Gość Visitor1230 Opublikowano 4 Grudnia 2014 #26 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Witam chyba ja już nic nie kumam masz temp na piecu powyżej 57 cały czas ,w domu jest temp zadana np 24 i została osiągnięta jak można jej nie przekroczyć nie zmieniając temp pieca ?co dzisje się z wytwarzanym ciepłem skoro tmp zadana jest osiągnięta a piec nie przygaszony do podtrzymania ??? Bardzo prosto. Zastosowac zawor 4D ze sterownikiem. Ja u siebie mam stala temp 75°C na kotle w tej chwili. A w domu 22.
Wolak Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor #27 Opublikowano 8 Grudnia 2014 mozesz mi wojtekd71 podpowiedziec jak mam to zrobc by piec sie nie wychladzal. Mam na mysli gdzie i co mam przestawic by ten regolator pokojowy wylanczal iedyne pompke a nie przelanczal puec w podtrzymanie. nadmieniam ze jak na razie mam wszystko na jednej pompce podlaczonej na lstwie pieca w miejsce z opisem pompa cyrkulacyjan
Wolak Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor #28 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Tak wiec zmeczylem hydraulika i zalozyl mi dodatkowa pompe na c.w.u. i ci sie okazalo piec caly czas trzyma wysoka temperature tj. temperature zadana minus histereza i faktycznie potrafi tak stac dlugo nagrzany w podtrzymaniy. Woda grzeje sie rowniezbz pieca a nie z pradu jak mialo to miejsce jeszcze do niedawna ,ale pojawil mi sie problem ktury musze rozwiazac. Mianowicie w chwili obecnej jak pomieszczenia w domu sa nagrzane i nie chodzi pompa obiegowa to od czasu do czasu wlancza sie jedynie pompa na bojler wiadomo dogrzewa wode jak sie ja uzywa. Jednakze dzis rano zauwazylem ze chyba mam jakas zabuzona cyrkulacje tj. zasilenie na rozdzielaczu i na grzejnikach bylo chlodniejsze anizeli powrot . Mysle ze jeszcze mi czegos brakuje jakiegos zaworu zwrotnego albo cos jest wykonane niepokolei albo albo . Prosze o podpowiedz dlaczego wedlug mnie a nie jestem hydraulikiem woda chodzi w druga strone . ponadto dlaczego grzeja grzejniki na pietrze domu w chwili jak powinna dogrzewac sie jedynie woda . cos jest nie tak ale bedziemy walczyc i cos sie wymysli pozdrawiam wszystkich i wesolych swiat
tcw Opublikowano 14 Grudnia 2014 #29 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Witam instalacja gotowa ! naraie bez próby tą planuje na styczeń i już wtedy palenie do końca sezonu mimo zapewnień hydraulika martwią mnie 2 rzeczy 1 zawór termostatycznu na podłogówkę ma zakres 35-60 a nie 20-40 2 cwu (pompa ciepła junkers z wężownicą ) ma chodzić na obwodzie pompy od grzejników obawy są tego typu że 35 na podłogę to chyba raczej wartości maxymalne a nie minimalne i w razie potrzeby nie ma jak obniżyć temp. odnośnie cwu brak oddzielnej pompy skutkuje tym że jeżeli regulator pokojowy odetnie pompy od grzejników i podłogówki z uwagi na osięgnięcie temp zadanej wtedy również bojler się będzie wychładzał bo jest na obiegu od grzejników . czy będzie to problemem okaże się dopiero w czasie użytkowania bo być może czas przez który pompa na grzejniki jest wstrzymana nie zdoła wychłodzić wody w końcu zbiornik jest ocieplony , ale gorzej jeżeli w tym czasie nastąpi znaczący pobór wody , wtedy to już zdaje się klops ? opinie mile widziane pozdrawiam
nieudacznik13 Opublikowano 14 Grudnia 2014 #30 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Nie wiem gdzie nasz zawór termostatyczny umie to wygląda tak mniej więcej. http://www.instalacjebudowlane.pl/obrazki2/colmix_wilo_prandelli_231013.jpg. i mam możliwość ustawienia temperatury jaką chcę i to ci rozwiązanie polecam jak na razie nie narzekam.
sambor Opublikowano 14 Grudnia 2014 #31 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Witam instalacja gotowa ! naraie bez próby tą planuje na styczeń i już wtedy palenie do końca sezonu mimo zapewnień hydraulika martwią mnie 2 rzeczy 1 zawór termostatycznu na podłogówkę ma zakres 35-60 a nie 20-40 obawy są tego typu że 35 na podłogę to chyba raczej wartości maxymalne a nie minimalne i w razie potrzeby nie ma jak obniżyć temp. To trzeba zawór wymienić 35-60C to zawór dla ciepłej wody a nie dla podłogi, jaki to zawór - symbol. Oddzielna pompa dla CWU jest standardem - zamontuj ją.
