RYAN321 Opublikowano 28 Września 2013 #1 Opublikowano 28 Września 2013 Witam! Mam problem u ustawieniem pieca na ekogroszek, próbowałem już różnych ustawień ale zawsze mam problem z jedną rzeczą. Mianowicie zacznę od podania informacji ogólnych: - dom 280m2 , rok budowy 1990; ocieplany - piec 30kW - sterownik GECO GH11RA; instrukcja (http://www.geco.pl/biblioteka/docs/Instrukcja%20GH11RA_U_v01e_w01%20POL.pdf) Z racji, że jestem nowicjuszem w paleniu ekogorszkem (pierwszy rok użytkowania), przeczytałem trochę materiałów i wypowiedzi innych osób. Ogólnie rzecz biorąc zrozumiałem, że konieczne jest ustawienie parametrów sterownika podawania paliwa (w moim przypadku ekogroszku) do mocy pieca oraz utrzymanie odpowiedniego paleniska a przy tym dostarczanie wystarczającej ilości powietrza. Z tabeli podanej tutaj: http://szadok.ovh.org/vling/IMG_0804.jpg , wynika że odpowiednie byłyby ustawienia: 15 - sek. podawania 55 - sek. przestoju oraz utrzymanie takiego paleniska Natomiast nie jestem w stanie tego zrobić, gdyż zawsze na palenisku robi mi się taka oto bryła ( wygląda to w ten sposób jakby prawa strona nie dostawała węgla. Od góry wygląda to w ten sposób ( Moje obecne ustawienia to: U0 - temp. pieca - 60 U1 - czas podawania palica - 14 s. U2- czas postoju podajnika - 65 s. U3- czas podtrzymania - 10 min. U4 - obroty wentylatora - 5 Ponadto z instrukcji wyniki, że piec dopóki nie osiągnie zadanej temp. (czyli 60 stopni) to wentylator będzie chodził na 100% mocy (u mnie jak mam włączoną pompe CO to bardzo ciężko zliżyć mu się do tej temperatury). Co do przesłony wygląda ona tak :
TIMON120777 Opublikowano 28 Września 2013 #2 Opublikowano 28 Września 2013 palnik i podajnik wypoziomowane i uszczelnione? jeśli tak albo obniż parametr U4 o jedno oczko albo skróć przerwę podawania o 2-3 sekundy możesz też regulować dopływ powietrza w pewnym zakresie za pomocą klapy na wentylatorze. na zdjęciu jest w połowie przymknięta, spróbuj ją zamknąć tak aby była tylko przerwa na 1,5-2cm w najszerszym miejscu. parametry U1 i U2 są dla dość dużej mocy ale na razie nie ruszaj
RYAN321 Opublikowano 28 Września 2013 Autor #3 Opublikowano 28 Września 2013 Jeżeli chodzi o jego wypoziomowanie to go nie ma. Mianowicie jest spadek od tyłu kotła w stronę drzwiczek o jakieś ok. 1 cm. Nie mogłem sprawdzić na szerokość bo za duża poziomica i się nie mieści. Jeżeli chodzi o uszczelnienie to przy retorcie go nie ma, pod nim również.
