Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Coś Nieładnego Na Suficie Przy Kominie


glob13

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj!

A jak będzie konieczność wypalenia komina ,albo co nie daj boże pożar komina .Myślę że nie przemyślałeś sprawy do końca. 

 

pozdrawiam henryk1953

Komin na zewnątrz nie powinien się tak nagrzewać, a pożar komina lub wypalenie jest dużo groźniejsze dla przejść komina przez drewniane elementy więźby dachowej - coraz częstszy błąd w wykonaniu nowych budynków.

Styropian z siatką i klejem można zawsze prosto uzupełnić lub wymienić.

Podstawową zaletą styropianu jest jego odporność na wodę, a wełna jak nasiąknie wodą to już koniec, działa jak chłodnica założona na koniec komina - czyli powoduje następne szkody.

Styropian pokryty klejem najwyżej się stopi.

Oczywiście ocieplenia komina styropianem nie wolno robić przy dachu palnym np gont, wiór.

Od ew papy powinien być oddzielony blachą lub betonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, cos jest nie tak. tak jak pisałem kupilem czujniku czadu. noc minęła mi pod znakiem przemyslen dlaczego w pokoju z plamami czujnik wydał z suebie przeraźliwy dźwięk. pokazał iż przez godzinę bylo stężenie 51 ppm CO. Wietrzy się.

Zmieniliśmy pokój. Noc jakos minęła. Czujnik w tym pokoju nie uruchomił się.

Czy to ze jest czad oznacza zły sposob palenia? za malo tlenu do spalania węgla. Tylko czemu?

 

 

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pali się węgiel a także drewno,  gaz, benzyna czy olej powstaje tlenek  węgla i tego nie da się uniknąć nawet przez poprawne palenie. Musisz mieć szczelny przewód kominowy, rozumiem, że nie masz żadnych pęknięć na kominie więc tu prawdopodobnie jest dobrze. Przyczyny bym upatrywał w zaciąganiu spalin przez wentylację, aby tak się nie działo musisz zapewnić dopływ świeżego powietrza do tego pomieszczenia np. przez nawiewniki, rozszczelnienie okien, otwarcie drzwi na korytarz jeżeli tam jest doprowadzone powietrze itp.

Jeżeli znowu odezwie się czujnik czadu to sprawdź czy przy kratce wentylacyjnej nie ma wstecznego ciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się że trafiłem na to forum bo jest tu naprawdę dużo życzliwych i pomocnych osób z doświadczeniem, którego mi brakuje. 

Niestety na kanale dymowym ( szczególnie w pokoju z plamami ale i tam gdzie spaliśmy tej nocy też) znalazłem rysy. Nie mam pojęcia jak są głębokie i czy to tylko spękanie nagrzanej farby (na przykład) czy coś poważniejszego. Przed wprowadzeniem się do tego budynku robiłem gruntowny remont.Pamiętam że farba na kominie, również na kanałach wentylacyjnych,  w pokoju z plamami była w pajęczynę.

Wracając do tych rys na ścianie. Jak przyłoży się nos bezpośrednio do ściany w tym miejscu to czuć brzydki zapach. Ale czuć go również w miejscach gdzie tych spękań nie ma. Na całej powierzchni kanału dymowego. Porównując rok do roku to w kotłowni mam jedną różnicę. Ten otwór w ścianie - stanowiącą doprowadzenie powietrza. W tamtym roku okno było cały czas otwarte. 

Jacku61 ja też mam wrażenie, że kratka wentylacyjna zaciąga dym.Przykleiłem kartkę na kratce. Gdy zasysa powietrze z pokoju kartka się przykleja do kratka, gdy zaciąga powietrze z dworu odwrotnie. Kartka zajmuje połowę powierzchni kratki. Zgodnie z tym co napisałeś bywa różnie, powiedzmy, że na 10 prób 3 razy kartka była w pozycji zaciągania powietrza z dworu.Pytanie mam co zrobić by to zmienić. Kanał wentylacyjny jest przedłużony - tą nieszczęsną rurą z komina dymowego. To jakieś 40 cm. Dołożyć coś??

