jigss Opublikowano 3 Listopada 2014 #1 Opublikowano 3 Listopada 2014 Witam czy zawór różnicowy w tym układzie jest zamontowany prawidłowo czy nie powinien być wyżej na przeciwko pompy? Podczas włączania pompy nie słychać stuku tego zaworu i grzejniki są tylko do połowy gorące, gdy po jakiś 10 min wyłącze i włącze pompkę zawór stuknie i wszystkie grzejniki są całe gorące. Czy podniesienie zaworu różnicowego rozwiąże problem??? Proszę o poradę
sambor Opublikowano 3 Listopada 2014 #2 Opublikowano 3 Listopada 2014 Dokładne miejsce montażu zaworu różnicowego na obejściu pompy nie ma znaczenia , ale sam zawór raczej należy wymienić lub przynajmniej wymontować i sprawdzić kulkę w środku. Zawór powinno się rozkręcić i ssprawdzić stan kulki, gdyż kulka może być uszkodzona i nie blokuje wody podczas pracy pompy
jigss Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor #3 Opublikowano 3 Listopada 2014 Czy to możliwe że po niecałym roku ( 11 miesięcy) ten zawór mógłby się już zepsuć? Gdzieś wyczytałem ze zawór powinien być montowany na przeciwko pompy c.o
sambor Opublikowano 3 Listopada 2014 #4 Opublikowano 3 Listopada 2014 To go przenieś, ale podczas przenosin sprawdź, może jakieś brudy tam wlazły.
mlodzieniec Opublikowano 4 Listopada 2014 #5 Opublikowano 4 Listopada 2014 Może masz twardą wodę i na kulce osiadł brud. Cisnienie otwarcia zaworu jest rzędu setnych części bara więc minimalne ogrzanie wody powinno skutkować podniesieniem kulki. Ale jak jest brudna to sie klei. Na którym biegu rusza pompa? Podnieś bieg na wyższy, wtedy mocniej stuknie.
jigss Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor #6 Opublikowano 4 Listopada 2014 Zawsze jest na 2 biegu (nie stuka), czasami włączam na 3 i też cisza. Ostatnio miałem tak że pompka włączyła się na 2-gim biegu przy 40st i nic dopiero przy 70st usłyszałem stuknięcie i woda się wymieszała i temperatura na piecu spadła
Gość Digitrax Opublikowano 4 Listopada 2014 #7 Opublikowano 4 Listopada 2014 Pytanie zasadnicze: czy naczynie otwarte znajduje sie na jednym z pionów zasilajacych i czy instalacja pracuje grawitacyjnie czyli czy przekroje rur na to pozwalają ?
jigss Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor #8 Opublikowano 4 Listopada 2014 Naczynie jest nad picem podpięte pod tą rurę gdzie na foto jest termometr, dokładnie jakieś 1-1,5 m pod samym sufitem podłączone pod kanalizację oraz posiada odpowietrzenie , instalacja nie pracuje grawitacyjnie
Gość Digitrax Opublikowano 4 Listopada 2014 #9 Opublikowano 4 Listopada 2014 To ten zawór jest tam do niczego nie potrzebny to raz i dwa zgodnie z przepisami nie powinno go tam być tak jak i pompy. Pomiędzy wyjściem z kotła a naczyniem otwartym nie ma prawa być żadnego zaworu, pompy, filtra ! Przyłącze kotła do instalacji kwalifikuje się do poprawki.
jigss Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor #10 Opublikowano 4 Listopada 2014 To rozumiem że naczynie powinenem usunąćz tego pionu i podłączyć gdzie indziej, tylko gdzie hmmm
Gość Digitrax Opublikowano 4 Listopada 2014 #11 Opublikowano 4 Listopada 2014 Na wyjściu z kotła instalujesz trójnik: do góry do naczynia otwartego, w bok > zawór kulowy, filtr, pompa, zawór kulowy > instalacja CO. Nie potrzeba żadnego zaworu róznicowego bo grawitacji tam nie masz.
jigss Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor #12 Opublikowano 4 Listopada 2014 czyi wyglądało by to mniej więcej tak jak na rys na szybko. A jakbym naczynie wyrównawcze odłączył od instalacji zasilającej i podłączył ją do rury powrotu zaraz przy piecu, a reszte pozostawił tak jak jest?