TIMON120777 Opublikowano 28 Września 2013 #4 Opublikowano 28 Września 2013 sprawdź w instrukcji palnika jak powinien być uszczelniony. zazwyczaj przy pomocy sznura ale czasem uzywa się silikonu czarnego do 1250stC jeśli palnik jest nieszczelny będzie dmuchał we wszystkie strony a nie tam gdzie powinien. skutkuje to wychładzaniem komory spalania i nieprawidłowym przebiegiem samego procesu spalania ekogroszku. wygasić, wypoziomować i uszczelnić podaj dokładnie model kotła to zerknę sobie i będę wiedział jaki palnik i jak uszczelniany jest potem rozpalić od nowa i określić czy coś uległo zmianie wentylator według instrukcji pracuje na maksymalnych obrotach ale na poziomie ustawionym dla parametru U4 możliwe zatem również iż pracuje zbyt mocno i wypala się zbyt szybko złoże schodząc poniżej linii otworów nadmuchowych co powoduje iż nie osiąga temperatury zadanej zaczać od ogarnięcia palnika potem ustawienia wrzucaj fotki będzie łatwiej pisać jak coś widać
automatyk Opublikowano 29 Września 2013 #5 Opublikowano 29 Września 2013 Witam! Mam problem u ustawieniem pieca na ekogroszek, próbowałem już różnych ustawień ale zawsze mam problem z jedną rzeczą. Mianowicie zacznę od podania informacji ogólnych: - dom 280m2 , rok budowy 1990; ocieplany - piec 30kW - sterownik GECO GH11RA; instrukcja (http://www.geco.pl/b...01e_w01 POL.pdf) Z racji, że jestem nowicjuszem w paleniu ekogorszkem (pierwszy rok użytkowania), przeczytałem trochę materiałów i wypowiedzi innych osób. Ogólnie rzecz biorąc zrozumiałem, że konieczne jest ustawienie parametrów sterownika podawania paliwa (w moim przypadku ekogroszku) do mocy pieca oraz utrzymanie odpowiedniego paleniska a przy tym dostarczanie wystarczającej ilości powietrza. Z tabeli podanej tutaj: http://szadok.ovh.or...ng/IMG_0804.jpg , wynika że odpowiednie byłyby ustawienia: 15 - sek. podawania 55 - sek. przestoju oraz utrzymanie takiego paleniska Natomiast nie jestem w stanie tego zrobić, gdyż zawsze na palenisku robi mi się taka oto bryła ( wygląda to w ten sposób jakby prawa strona nie dostawała węgla. Od góry wygląda to w ten sposób ( Moje obecne ustawienia to: U0 - temp. pieca - 60 U1 - czas podawania palica - 14 s. U2- czas postoju podajnika - 65 s. U3- czas podtrzymania - 10 min. U4 - obroty wentylatora - 5 Ponadto z instrukcji wyniki, że piec dopóki nie osiągnie zadanej temp. (czyli 60 stopni) to wentylator będzie chodził na 100% mocy (u mnie jak mam włączoną pompe CO to bardzo ciężko zliżyć mu się do tej temperatury). Co do przesłony wygląda ona tak : powiem tak ,5-8 sek podawania i 23-28sek przerwy no i dmuchawa ,tam ma być płomien jak w kuzni ...
RYAN321 Opublikowano 29 Września 2013 Autor #6 Opublikowano 29 Września 2013 Palnik został wypoziomowany, ale dużo to nie dało. Tak samo jak zmiana ustawień. Wydaje mi się, że problem dotyczy tego rozłożenia ekogroszku na palniku. Widać to na zdjęciu które wcześniej dołączyłem. Osobiście mam takie wrażenie, że nie wychodzi on centralnie ze środka a tylko blisko prawej krawędzi i dlatego ta lewa strona jest taka uboga i szybko się wypala.
Andrzej_M_ Opublikowano 29 Września 2013 #7 Opublikowano 29 Września 2013 Witam! Mam problem u ustawieniem pieca na ekogroszek, próbowałem już różnych ustawień ,,,, wygląda to w ten sposób jakby prawa strona nie dostawała węgla. Od góry wygląda to w ten sposób ( RYAN321 mam pytanie do Ciebie. Czy te promieniste szpary odchodzące od środka paleniska to jest talerz paleniska ?. Oraz czy przez te szpary wydostaje się powietrze w czasie pracy dmuchawy ?. ps. To co wychodzi z paleniska, to raczej nie jest ekogroszek.
RYAN321 Opublikowano 29 Września 2013 Autor #8 Opublikowano 29 Września 2013 Jest dokładnie tak jak opisałeś. Na zdjęciu znajduje się talerz paleniska, a przez szpary dostaje się powietrze. Co do ekogroszku to ciężko go było wybrać i być może wpadło tam trochę z talerza podczas jego wybierania, co nie zmienia faktu że mam nie jestem w stanie na talerzu równomiernie (bez własnej ingerencji) ustawić tego kopczyka.