Zdjęcie 1. rysa z pokoju gdzie dziś spałem

Zdjęcia 2,3,4 - rysy w pokoju gdzie czujnik wykrył czad

Pozdrawiam

post-15911-0-89592400-1420107427_thumb.jpg

post-15911-0-65792900-1420107503_thumb.jpg

post-15911-0-28626100-1420107544_thumb.jpg

post-15911-0-27027500-1420107585_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, cos jest nie tak. tak jak pisałem kupilem czujniku czadu. noc minęła mi pod znakiem przemyslen dlaczego w pokoju z plamami czujnik wydał z suebie przeraźliwy dźwięk. pokazał iż przez godzinę bylo stężenie 51 ppm CO. Wietrzy się.

Zmieniliśmy pokój. Noc jakos minęła. Czujnik w tym pokoju nie uruchomił się.

Czy to ze jest czad oznacza zły sposob palenia? za malo tlenu do spalania węgla. Tylko czemu?

 

 

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

Czujnik wykrywa tlenek węgla ale nie oznacza to że musi on pochodzić z nieszczelnego układu kominowego . Pamiętaj że domownicy również zużywają powietrze a przy braku dopływu świeżego  powietrza do pomieszczeń ciąg w kominie wentylacyjnym może się odwracać przez co spaliny z kanału dymnego sa zasysane do pomieszczenia . Należy również zwrócić uwagę na złe wykonanie kanału wentylacyjnego w jego części nad dachem . Kanał wentylacyjny nie powinien kończyć się otworem do góry a powinien być od góry zatkany a w bocznych dwóch ściankach powinien mieć otwory na przestrzał . Wykonuje się to w ten sposób z dwóch powodów . Po pierwsze kanał wentylacyjny sam się nie osusza a otwarty do góry zbiera deszczówkę i śnieg co powoduje jego zawilgocenie . Najgorsze jest jednak to że w przypadku odwrócenia ciągu w tym kanale a tak się może zdarzyć w przypadku zbyt szczelnego mieszkania ( okna , drzwi ) następuje zasysanie spalin z kanału dymowego kotła ( dzieli je zazwyczaj odległość na grubość 1 cegły ( ok 12 cm) . Drugi powód wykonania przelotowego zakończenia kanału to zjawisko dyszy bernoulliego powodujące iż powietrze przepływające przez poziome zakończenie kanału wentylacyjnego  samoczynnie wytwarza podciśnienie w kanale pionowym wentylacyjnym . Kanały wentylacyjne grawitacyjne powinny tworzyć na swoim zakończeniu literę T co gwarantuje prawidłową wentylację grawitacyjną pomieszczeń pod warunkiem dostarczenia do pomieszczeń wentylowanych powietrza dolnego , świeżego za pomocą nawiewników w szczelnych oknach lub najnormalniej przez ich rozszczelnienie , uchylenie .

 

Co do obserwacji stanu tynków  przed remontem i stanu w jakim znajduje się końcówka komina śmiem twierdzić że w tym kanale mogło dojść kiedyś do pożaru . Popękany tynk w formie baranka lub kryształu w pomieszczeniach w miejscach gdzie przechodzą kanały komina  to oznaka przegrzania zaprawy cementowo wapiennej tynku . W tym kominie się paliło i stąd widoczne oznaki i problemy z jego obecnym stanem . Pożar mógł być nawet niezauważony przez lokatorów jeżeli działo się to w nocy a ilość sadzy i smoły w kominie nie była tak wielka żeby zaalarmować sąsiadów .

Naprawa komina po pożarze to zazwyczaj szlamowanie ale można zastosować również wkład kominowy w zależności co wyjdzie taniej  a jedno i drugie rozdzieli , uszczelni kanał spalinowy od wentylacyjnego  .Tak czy inaczej z częścią komina nad dachem należy zrobić porządek .

