Skocz do zawartości
IGNOROWANY

moderniacja układu C.O. - brak obiegu grawitacyjnego


Alister

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Proszę o w miarę fachową poradę odnośnie instalacji C.O. w moim mieszkaniu.Jest to pozostałość po poprzednim właścicielu a ja jestem laikiem w tej dziedzinie.

Schemat instalacji przedstawia rysunek:

 

instalacjacouv9.th.jpg

 

Problem polega na tym, iż jest to obieg zamknięty (nie wiem dlaczego nie otwarty), zainstalowany jest jeden ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa. Pompa sterowana jest przy pomocy elektronicznego sterownika. Moje obawy idą w kierunku pompy i braku prądu. Piec i grzejniki znajdują się na tym samym poziomie a w obiegu nie jest zainstalowany nigdzie zawór różnicowy.

moje pytanie brzmi: czy jezeli w miejscu zaznaczonym na rysunku znakiem zapytania i przerywaną linią koloru czarnego zainstaluję zawór różnicowy to woda będzie krążyć grawitacyjnie jedynie w kierunku boilera czy rónież w kierunku grzejników, czy moze musze rozważyc zakup UPS'a aby w razie braku prądu ciepła woda rozprowadzona była również do grzejników?

czy jest możliwość poprawy układu tak,aby woda w boilerze nie była wychładzana przez wodę w układzie C.O. w przypadku, gdy piec wygaśnie? - słyszałem, że taką możliwośc dają zawory czterodrożne.

 

z góry dziękuję za pomocne, fachowe wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 masz układ zamknięty i piec co na paliwo stałe to nie wiem jakie by były te zabezpieczenia super to i tak masz babę w kotłowni, musisz z tego układu zrobić układ otwarty.