Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie Podłogówki


carvel

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W załączeniu schematy mojej instalacji. Instalacja jest stara lecz w dobrym stanie, grzejniki żeliwne, przekroje rur piony stal 1,5 cala oraz 1,25 cal. Jedynie odejście na ten grzejnik (nowy stalowy) i podłogówke zrobione w miedzi śr. 18, grzejnik CV22 600/1000 podłogówka pex 16x2, i zawór RTL na zasilaniu podłogówki które jest powrotem z grzejnika. Wiem że to jest zawór na powrót ale tak jest w tej chwili i nie chcę zmieniać , problem jest gdzie indziej.

Problem jest taki że grzejnik ledwo ciepły, a do podłogówki to nawet nic nie dochodzi, pompa na 3 biegu ale tak jakby wszystko idzie w duże średnice nic nie pcha w stronę nowego grzejnika. Czy dołożenie pompy tak jak na 3 rys rozwiąże problem? Jakieś sugestie, porady, uwagi?

J__dom_SCHEMAT Model (1).pdf

Opublikowano

witam

podłogówka jest żle wpieta bo wpiołeć ja szeregowo po grzejniku

powinna byc wpieta równolegle

grzenik zasilanie w to wepnij wolny koniec podłogówki

grzejnik powrót w to wepnij koniec podłogówki na którym jest zawór rtl i zawór rtl ma być na obwodzie podłogówki

 

druga pompa z rys nic nie zmieni

aha moze sie zdarzyc ze przepływ przez nowy grzejnik i podłogówke jest słaby. jest to zwiazane z wiekszymi oporami na tych nowych elementach, proponowałbym Zrównowazyc opory przez kryzowanie.

Opublikowano

jezeli nie bedziesz miał mozliwosci takiego podłaczenia podłógówki jak wczesniej opisałem to(wybiesz mniejsze zło) zostań przy połaczeniu szeregowym ale

1. zawór RTL musi być przeniesiony na powrót podłogówki , musisz liczyc sie z tym że grzejnik ,jak i podłogówka w takim układzie moga oddawac mniej ciepła

lub

2. zostawic tak jak jest, ale śćiągnąć głowice zaworu RTL , schowac do pudełka i czekać na jakis najbliższy remoncik (Wtedy podłogówka dostanie ciecz z powrotu grzejnika bo zawór zostanie otwarty) ale i w tym przypadku podłogówka bedzie pracowac na nizszych parametrach

 

i jeszcze jedno zawór RTL zawsze na powrocie urzadzenia grzewczego które ma obsługiwać

Opublikowano

Dzięki za uwagi, wiem że zawór RTL na powrót jak tylko będę mógł to tam wyląduje.

Martwi mnie inna sprawa, grzejnik robi się ciepły od góry jak inne grzejniki , ładnie grzeje, ale powrót był ledwo ciepławy po paru godzinach, w podłogówkę nic nie idzie :( W chwili obecnej to jedyne kryzowanie jakie mogę zrobić to poprzykręcać żeliwne grzejniki i to nie wszystkie bo się nie da, aha grzejniki nie mają żadnych zaworów na powrocie, wydaje mi się że zastosowanie pompy na odgałęzieniu grzejnik podłogówka załatwi sprawę bo pokona opory jakie daje podłogówka i zacznie to hulać. Co myślicie?

Opublikowano

najpierw zrób przeróbke podłogówki ze wszystkich podanych mozliwości,od tej najlepszej a jesli sie nie da ,to ta ostatnią

 

nie pchaj sie w koszty drugiej pompy ...najpierw przeróbka potem <jesli nie kryzowanie to poprzykrecaj zawory na starych grzejnikah aby zrównowazyc opory>

 

u mnie c.o. chodzi na jednej pompie w tym kupę grzejnikow i trzy obiegi podłogówki. podłogówki wpiete według pierwszego posta czyli równolegle do gzrejnika

 

zawory na powrocie mozesz sobie odp€ścic , sa po to aby w czasie awarii grzejnika mozna odciać dopływ (odpływ) cieczy grzewczej i zapobiec wyciekowi (przy najblizszej modernizacji mozesz załozyc od razu nowe zawory na zasilanie i powrot) na zasilanie warto założyć termostaty

 

z kryzowaniem starych instalacji jest problem tego typu ze trzeba sobie zrobic dokumentacje i wtedy zakladac kryzy z odpowiednim fi otworu ( ituicyjnie nie ma sensu za duzo roboty)

jesli założysz zawory termostatyczne np danfoss one juz posiadaja regulowane kryzy i tu mozna sie pobawic intuicyjnie,gdyz przekręcenie pierscienia na wszystkie pozycje od N poprzez 1 do 7 jest banalnie proste i nie trzeba wykonać zadnych innych czynności jak tylko ściagnąc głowice ,przekrecic pierścien ,zakręcic głowice i obserwowac zachowanie grzejnika tego regulowanego i innych grzejników w instalacji

 

zimy jeszcze nie ma wiec jeszcze masz troche czasu na modernizację

 

 

jak wpiszesz w google RTL-Heimeier znajdz instrukcje w pdf na stronie 3 instrukcji jest pokazany rysunek wspólpracy grzejnika i podłogówki z jednego zasilania