jigss Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor #13 Opublikowano 4 Listopada 2014 Bo jak pompka nie chodzi to czasami grzejniki są ciepłe do połowy
Andrzej_M_ Opublikowano 4 Listopada 2014 #14 Opublikowano 4 Listopada 2014 Jigss obróć ten trójnik na rysunku tak jak zalecał Digitrax. Wtenczas wytworzone cząstki powietrza w kotle będą miały łatwiejszą (bezpośrednią) drogę do naczynia wzbiorczego.
Gość Digitrax Opublikowano 4 Listopada 2014 #15 Opublikowano 4 Listopada 2014 Aby to miało "ręce i nogi" zrób jak na poniższym rysunku. Filtr w poziomie pompa w pionie. Jeżeli masz rozdział dolny zasilania to nad pompą zainstaluj odpowietrznik automatyczny.
jigss Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor #16 Opublikowano 4 Listopada 2014 Panowie a jak bym na wyjściu z pieca wywalił kolanko i wstawił tam trójnik i od niego o góry poprowadził rurkę do naczynia zbiorczego? za raz za tym całym ustrojstwem czyli bypass Czerwone linie od pieca przez bypass do zbiorniczka po staremu czyli jak jest teraz Zielone to co pisałem wyżej wstawić trójnik za bypass do samego zbiorniczka po nowemu Wtedy wydaje mi się że powinno to zadziałać i zbiorniczek nie bedzie na rurze od bypass
Gość Digitrax Opublikowano 4 Listopada 2014 #17 Opublikowano 4 Listopada 2014 Problem u Ciebie stwarza zawór różnicowy, który nie jest tam potrzebny, więc po grzyba się na niego upierasz ? Naczynie i tak musisz podłączyć poprawnie, więc przeróbka Cię nie ominie.
sambor Opublikowano 4 Listopada 2014 #18 Opublikowano 4 Listopada 2014 Podczas braku zasilania pompy jak instalacja będzie miała grzać grawitacyjnie to będzie grzała z zaworem różnicowym lub bez. Woda grawitacyjnie przez pompę pójdzie bez problemu. Sam zawór różnicowy był stosowany jak zaczęto robić przeróbki z inst grawitacyjnej na wspomaganą pompą Między innymi aby podczas braku zasilania i zagotowaniu wody na kotle nie dochodziło do zapowietrzania pompy. Masz prosta możliwość przeróbki na osobną rurę do naczynia, więc to zrób, a zawór różnicowy sobie daruj, po przeróbce będzie nie potrzebny, tylko wprowadza problemy do tej instalacji.
jigss Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor #19 Opublikowano 4 Listopada 2014 Czyli 1. wywalić zawór różnicowy i wstawić rurę (x czerwony) 2. usunąć połączenie bypas rura do zbiorniczka oraz od rury zbiorniczka do co ( niebieskie x) 3.połączyć od pomki w góre do rury c.o i przenieść termometr (na zółto) na nową rurę
sambor Opublikowano 4 Listopada 2014 #20 Opublikowano 4 Listopada 2014 3 x Tak Ta rura do zbiornika powinna być 1"
Gość Digitrax Opublikowano 4 Listopada 2014 #21 Opublikowano 4 Listopada 2014 Zrób jak na rysunku niżej. Pompa sama się odpowietrzy, termometr możesz zainstalować przed pompą np za trójnikiem. Zostawiajac pompę w pionie do góry musisz zaisntalowac dodatkowo odpowietrznik automatyczny na samej górze np zamiast kolana za termometrem trójnik i w nim odpowietrznik
jigss Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor #22 Opublikowano 4 Listopada 2014 Wszystko rury stalowe czy stabi mogą być te od rury zbiorniczka do pompy
Gość Digitrax Opublikowano 4 Listopada 2014 #23 Opublikowano 4 Listopada 2014 W obrębie kotła i do naczynia rury metalowe o średnicy wewnętrznej min 25 mm czyli stalówka jednocalowa lub miedź 28. Za pompą możesz już dowolnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.