aikon36 Opublikowano 8 Września 2013 #1 Opublikowano 8 Września 2013 Tak jak w temacie pytanie : czy ta moc wystarczy ? Budynek stary nie ocieplony 1 piętrowy parter cegła plus kamień piętro pustak dylatacja i cegła w połowie podpiwniczony instalacja CO stara czyli stal plus żeliwne grzejniki. 145 m kwadratowych do ogrzania, bez podgrzewacza wody Pytanie drugie: Do ochrony kotła zawór 3 czy 4 drożny z ręcznym przestawianiem, czy też zawór np 50 stopniowy gdzie sam reaguje ?
automatyk Opublikowano 8 Września 2013 #2 Opublikowano 8 Września 2013 jak nie grzejesz CWU to wystarczy bez problemu reszta to tylko kwestia stałopalności a do ochrony kotła zawór VTC 300 45st i jedna pompa na powrocie miedzy zaworem a kotłem i to wszystko
aikon36 Opublikowano 8 Września 2013 Autor #3 Opublikowano 8 Września 2013 Pytanie czemu pompa na powrocie ? aktualnie mam na zasilaniu tak nie będzie działać ? Pytanie nie aktualne zajarzyłem -_- pytanie dotyczy tylko pompy z tzw bajpasem czy bez ? Co do stałopalności to czytając rankig kotłów chyba stworzony przez użytkownika tego forum pisze Dakon 12 h KSGW ZGODA 16 h hmmm może się mylę lecz przewaga chyba na ksgw???
automatyk Opublikowano 8 Września 2013 #4 Opublikowano 8 Września 2013 Pytanie czemu pompa na powrocie ? aktualnie mam na zasilaniu tak nie będzie działać ? no jak ma być skuteczna ochrona powrotu to montujesz na powrocie pompę ,zawór wspomniany i reszta do instalacji i wtedy w pierszej kolejności wygrzewany jest kocioł a następnie idzie ogrzewanie i to rozwiazuje powoduje że instalacja jest banalnie prosta
aikon36 Opublikowano 8 Września 2013 Autor #5 Opublikowano 8 Września 2013 To zrozumiałem :) dlatego poprawiłem moje pytanie rozumie że robiłem to w czasie twojej odpowiedzi może na poprawione dostanę też odpowiedź :)
automatyk Opublikowano 8 Września 2013 #6 Opublikowano 8 Września 2013 Żadnych by pas nie potrzebujesz jak masz termostatyczny dlatego że jeśli na zasilaniu nie będzie żadnej armatury i będzie prawidłowe podłączenie zbiornika przelewowego to w przypadku braku prądu kocioł osiągnie wyższa temperaturę zawór termostatyczny na powrocie się wygrzeje na skutek działającej grawitacji i się zacznie grzanie na grawitacji ,ograniczone ale zawsze wiec układ masz bezpieczny jeden warunek nie montuj żadnych zaworów zwrotnych przy pompie ,natomiast jeśli świadomie chcesz czasami grzać na grawitacji i czasami ochrona powrotu cię nie będzie interesowała to możesz sobie zrobić by pas pompy i zaworu termostatycznego.Natomiast jesi chodzi o kocioł to mysle ze ZGODA ...
aikon36 Opublikowano 8 Września 2013 Autor #7 Opublikowano 8 Września 2013 Rozumie że w tym momencie pompa bez by passu musi zacząć pracować wraz z startem kotła ? Czy przez pompę swobodnie będzie przechodzić woda za nim wystartuje np przy 40 stopniach ? Co do zbiornika wyrównawczego jest on na poddaszu a około 50 cm poniżej rozprowadzenie po pomieszczeniach. I teraz pytanie czy gdy pompa nie bedzie pracowac zaraz na starcie lub z braku prądu to nie bedzie się przelewało z zbiornika . ( JAK DOTĄD BEZ POMPY NA SAMEJ GRAWITACJI CZ TEŻ PO ZAŁOŻENIU POMPY Z BY PASSEM TAKIEGO EFEKTU NIE BYŁO )
aikon36 Opublikowano 8 Września 2013 Autor #8 Opublikowano 8 Września 2013 i TERAZ PONAWIAM PYTANIE : Co do stałopalności to czytając rankig kotłów chyba stworzony przez użytkownika tego forum pisze Dakon 12 h KSGW ZGODA 16 h hmmm może się mylę lecz przewaga chyba na ksgw??? Ktoś się wypowie ?