 

Trochę obrazków - kratki po bokach kominów sa po obu stronach i sa to zakończenia kanałów wentylacyjnych .http://www.bing.com/images/search?q=kominy&id=CA1714CEFA10C023A2F08F72948C890C12D443DE&FORM=IQFRBA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kominiarz podczas wizyty, aby dym sie nie cofal, kazal wlasnie zrobic albo zetke albo nakryc wylot wentylacyjny i zrobic przelot z boku. zetka byla dla mnie łatwiejsza do zrobienia. a jak wszedłem na dach robic przelot w wentylacyjnym to stan komina troche mnie załamał i zwyczajnie dalem sobie spokój.

dzis, po trzech latach mieszkania, wyszlo że kanal wentylacyjny wykorzystywany jest tylko jeden. oba pokoje (na parterze i pietrze z plamami) sa podpiete do jednego kanału.

dzis sprawdzalem dzialanie wentylacji. kartkę tak zasysalo że nie musiałem jej trzymać, zapałka przylozona do kratki palila sie poziomo. wg mnie wiec chyba jest Oki.

zabrałem sie za te rysy. wywietrzylem pokoj tak aby czujnik nie wskazywał czadu. zamknął doplyw duzych ilosci swiezego powietrza i zblizylem czujnik do pierwszej rysy na kanale patrzac od podłogi. czujnik wskazał 44ppm CO. Pomyslalem ze warto, metoda chałupnicza, sprobowac to uszczelnic. w Nowy Rok jedynym materialem inżynierskim jaki mialem byla dobra taśma klejąca. pod swiatlo kleilem kolejne odcinki kryjac nawet drobne rysy. po tym zabiegu z godzinę pokój byl zamknięty. czujnik po tym czasie nadal pokazywal 0. wiem że to żadne rozwiązanie ale lepsze to niz czad. jutro jeszcze to przetestuje. tak czy siak rok zapowiada mi sie pod znakiem inwestycji w nie swój, czterdziestoletni dom, a właściwie to jego komin.

czy pogłębienie rys, na 1-2mm i zaciagniecie gipsem da cos? powinno troche uszczelnic, prawda?

co do ewentualnego pozaru komina to kto wie co nim sie działo od początku. nawet nie ma kogo zapytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś mistrz kominiarski  (bardzo byłem zadowolony z jego wizyty przeprowadzonej  w celu oceny stanu komina) podobne rysy kazał pogłębić do cegły następnie zatynkować i to pobielić wapnem albo zamalować.

Jak do tej pory po siedmiu latach nie ma śladu po rysach.

PS Jeszcze jedna ważna sprawa, jak kocioł pracuje z dmuchawą to ta dmuchawa służy jedynie aby pomóc przepchnąć powietrze przez węgiel, spaliny muszą już być zasysane przez ciąg kominowy (a nie tłoczone do komina) . Można to sprawdzić przykładając zapalniczkę do wyczystki komina w piwnicy tam zawsze musi ciągnąć. Najlepiej to sprawdzić jak dmuchawa pracuje z najwyższą wydajnością. Zapobiega to między innymi wydobywaniu się dymu przez drobne pęknięcia w kominie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem jacek61 tak jak pisałeś. tylko zamiast zapalniczki przylozylem palaca sie gazete. najpierw plomien zassalo do komina a potem plomien zgasl. wiec chyba dobrze. bo ciag jest. z ciekawości zrobiłem to samo na wylaczonej dmuchawie, efekt byl ten sam.tylko troche później gazeta zgasla. co do rys to dzis jeszcze taśma a w weekend bedzie chyba jednak ten akryl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile jest racji w tym że czad dostaje sie przez te rysy. zakleilem wszystkie tasmami a i tak jak czujnik przyloze do nich na 5cm to pokazuje 32-35ppm CO. W odleglosci ok1.5 m, od komina na wysokosci 1.5 m pokazuje 0ppm. Dla własnej swiadomosci polozylem rowniez na lozku. Wynik - 0 ppm CO.