Opublikowano

hmm, powiem tak całe ogrzewanie w przyszłym roku idzie do przebudowy, chcę poprostu przetrwać zimę, także nie chce teraz ingerować bardzo w ten stary układ, pomęcze sie jeszcze z tymi zaworami na grzejnikach, parę z nich nie da rady ruszyć:( a jak się udaje to cieknie, masakra, ogólnie to są słabe punkty tej instalacji, co do termostatów to uważam że tylko do nowej instalacji, obecna jest co tu dużo mówić zasyfiona i chyba to nie jest dobry pomysł, zrobię przeróbkę tego zasilania i powrotu podłogówki i zobaczymy, co do pompy to mam na stanie Grundfosa 3 biegową UPS 15-60 także koszt odpada

Opublikowano

Instalacja po weekendowej modyfikacji :) (w załączniku), poprzykręcane wszystkie grzejniki jak tylko się dało, efekt taki że pompa na 1 i 2 biegu ledwo dawała na gałązkę cu 18, praktycznie letnia była, dopiero po przełączeniu na 3 bieg temp na odejściu przy piecu była identyczna na każdej rurze. Na zasilaniu do grzejnika w miarę ciepła, ale do podłogówki bardziej, powroty z grzejnik i podłogówka to już zima, całe ciepło znowu w rury calowe. Czy dać zawory na odgałęzieniach 1 1/2 '' i 1 1/4'' żeby je zdławić czy jednak dołożyć pompę na gałązce cu 18? Pomóżcie :)

J__dom_SCHEMAT Model 2.pdf

Opublikowano

przeróbka zrobiona czyli jest postep

skłaniałbym sie najpierw do zdlawienia czyli wyrównania oporu hydraulicznego

w tym momencie zła robote robią te zawory przy starej instalacji,które nie daja sie ruszyc (to byłby najprostrzy sposób wstepnej regulacji oporu do momentu modernizacji "starej" częsci instalacji)

jesli chcesz sie troche pobawić to pod srubunki starych zaworów wladowac kryzy, niestety kupa roboty lub

zakupic zawory termostatyczne ze wstepna regulacja (oczywiście z mysla o tym,azeby je wykorzystac później w planowanej modernizacji)

 

jesli chodzi o druga pompe raczej bym jej nie montował na CU 18 dlatego ze grzejnik i podłogówka mając zawory termostatyczne moga sie zamknąc całkowicie, taka praca pompy jest nie wskazana

jesli juz koniecznie druga pompa to wpiac tak, aby na nowym obwodzie był choc jeden grzejnik starej instalacji

 

drugi wariant to druga pompa kotłowa bezposrednio z kotla na gałazke starej instalacji w która jest wpieta nowa część instalacji (tyle ze itak bedziesz musiał na tej gałezi pobawić sie ze starymi grzejnikami aby je zdlawić)tyle ze bedzie ich troche mniej

Opublikowano

Instalacja taka jak u Ciebie to nic dobrego ( ani dobra grawitacyjna ani dobra pompowa) wg mnie nie pójdzie w rure fi18 za duże opory względem starej części instalacji. Bez równoważenia hydraulicznego nic nie wskórasz. Wstaw jakiś zawór który zwiększy opory w starej części, bo nawet jeśli dasz dodatkową pompę na nową część to może działać nowa a znowu stara przestać! Więc jeśli masz możliwość to spróbuj zwiększyć znacząco opory na starej.

Ile jest tej podłogówki?

 

Przyjrzałem się i widzę że ze średnicami to masz taki rozp... że szok :)

Opublikowano

Co do samej instalacji i to zdaje sobie sprawę że to jest trochę pomyłka. Będzie za rok nowa. Podłogówki jest 14 m2 czyli książkowo pod zawór RTL :) co do średnic to przy piecu jest rzeczywiście pocudowane, a to dlatego że zestaw pompowy miałem gotowy na 1 cal, a potem idzie w starą częśc czyli 1 1/2'' i 1 1/4'' (co sie napierdzieliłem z gwintowaniem to szkoda gadać) ładnie to nawet chula naprawdę, ciepełko jest super ale tylko w starej części, no nic trzeba dławić nie ma rady, kurde znowu przeróbki, spuszczenie wody, znowu masakra.

Opublikowano

No i wkońcu ruszyło :) Nowy grzejnik ciepły jak te stare, zasilanie na podłogówkę też, z powrotem było gorzej bo zrobił się letni, tylko letni dopiero po kilku godzinach, podłoga jak i kuchnia wychłodzona była do ok 14 st, także trochę zajęło,cały czas pompa mieliła bąble powietrza. Wczoraj miałem 22 stopnie na podłodze. Myślę że teraz będzie już ok, chociaż do pełni szczęścia jeszcze trochę brakuje, zobaczymy jak to się dalej zachowa.

Opublikowano

Podłoga nagrzewa się długo, a jak jest letni to jest OK i tak ma być bo to grzejnik niskotemperaturowy i wręcz nie powinien być gorący - względy m.in. zdrowotne... co zrobiłeś, że coś ruszyło ?

Opublikowano

Po pierwsze odpowietrzyłem jeszcze raz najdalszy grzejnik, pompa przemieliła przez kilkanaście godzin bąble powietrza i wkońcu chyba odpowietrzyła się podłogówka, teraz jest w miarę ok.

Aha zrobiłem jeszcze taki patent że zdławiłem trochę (naprawdę nieznacznie, nie chce jej zajechać :) ) zawór przed pompą która jest na piecu, w moim odczuciu zaczęła jeszcze bardziej pchać, a powrót się przymknął, Za parę dni planuje jeszcze zrobić podmianę pieca na dolnego spalania o mocy 17 kw, teraz mam 8kW no i max co się dało na nim osiągnąć na tej instalacji to było 70 stopni, o zagotowaniu tego zładu nie ma mowy, jak myślicie czy ten piec o większej pojemności wodnej nie pogorszy mi tego co już ledwo chula?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.