Andrzej_M_ Opublikowano 29 Września 2013 #9 Opublikowano 29 Września 2013 Jest dokładnie tak jak opisałeś. Na zdjęciu znajduje się talerz paleniska, a przez szpary dostaje się powietrze. ,,,, RYAN321 to wyjaśnia całą sprawę. Powierzchnia tych szpar jest o wiele za duża i z tego powodu wydostaje się do komory spalania za dużo powietrza, które nie bierze udziału w procesie spalania a tylko schładza gazy palne. Te szpary należy zatkać, oczywiście nie całkowicie. Postaraj się o sylikon wysokotemperaturowy 1200*C lub 1500*C. Aplikator do silikonu. Taśma klejąca malarska o szerokości 20mm - 30mm. Klucze imbusowe. Najlepiej dla Ciebie, gdybyś mógł ten talerz palnika zdemontować i wyciągnąć na zewnątrz kotła. Będzie zdecydowanie prościej dokonać przeróbki. Policz w przybliżeniu powierzchnię czynną tych szpar przez które wydostaje się powietrze i podziel wynik przez cztery. Taka, moim zdaniem powinna być powierzchni otworów doprowadzających powietrze. Znając szerokość szpar, wybierz odpowiedni klucz imbus, o rozmiarze 2mm mniejszym od szerokości szpary. Na dłuższej części klucza imbusowego nawijasz tulejkę z taśmy malarskiej, w taki sposób aby warstwa klejąca nie przylegała do imbusa. Tulejek nawijasz tyle, aby ich suma powierzchni była równa powierzchni otworów szpar podzielone przez cztery. Tulejki wkładasz w szpary, muszą wejść ciasno, może nawet się zrobić elipsa. Miejsca pomiędzy tulejkami zalewasz silikonem wysokotemperaturowym. Należało by poczekać aż silikon zacznie przesychać, możesz przyspieszyć ten proces np. suszarką. Montujesz talerz do palnika, jednocześnie pamiętając aby uszczelnić obrzeże styki palnika i talerza, by nie wydostawało się tam zbędne (szkodliwe) powietrze. ps. Narysuje Ci później, jak ja bym widział te rozmieszczenie tulei w szparach talerza.
TIMON120777 Opublikowano 29 Września 2013 #10 Opublikowano 29 Września 2013 RYAN podaj model kotła aby zidentyfikowac palnik moze zamiast zabaw z silikonem wystarczy korekta nadmuchu w dół oraz dawki paliwa w górę aby zapełnić prawidłowo palenisko jeśli otwory sa odsłonięte to "lewe" powietrze wychładza komorę zaburzając prawidłowy proces spalania
RYAN321 Opublikowano 29 Września 2013 Autor #11 Opublikowano 29 Września 2013 Wysłałem Ci model przez prywatną wiadomość.
TIMON120777 Opublikowano 29 Września 2013 #12 Opublikowano 29 Września 2013 a ja na priv odpisałem pisz tutaj w wątku - zostanie ślad dla innych którzy może też będa potrzebowali pomocy z tym kociołkiem nie trzeba będzie powielać informacji
Andrzej_M_ Opublikowano 29 Września 2013 #13 Opublikowano 29 Września 2013 RYAN321 tak ja to widzę, jak przedstawiłem na poniższym rysunku. Myślę, że wszystko jasne. Im dalej od środka palnika, tym mniej otworów. W kombinacje nastaw nie wierz, bo palnik zapewne ma 40 kW (może nawet 50 kW) i nie da się na sterowniku wyczarować żadnych cudów.
RYAN321 Opublikowano 29 Września 2013 Autor #14 Opublikowano 29 Września 2013 Jedna kwestie mam już wyjaśnioną, natomiast martwi mnie dlaczego ciągle ekogroszek nie wychodzi równo na środek paleniska. Zawsze idzie bliżej tej prawej strony przez co masa niedopalonych kawałkow spada na dno. Kolega TIMON, napisał że może to być spowodowane tym, iż żmijka która prowadzi ekogroszek jest pod lekkim ukosem do góry.