Nie wiem czy pisalem. W kotlowni dodatkowo uchylilem okno.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i niestety znowu noc z sygnałem dźwiękowym od czujnika czadu. niestety nie jestem w stanie zrobić porządku z kanałem wentylacyjnym bo strasznie wieje. to co jest istotne. czujnik wskazywał  obecność czadu na klatce schodowej i piętrzę. na patrze nie wykrył nic. poza korytarzykiem który łączy się z klatką. może to sugerować cofanie się kanalem wentylacyjnym 

Zrobiłem dziś "zetkę" .Pytanie : czy moge ją podłączyć pod wlot do wentylatora? to wg mnie powinno zapewnić zaciąganie powietrza z zewnątrz a nie z kotłowni.

pojawiają się chyba nowe plamki na kominie... Tym razem już na ścianie komina. póki co wielkości połowy głowki pinezki. bezpośrednio przy tych rysach-pęknięciach...załamka.,, 

Znalazłem innego kominiarza w sąsiednim mieście. Zadzwoniłem do niego i jedyną radę jaką miał dla mnie to palenie z temp ok 60C. (ja pale na poziomie 53C) a jako rozwiązanie problemu plam zaproponował wkład z blachy(koszt ok 2500zł). (tyle że komin jest w jednym miejscu krzywy i wg mnie wkład odpada). Zaproponował postawienie nowego komina ceramicznego po ścianie zewnętrznej budynku. (orientuje się może ktoś z was jakie to pieniądze ??)

Pale nadal od góry,... nie po bożemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grę może jeszcze wchodzić naprawa komina od wewnątrz specjalną masą. - poczytaj tu https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18324-komin-i-jego-naprawa/

Koszt komina ceramicznego fi 200 , izolowanego o dł ok 9m to ok 2200- sam materiał + potrzeba fundament pod ten komin - waga całości ok 1,5t + wykończenie samego komina - tynk lub inna wyprawa + oczywiście robocizna - razem nie wiem czy w 3500 wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem przed chwilą zdjęcia komina w środku. na zdjęciach widać że jest w jednym miejscu przekoszenie przekroju kanału.

wg mnie super nie jest ale i jakiejś tragedii wielkiej tez nie ma. komin ma około 40 lat.proszę o ocenę.

Tragedii nie ma tylko smoły kupa , wkład wejdzie bez problemu tylko jakie wymiary  . Przewężenie można spróbować skuć blachą na tyczce bo to prawdopodobnie smoła . Zima to nie czas na naprawy komina ale można zrobić prowizorkę i poprawić kanał wentylacyjny .

http://www.bing.com/images/search?q=tr%c3%b3jnik+kanalizacji&id=3C5FD1493EA1BF59CC1AAE0DDE07F2758884E6E3&FORM=IQFRBA#view=detail&id=BA2860EE9984CA0742EDB8B7412C35BD2E33970F&selectedIndex=31

Wystarczy coś takiego wsunąć bocznym odejściem w kanał wentylacyjny a dziury dookoła uszczelnić wełną albo pianką . To co wchodzi w kanał można przedłużyć kawałkiem prostej rury . Powstanie litera T a daszek ustawić poprzecznie do kanału komina spalinowego .