automatyk Opublikowano 8 Września 2013 #9 Opublikowano 8 Września 2013 Rozumie że w tym momencie pompa bez by passu musi zacząć pracować wraz z startem kotła ? Czy przez pompę swobodnie będzie przechodzić woda za nim wystartuje np przy 40 stopniach ? Co do zbiornika wyrównawczego jest on na poddaszu a około 50 cm poniżej rozprowadzenie po pomieszczeniach. I teraz pytanie czy gdy pompa nie bedzie pracowac zaraz na starcie lub z braku prądu to nie bedzie się przelewało z zbiornika . ( JAK DOTĄD BEZ POMPY NA SAMEJ GRAWITACJI CZ TEŻ PO ZAŁOŻENIU POMPY Z BY PASSEM TAKIEGO EFEKTU NIE BYŁO ) Jeśli zbionik masz 3m powyżej najwyższego grzejnika to napeno nie a reszta zależy od oporów instalacji ale z racji ze masz stara instalacje to na 99% nie musisz się obawiać przelewania podczas normalnej pracy , a co pierszej części pytania to na steroniku start pompy ustawiasz na 40st a jeśli wcześniej ruszy grawitacja na zawoze po tronie goracej to tez bardzo dobrze na instalacje i tak wcześniej nie pusci jak na kotle nie będzie 50st
automatyk Opublikowano 8 Września 2013 #10 Opublikowano 8 Września 2013 i TERAZ PONAWIAM PYTANIE : Co do stałopalności to czytając rankig kotłów chyba stworzony przez użytkownika tego forum pisze Dakon 12 h KSGW ZGODA 16 h hmmm może się mylę lecz przewaga chyba na ksgw??? Ktoś się wypowie ? tak jak napisałem wyżej
Gość lysy1l Opublikowano 8 Września 2013 #11 Opublikowano 8 Września 2013 i TERAZ PONAWIAM PYTANIE : Co do stałopalności to czytając rankig kotłów chyba stworzony przez użytkownika tego forum pisze Dakon 12 h KSGW ZGODA 16 h hmmm może się mylę lecz przewaga chyba na ksgw??? Ktoś się wypowie ? Użytkownik, który stworzył ten ranking zna wymienione kotły z obrazka i z tego, co napisali inni.Nie bierz tego co tam pisze całkiem serio. Sugeruj się opiniami użytkowników konkretnych modeli kotłów. Masz na forum wyszukiwarkę, więc z niej korzystaj.
aikon36 Opublikowano 8 Września 2013 Autor #12 Opublikowano 8 Września 2013 Jeśli zbionik masz 3m powyżej najwyższego grzejnika to napeno nie a reszta zależy od oporów instalacji ale z racji ze masz stara instalacje to na 99% nie musisz się obawiać przelewania podczas normalnej pracy , a co pierszej części pytania to na steroniku start pompy ustawiasz na 40st a jeśli wcześniej ruszy grawitacja na zawoze po tronie goracej to tez bardzo dobrze na instalacje i tak wcześniej nie pusci jak na kotle nie będzie 50st Wielkie podziękowanie dla Ciebie automatyk :D
aikon36 Opublikowano 8 Września 2013 Autor #13 Opublikowano 8 Września 2013 Użytkownik, który stworzył ten ranking zna wymienione kotły z obrazka i z tego, co napisali inni. Nie bierz tego co tam pisze całkiem serio. Sugeruj się opiniami użytkowników konkretnych modeli kotłów. Masz na forum wyszukiwarkę, więc z niej korzystaj. Korzystam korzystam :mellow: lecz mało wiadomości jest o KSGW ZGODA 15 KW CO DO DAKONA to moge potwierdzić iż napisane przez niego godziny palenia w plus minus się zgadzają. Ponieważ właśnie mi padł i tyle akurat chodził :) . Jeśli więc w ZGODZIE pisze teoretycznie z plusem i minusem to i tak powinno mi to wydłużyć. Co do różnicy między Dakonem a Zgodą to (zaznaczam nie jestem fachowcem) ale przy wymienniku pionowym potrzebny chyba jest większy cug w kominie niż poziomym paląc na miarowniku ? Popraw mnie jeśli źle kombinuję. Druga sprawa to czyszczenie jeśli się nie mylę to bez wygaszenia bedzie to możliwe w w Zgodzie a w Dakonie niestety nie, chyba ze w ubraniu chemicznym :D
aikon36 Opublikowano 22 Września 2013 Autor #14 Opublikowano 22 Września 2013 prosze o pomoc ustawiam jak moge lecz piec po zamknieciu przez miarownik PG robi wystrzaly. regulacja pw przy otwarciu na maksa duzy wystrzal przy zamknietym maly fuczek z dymkiem. mowa tu o KSGW ZGODA 15kw . moze ktos mial do czynienia z takim zjawiskiem. W czesniej piec Dakon Dor 16 i brak takich problemow.