Andrzej_M_ Opublikowano 29 Września 2013 #15 Opublikowano 29 Września 2013 ,,,, natomiast martwi mnie dlaczego ciągle ekogroszek nie wychodzi równo na środek paleniska. ,,,, Jest to całkowicie normalne zjawisko. Wyobraź sobie rzekę o sporym nurcie, nagle skręcającą pod kątem prostym. Po zewnętrznej stronie zakrętu nurt będzie dużo większy, niż przy wewnętrznej stronie. W palniku retortowym można temu zaradzić poprzez unikanie ekogroszku z dużym udziałem małych frakcji (podziarna). Także poprzez zwiększenie kąta "fajki" w palenisku, właśnie poprzez umieszczenie podajnika śrubowego lekkim ukosem do góry. W twoim przypadku sprawdziłbym jeszcze, czy na kolanku "fajki" nie ma jakiegoś nagaru, powstałego z powodu niskiego poziomu żaru.
RYAN321 Opublikowano 1 Października 2013 Autor #16 Opublikowano 1 Października 2013 Czy żeby to sprawdzić konieczne jest wyjęcie żmijki?
Andrzej_M_ Opublikowano 1 Października 2013 #17 Opublikowano 1 Października 2013 Nie. Wystarczy wyciągnąć wszystko co w palniku "fajce" zalega. Można ręcznie, a można pomóc sobie odkurzaczem. Oczywiście po wygaszeniu paleniska i ostudzeniu go, przynajmniej do temperatury bezpiecznej. Przy okazji można sprawdzić cały układ napowietrzający palenisko. Przy tak dużych szparach, na pewno sporo popiołu dostało się do komory powietrznej pod talerzem paleniska.
mirekm71 Opublikowano 2 Października 2013 #18 Opublikowano 2 Października 2013 Jak bedziesz tam wkladal rece to bezwzglednie odlacz kociol od pradu :-)
RYAN321 Opublikowano 3 Października 2013 Autor #19 Opublikowano 3 Października 2013 Dokładnie go wyczysciłem, ale nic to nie dało. Po spaleniu 10 kg ekogroszu jest tyle niedopalonego na tace, że potrzeba jest wybierać (może 2-3kg).
automatyk Opublikowano 3 Października 2013 #20 Opublikowano 3 Października 2013 to daj człoweku powietrza ,i umniejsz podawanie i sprawdzaj co godzinę ,a mp powietrza więcej o 5% i sek mniej podawania i zobacz co będzie
TIMON120777 Opublikowano 3 Października 2013 #21 Opublikowano 3 Października 2013 jak masz niedopały to nadmuch w górę albo dłuższa przerwa podawania
Andrzej_M_ Opublikowano 3 Października 2013 #22 Opublikowano 3 Października 2013 Co Wy z tym nadmuchem do góry ?. Przecież do tego aby ten węgiel spalił się całkowicie, nie tylko jest potrzebne powietrze ale także odpowiednia temperatura. Musi na tej swojej "nadmiernie ponacinanej patelni", rozpalić do czerwoności sporą "KUPĘ" węgla. A przypuszczam, że tymi ogromnymi szparami, to ten węgiel się tylko wychładza.
automatyk Opublikowano 3 Października 2013 #23 Opublikowano 3 Października 2013 to trzeba doprowadzić żeby się paliło jak w kuzni a jak się będzie paliło jak w kuzni to wiez mi już nie trzeba się zastanawiać nad temperatura wegla bo zawsze będzie powyżej 1400st
TIMON120777 Opublikowano 3 Października 2013 #24 Opublikowano 3 Października 2013 Andrzeju jak spada niedopalony to co radzisz? zmniejszyć podawanie? wtedy się te ogromne otwory znów odsłonią bo żar zejdzie w dół i będzie taka sama kiszka widocznie ten palnik trzeba z dużym wiatrem prowadzić i porządnie zasypany aby coś z niego wycisnąć
Andrzej_M_ Opublikowano 3 Października 2013 #25 Opublikowano 3 Października 2013 to trzeba doprowadzić żeby się paliło jak w kuzni a jak się będzie paliło jak w kuzni to wiez mi już nie trzeba się zastanawiać nad temperatura wegla bo zawsze będzie powyżej 1400st To teraz przesadziłeś. My rozmawiamy o palniku w kotle wodnym a nie o palenisku kowalskim.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.