Przedłużkę komina spalinowego wsadzić z powrotem w kanał spalinowy i czekać do wiosny . Prowizorka i koszt niewielki ale powinno pomóc a przynajmniej uniemożliwić zasysanie spalin z wylotu komina kiedy ciąg się zmienia  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po to żeby spaliny wyszły wyżej niż jest zakończenie kanału wentylacyjnego ale jeżeli dasz radę wybić cegły to ta cała konstrukcja zbyteczna a pozostanie jedynie zatkać kanał wentylacyjny od góry . Jeżeli to zwężenie się powtarza to pewnie są to przejścia przez stropy a to znaczy że komin nie ma ciągłości tylko był murowany między stropami - kiszka bo to ułatwia przechodzenie zawilgocenia na konstrukcję stropów na poszczególnych piętrach i chyba z tym mamy do czynienia w tym przypadku  .Tu nic innego jak wkład do komina spalinowego  nie wchodzi w gre. Wkład można zrobić pod kształt i wymiar komina , będzie to lepsze jak kupowanie gotowego i wciskanie na siłę . Ktoś to tu na forum opisał ale nie pamiętam dokładnie. W każdym razie kosztowo wyszło to taniej jak kupowanie gotowca . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale masz na myśli wkład stalowy czy ceramiczny?? bo jak rozmawiałem z kominiarzem z sąsiedniego miasta (innym niż ten dotychczasowy) to powiedział mi że wkład stalowy to przy paleniu węglem, ze względu na zawartość siarki, maks 4 lata i sito... dlatego pomyślałem że może opcją ciekawą będzie frezowanie i wkład ceramiczny ( mam namiar na kominiarza, który robi coś takiego).

Co o tym myślicie??

bo jak rozumiem wkład stalowy też wymaga jakiegoś przygotowania obecnego kanału prawda??

 

a czy dla porównania ktoś może wrzucić zdjęcie swojego komina (w porównywalnym wieku)??tak z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceramika była by super ale zajmie dużo więcej miejsca niż wkład z nierdzewki .  Wszystko zależy od tego ile chcesz na to wydać . Mój komin ma jakieś 30 lat i na początku również było nieciekawie bo musiałem rozebrać sporo na strychu i nad dachem  . Metoda czyszczenia poprzedniego właściciela polegała na wypalaniu sadzy ( piroman) a poza tym palone było wszystko co pod ręką . Wykwity również miałem na kominie w mieszkaniu . Tynk w jednym pomieszczeniu popękany do dzisiaj ale jeszcze tam z remontem nie doszedłem . Od czasu jak palę od góry smoła  wyschła i skorupa odpada. Przy każdym czyszczeniu skwarki wyciągam z wyczystki .W pomieszczeniu gdzie tynk popękany również mam czujnik czadu ale jeszcze nie zapiszczał od czasu remontu komina i przeróbki kanału wentylacyjnego ( miałem to samo rozwiązanie co Ty w tej chwili ).Tylko że u mnie komin jest ciągły aż od piwnicy i obeszło się bez żadnych wkładów , tylko kosmetyka od zewnątrz (skucie tynków , impregnat, świeży tynk , farba ).

 

Co do przygotowania komina pod wkład to wystarczy wyskrobać smołę i spieki skrobakiem dobranym do kształtu komina a potem już tylko szczotkowanie i  wkład z nierdzewki  ( bo taki zalecają producenci do kotłów węglowych ).

Fotki kominów masz na forum wystarczy poszukać i to większość w tym dziale .

 

 

Poczytaj jeszcze to o kominie http://www.sas.busko.pl/pl/images/stories/sas/serwis/instrukcje_obslugi/kotly/nwg/nwg_2013_02.pdf strona 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładu ceramicznego nie włożysz do istniejącego komina, chyba że rozkujesz komin na całej długości - taki wkład jest składany na klej z odcinków po ok 30cm , więc musi być dostęp do wszystkich elementów komina podczas składania.

Ponadto grubość ścianki takiego komina ceramicznego to ok 2-3cm czyli dla komina 180, przestrzeń wewnątrz starego przewodu musi być ok 22-24cm+ miejsce na izolację cieplną - czyli stary komin powinien być 30x30cm

Można wstawić wkład stalowy żaroodporny grubości ścianki ok 2-2,5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.