tcw Opublikowano 14 Grudnia 2014 #32 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Taki jest zawór przynajmniej wizualnie http://allegro.pl/termostatyczny-zawor-mieszajacy-afriso-1cal-361-k7-i4860926879.htmltylko 35-60 co do tej pompy to własnie sam mam wątpliwości bo z jednej strony temp idąca na grzejniki na pewno (tak sadzę) będzie miała powyżej 50 st czyli o dogrzanie 270 l wody raczej nie powinienem się martwić na grzejnikach termostaty więc przymkną w razie potrzeby i zostanie w zasadzie tylko cwu , tak jak pisałem nie bardzo tylko wiem co będzie w momencie wstrzymania pompy przez pokojówkę
tcw Opublikowano 14 Grudnia 2014 #33 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Nie wiem gdzie nasz zawór termostatyczny umie to wygląda tak mniej więcej. http://www.instalacjebudowlane.pl/obrazki2/colmix_wilo_prandelli_231013.jpg. i mam możliwość ustawienia temperatury jaką chcę i to ci rozwiązanie polecam jak na razie nie narzekam. ja mam to wszystko inaczej skonstruowane wyjście z pieca pionowo do góry i pierwsze to zawór 3 drożny narazie bez siłownika pierwsza nitka w bok zasilanie podłogówki czyli zawór termostatyczny ,filtr pompa > do rozdzielacza ok 2 metry dalej w pionie trojnik i druga nitka w bok zasilajaca grzejniki i cwu i filtr pompa > itd pionem do rozdzielacza grzejnikowego na poddaszu hmm chyba nic nie poknociłem
sambor Opublikowano 14 Grudnia 2014 #34 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Do zaworu 3-d trzeba kupić zestaw naprawczy do termostatycznego zaworu mieszającego 20-43 C i wymienić te " bebechy "- nr katalogowy to 12 102 00 W ostateczności pompa może pracować na potrzeby CO i CWU, wtedy dodatkowo masz namiastkę ochrony powrotu kotła, ale nie wiesz jaka jest temp wody w kranie. Warto dodatkowo zamontować zaw termostatyczny na wyjściu CWU z bojlera , zabezpieczający przed poparzeniem - wystarczy przełożyć ten z podłogówki a na podłogę kupić prawidłowy.
tcw Opublikowano 14 Grudnia 2014 #35 Opublikowano 14 Grudnia 2014 zestaw naprawczy do zaworu 3 D ? przy bojlerze jest taki sam zawór termostatyczny afriso miesza wyjscie z dojciem wody wymagała tego instalacja pompy ciepła tak było na schemacie co do ochrony kotła to myślałem że ten zwór 3 d umieszczony pierwszy w kolejności na wyjściu ma to zapewniać ?
sambor Opublikowano 14 Grudnia 2014 #36 Opublikowano 14 Grudnia 2014 zestaw naprawczy do zaworu 3 D ? przy bojlerze jest taki sam zawór termostatyczny afriso miesza wyjscie z dojciem wody wymagała tego instalacja pompy ciepła tak było na schemacie Tak zestaw naprawczy to jest cały środek zaworu , ze starego zostaje tylko korpus i kapturek zewn, tylko nie wiem gdzie to kupić, może w Afriso ci powiedzą, albo kup cały zawór 20-43 i po kłopocie.
