić ustawienia fabryczne.

tu nie ma się czego obawiać

możesz oczywiście spróbować od korekt przerwy i nadmuchu

Opublikowano

Więc skoro piszesz, że nie ma się czego bać to czas na zabawę i testy. Zobaczę jednak najpierw co osiągnę poprzez regulację samej korekty przerwy i nadmuchu. Może wystarczą tylko drobne poprawki, chociaż sądząc po tym jak się spala to raczej chyba na drobnych się nie obędzie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.