przemyslaw2ar Opublikowano 22 Września 2013 #15 Opublikowano 22 Września 2013 Nie znam dokładnie tego kotła tylko to co na stronie ale jeżeli jest to dokładnie tak jak na rysunku to być może "fukanie" jest spowodowane zbyt dużą ilością PW które wg. przekroju jest blisko rusztu co może powodować zapalanie się gazów zebranych w popielniku. Ja uważam że układ kanałów wymiennika niema tu wielkiego znaczenia Zapodaj kilka fotek jak to wygląda albowiem rysunki mogą nie odzwierciedlać tego co jest w rzeczywistości
aikon36 Opublikowano 23 Września 2013 Autor #16 Opublikowano 23 Września 2013 Fotki zrobione dziś rano na szybko nie wiem czy Ci wystarczą SORY ZA OSTATNĄ FOTE JEST DO GÓRY NOGAMI
janklos12 Opublikowano 23 Września 2013 #17 Opublikowano 23 Września 2013 i w twoim przypadku widać właśnie wady miarkownika typu unister zamknij-otwórz a miarkownik cieczowy robi to płynnie z/ pidem :D /stopniowo zmiejszając spalanie. może skróć trochę łańcuszek by paliło się mniej gwałtownie to przy nagłym zamykaniu będzie mniejszy szok, narazię tylko to mi przychodzi do głowy. pewnie przemysław coś doradzi on takie miarkowniki montował i może ktoś mu zgłaszał podobny problem i jest już na to rada. pozdr. ps. sorry, dopatrzyłem fotki i ten miarkownik płynnie otwiera i zamyka więc nie mam pomysła
aikon36 Opublikowano 23 Września 2013 Autor #18 Opublikowano 23 Września 2013 Sterowanie mci jest przez spr11 ten sterownik jest z pidem
aikon36 Opublikowano 23 Września 2013 Autor #19 Opublikowano 23 Września 2013 Moze lepiej bedzie ten piec widoczny na filmiku który wstawiłem http://m.youtube.com/watch?v=hEoePs9SNRo&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DhEoePs9SNRo
Juzef Opublikowano 23 Września 2013 #20 Opublikowano 23 Września 2013 Użytkownik, który stworzył ten ranking zna wymienione kotły z obrazka i z tego, co napisali inni. Nie bierz tego co tam pisze całkiem serio. Sugeruj się opiniami użytkowników konkretnych modeli kotłów. Masz na forum wyszukiwarkę, więc z niej korzystaj. To prawda. Podana tam średnia stałopalność jest pochodną pojemności zasypowej danego kotła. Ale tak naprawdę wyznacznikiem "lepszości" kotła byłaby realna sprawność, która u każdego jest inna zależnie od kultury technicznej palacza, paliwa, pogody itp. więc byłoby trudno to miarodajnie porównać, nawet mając każdy kocioł do dyspozycji. Także chyba nic Cię @aikon36 nie uratuje przed wertowaniem tematów dedykowanych poszczególnym kotłom ;)
aikon36 Opublikowano 23 Września 2013 Autor #21 Opublikowano 23 Września 2013 Trochę późno na opinie teraz walcze z wybuchami :mellow: :(
januszj26 Opublikowano 23 Września 2013 #22 Opublikowano 23 Września 2013 Witam Nie może byc tak że piec dostaje więcej PW od PG.
aikon36 Opublikowano 23 Września 2013 Autor #23 Opublikowano 23 Września 2013 i tak nie jest PW otwarte na całość tylko przy rozpalaniu potem zastawiane do niewielkiej szparki. Chyba że MCI za szybko zamyka PG po dojściu do zadanej temperatury niż miarownik termiczny. Może tu leży problem?
SONY23 Opublikowano 23 Września 2013 #24 Opublikowano 23 Września 2013 Kocioł DS powinien albo inaczej- najlepiej pracuje na stałych obrotach, wszelka modulacja mocy powinna być bardzo niewielka i następować powoli, szczególnie obniżanie mocy. Korekta w górę nie generuje takich problemów jak obniżanie mocy. Tak więc przymykanie klapki PP jeżeli już to powinno być powolne i raczej nigdy do końca. To tyle z moich doświadczeń. Ładną masz karoserię w swoim kociołku. Szkoda, że nie pokazałeś co ma pod maską...
janklos12 Opublikowano 23 Września 2013 #25 Opublikowano 23 Września 2013 i to będzie przyczyna wybuchów mimo że miarkownik elektroniczny zamyka klapke płynnie to jednak pewnie o wiele za szybko. czy ten miarkownik zaczyna zamykać jak dojdzie do zadanej temp. czy już prędzej gdy zbliża sie do zadanej tak jak to robi cieczowy który właściwie pracuje cały czas
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.