tcw Opublikowano 14 Grudnia 2014 #37 Opublikowano 14 Grudnia 2014 nie tak to nie ma co jak coś to każe wymienic i tyle tylko muszę mieć że tak powiem argument fachowy a nie tak bo mi się tak podoba , co prawda ma juz ślady uzytkowania( montazu ) ale myslę że sobie poradza
sambor Opublikowano 14 Grudnia 2014 #38 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Argument jest prosty - podłoga ma pracować z temp max 35C ;) , a najlepiej 28-33C :) , gdyż to jest optymalny dla człowieka zakres temp podlogi
tcw Opublikowano 14 Grudnia 2014 #39 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Tak zrobię dzięki za pomoc co do pompy cwu chyba wstrzymam się do uruchomienia instalacji jeśli coś będzie nie tak to przerobię pozdrawiam
tcw Opublikowano 14 Grudnia 2014 #40 Opublikowano 14 Grudnia 2014 zapytam jeszcze o głowice do grzejników wziołem co prawda wstępnie viessman biała -chrom ( na chromie mi nie zalezy akurat takie były ) za 36 zł ale znalazłem coś takiego http://allegro.pl/promocja-glowica-schlosser-termostatyczna-i4858921022.html było by co najmniej 150 zł w kieszeni tylko nie wiem jak z jakością
Wolak Opublikowano 18 Grudnia 2014 Autor #41 Opublikowano 18 Grudnia 2014 tak wiec jak doradzaliscie tak tez uczynilem tj. doszla dodatkowa pompka na c.w.u. i tym samym stalo sie tak ze piec wogole sie nie wychladza tak jak to mialo w momencie pracy na jednej pompce . ponadto zauwazylem ze wcale wiecej nie zuzywa groszku a moim zdaniem idzie go mniej . ponadto w chwili jak pomieszczenia potrzebuja ciepla lub tez woda dogrzania to dzieje sie to niezaleznie i zawsze start jest z rozgrzanego pieca . jak na stan obecny jestem na reszcie w ogrodku i witam sie z gaska pozdrawiam i dzieki za wszelkie rady podpowoedzi i wesolych cieplych swiat wszystkim zycze
tcw Opublikowano 1 Marca 2015 #42 Opublikowano 1 Marca 2015 Witam w końcu po zapłytowaniu poddasza nastąpiło długo oczekiwane uruchomienie pieca ale niestety po jako takim początku temp zadana 60 została osiagnieta, ciepło poleciało hydraulik polatał podpowietrzał ,podokręcał wszelkie nierówności się wyrównają stwierdził , popiołek ok, kopczyk troszkę wysadzał się nad palnik ale po kilku godzinach palenia gdy pojechał piec zaczoł mieć ogromny problem z dobiciem do zadanej temperatury było max 49 chwilami 40 -palenisko z wyglądu bez zmian! (oczywiście na oko niedoświdczonego groszkowca) sterownik tech 480 ustawienia pieca były 15s 120 s nadmuch 70% gdy wyjezdzałem było 49 na piecu dziś rano wchodzę do domu a tam coś piszczy na sterowniku "temperatura nie rośnie" w piecu czarno od rana z nim walczyłem i max doszedłem do 49 nawet na wyłaczonych pompach nie mogłem podgonić nie mam pojęcia jak może nie dogrzać w zasadzie samego pieca (krzaczek 25kw) podejrzeń mam kilka ale nie znam się na tym uwagę wzbudzają te pojemniczki z miarką w rozdzielaczu do podłogówki (który znajduje się poniżej ogrzewanej podłogi ,w piwnicy)na jednym obiegu jest na skali 2 reszta leży na zero i nie ma reakcji na zakręcanie ich na zaworach powrotnych a ten co ma 2 jak zakręcę to opada na zero miesza już mi się w głowie więc jak coś trzeba będzie podać do poglądu to dopisze jak ktoś może pomóc z góry dziękuję
Wolak Opublikowano 4 Marca 2015 Autor #43 Opublikowano 4 Marca 2015 Mam kolejne pytanko do bardziej doswiadczonych palaczy. Na przestrzeni ostatnich dwoch dni kilkukrotnie na piecu od krzaczka wpomniany model skp3d wyskoczyl mi blad w postaci tzw. Zle dobrany wentylator. Nie wiem co jest tego przyczyna . Ani nie zmienialem paliwa ani nastawow a tu zonk . Na poczatku myslalem ze moze za dluga mam przerwe w podtrzymaniu ale jakie bylo moje zdziwienie jak po tym jak podnioslem groszek na palniku i podgrzalem dom i wode kolejny raz zaczal piszczec ze zpe dobrany wentylator. Serdecznie prosze o podpowiedx o co chodzi poniewaz sak nie kumam. W chwili obecnej mam nastawy takie jak podawanie 12s w przerwie 40 s wentylator 50 moc zas w podtrzymaniu podawanie rowniez 12 s co 15min i przedmuchy 30 s i dalej piszczy nie wiem dlaczego czy to wina wegla czy czego nie wiem prosze podpowiedzcie co uczynic by do niego co chwile nie patac i nie sprawdzac czy sie pali
Wolak Opublikowano 5 Marca 2015 Autor #44 Opublikowano 5 Marca 2015 Spoko doszedlem o co chodzilo. Mianowicie najprawdopodobniej podczas sprzatania kotlowni niecelowo zruszylem delikatnie kabel zasilajacy co spowodowalo zly styk i warjacje wentylatora lub tez byly jakies niezauwazalne skoki napiecia. Po docisnieciu kabla zasilajacego jak reka odjol wroxilo wszystko do normy i nie wyzuca juz bledu o zlym dobraniu wentylatora. Ponadto w menue serwisanta przestawilem wartosc o nazwie impulsy wzrostu z 7 na 0 . Jest to wartosc z tego co mi wiadomo dotyczaca czulosci napiecia na wentylatorze lub cos podpbnego. Po tych zabiegach piec lata jak trzeba i oby mu tak zostalo
tcw Opublikowano 8 Marca 2015 #45 Opublikowano 8 Marca 2015 Witam szkoda że nikt się nie odzywa ale opiszę co się zmieniło piec po zwiększeniu dawki paliwa 17 /65 i 40 nadmuch dobił do tych zadanych 55 i powiedzmy że tak sobie pracuje a ja kombinuję tylko jak przy tej zadanej otrzymać oczekiwane 20-22 stopnie bo zrobiło się około 25-27 w pomieszczeniach na grzejniki założyłem głowice więc sprawa jest można uznać załatwiona ale z podłogówką mam kłopot i już nie mam pomysłu jak to wyregulować kiedy trójdrożny był na 3-4 (zakres regulacji 0/6) jak doradzał hydraulik na podłogówkę idzie około 43 stopni i regulacja zaworem afriso nic nie daje z prostej przyczyny powrót też ma 43 i nie ma z czym mieszać ! zmieniłem więc na 2 teraz na podłogę idzie około 33 (afriso ustawiony na 2) ale to widocznie jest też za dużo bo na parterze jest 24-5 stopni idąc dalej temp idąca na grzejniki też spadła ale chyba jakoś dają radę bo załączają się bardzo rzadko a na poddaszu jest i tak ponad 23 najgorsze jest to że kiedy podłączę wode pompa co ma też grzać 270 l cwu a przy temp wychodzącej z pieca na poziomie 40-43 co to bedzie za woda ? i tak kólko się zamknie bo jak znowu podkręce na mieszaczu to podskoczy też powrót i na podłogówkę znowu pójdzie grubo ponad 40 i znowu będzie 27 i teraz wydaje mi się mam dwa rozwiązania zapanowania nad podłogówką regulator pokojowy lub obniżenie temp zadanej na piecu ale większość opini jakie widziałem to że piec powinien pracować na wysokiej temp a po drugie jak obniże mogę zapomnieć o gorącej wodzie jedynym rozsądnym rozwiązaniem dla uzyskania dobrej wody zdaje się zmontowanie kolejnej pompy ale zasilić ją koniecznie jako pierwsza przed mieszaczem trójdrożnym w tej chwili wygląda to tak tylko zawór mieszający jest na 2 nie na 6 jak na zdjęciu http://images53.fotosik.pl/651/1f2edff22e250e2e.jpg podsumowując jestem czarnej du.....a na dodatek od soboty do dzisaj czyli 8 dni spaliłem 500 kg groszku wesoła 30MJ co przyprawia mnie delkatnie mówiąc o niezły ból głowy fakt że jest cholernie mokry i zanim wsypie to troche przesycha na podłodze w kotłowni ale to tylko troche aha jeszcze truba na poddaszu jest ciepła ale jak zamknę wylot jak zalecił gość z serwisu chwilami idzie dym zasobnikiem i wcale nie przyśpiesza to dojścia do zadanej na przykład z podtrzymania jak ktoś może coś powpowiedzieć będę wdzięczny pozdrawiam
spidoman Opublikowano 8 Marca 2015 #46 Opublikowano 8 Marca 2015 Nie jestem instalatorem, ale czy to jest bezpieczne?
tcw Opublikowano 9 Marca 2015 #47 Opublikowano 9 Marca 2015 pewnie masz na myśli zamykanie wylotu ? jeśli tak to była to wskazówka Pana z serwisu krzaczka nie moja i prawde mówiąc nic się nie dzieje jak się zamknie dopkuki nie otworzę zasobnika , podobno na otwartym zasobniku i palniku ekoenergi nieraz dymi nawet na otwartym kominie
spidoman Opublikowano 9 Marca 2015 #48 Opublikowano 9 Marca 2015 Chodzi mi o zawór 3D bezpośrednio na wyjściu z kotła.
sambor Opublikowano 9 Marca 2015 #49 Opublikowano 9 Marca 2015 Nie wiemy czy układ jest otwarty czy zamknięty, przy zamkniętym takie rozwiązanie jest dopuszczalne
henryk1953 Opublikowano 9 Marca 2015 #50 Opublikowano 9 Marca 2015 Jeżeli to jest kocioł jak wtemacie to ma być zabezpieczony jak pisze w instrukcji : DTR_SKP_3Dkrzaczek.pdf Sam zawor beżpieczenstwa to za mało
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.