sebap Opublikowano 10 Sierpnia 2013 #1 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Witam wszystkich i jak w temacie. Od niedawna mam zamontowany ww. kocioł 37 kW z podajnikiem ślimakowym (robiony na indywidualne zamówienie) i do niego sterownik Argon 2. Powierzchnia do ogrzania to około 270m2 + bojler 300 litrów z dodatkową pompą. Czy ktoś może podać prawidłowe ustawienia sterownika dla tego kotła?
sambor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 #2 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Spytaj tego który dobrał ci kocioł 37kW na powierzchnię 270m2. To za duży kocioł i będą z nim problemy. Pozdr
sebap Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor #3 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Problemy jakiego typu? Mógłbyś wyjaśnić? Te 270 to parter, piętro i poddasze plus klatka schodowa z osobnymi wesciami do mieszkań (każde po około 85m2). Do tego może dojść równierz ogrzewanie piwnicy (także około 85m2).
sambor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 #4 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Czyli na ile m2 naprawdę ten kocioł.?
sebap Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor #5 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Docelowo na 4x 85m2 plus klatka schodowa (w sumie 360m2) ale w piwnicy będzie pracował na razie tylko jeden grzejnik w korytarzu (standardowe 7 żeber Calidora) czyli około 300m2 plus bojler 300 litrów czyli tak jak napisałem w pierwszym poście.
sambor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 #6 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Budynek stary, nowy, jak ocieplony? W mieszkaniu wymagane jest 20C a na klatce 16C lub mniej podobnie w piwnicy. Kocioł jest mimo wszystko przewymiarowany.
sebap Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor #7 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Budynek 30 lat, ocieplony styropianem 10cm, poddasze zrobione w ubiegłym roku, ta zima będzię pierwsza jako zamieszkana na poddaszu. Poddasze ocieplone wełną 10 i 15 cm. 20 stopni w mieszkaniu to chyba trochę mało. 21-22 będzie chyba optymalnie?
sambor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 #8 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 A kocioł trzeba oswajać podczas mrozu, obecnie tylko na CWU to kotły z podajnikiem mają ciężko. Poszukaj na forum może ktoś taki kocioł ma i przedstawiał wyniki ustawień. Pozdr.
sebap Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor #9 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Szukałem i gdyby było to bym nie pytał.
TIMON120777 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 #11 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 nikt ci nie poda poprawnych ustawień ponieważ takich nie ma niestety. każdy obiekt jest inny i każdy opał odrobinę się różni do tego różnice w konstrukcji palników i mocach(wydajności) wentylatorów sprawiają że równie dobrze można typować cyfry na następne losowanie lotto. zwłaszcza że masz kocioł na zamówienie i nie wiemy jaki palnik i jaki wentylator wstawiono. jeśli używasz tego monstrum do grzania CWU to masz już jakieś nastawy. jeśli na nich masz przyzwoity popiół bez nadmiernych spieków i niedopałków to bym tak zostawił i nie poprawiał póki nie zajdzie taka konieczność a kiedy zajdzie? a wtedy gdy na tych ustawieniach kocioł przestanie osiągać temperaturę zadaną. będzie to oznaczać że ma za małą moc ustawioną. wtedy dopiero wykonujesz korektę podawania skracając je o 1-2 sekundy i do tego dajesz ciut mocniejszy nadmuch, również o niewielką wartość.to powinno wystarczać. na razie zapomnij o kociołku ciesz się latem
sebap Opublikowano 29 Września 2013 Autor #12 Opublikowano 29 Września 2013 Właśnie nie pale w nim na razie ekogroszkiem tylko suchym drewnem (cwu) więc nie mam żadnych ustawień oprócz fabrycznym a te chyba nie są za dobre?
TIMON120777 Opublikowano 29 Września 2013 #13 Opublikowano 29 Września 2013 fabryczne są zazwyczaj w okolicy mocy nominalnej lub nieco poniżej. czy są dobre czy nie zależy od wielu czynników. Twój kocioł jest zbyt duży do zapotrzebowania budynku więc ustawiając mu parametry w okolicy mocy kotła może się zdarzać często że palenisko nie będzie osiągać optymalnej temperatury a kocioł zdąż uzupełnić straty i się odstawić. musisz szukać ustawień optymalnych do Twoich warunków oraz opału. nikt gotowych cyfr nie poda- takich nie ma
sebap Opublikowano 1 Października 2013 Autor #14 Opublikowano 1 Października 2013 Dziś rozpaliłem w piecu. Temperatura zadana 45 stopni. Dochodzi do tej temperatury, lekko się podnosi do około 46 po czym spada do 43,9 i znów się załącza tak jak od startu. Zauważyłem też, że z retorty spada niedopalony ekogroszek. Czas podawania mam 8 sekund, przerwa między podawaniem 26 sekund. Czy to prawidłowe spalanie (oprócz oczywiście nie spalonego groszku)? Czy temeperatura tak powinna spadać?
TIMON120777 Opublikowano 1 Października 2013 #15 Opublikowano 1 Października 2013 jeśli histereza kotła ustawiona na 1stC to normalne w zimie przy większym odbiorze ciepła będzie spadać jeszcze mocniej nie da się w kilka minut zagrzać wody znajdującej sie w całym układzie zwłaszcza że ta zagrzana na bierząco oddaje swoje ciepło do otoczenia. tak ma być i tym się nie przejmować. przy dużych mrozach jak kociołek będzie ustawiony na niewielką moc dogrzewanie do zadanej może trwać godzinę lub dłużej to też jest normalne na niedopalony węgiel proponuję wydłużyć przerwę podawania o 2-3 sekundy i zostawić na dobę potem sprawdzić czy niedopalonego węgla jest mniej i o ile. jeśli ilość zmniejszy się wykonać kolejną korektę również o tą samą wartość i tak aż do momentu pojawienia się spieków wtedy cofnąć się o połowę ostatniej korekty i powinno być dobrze zapisywać sobie zmiany aby w razie gdy się coś rozjedzie było do czego wrócić bez zaczynania od początku.
automatyk Opublikowano 1 Października 2013 #16 Opublikowano 1 Października 2013 Witam wszystkich i jak w temacie. Od niedawna mam zamontowany ww. kocioł 37 kW z podajnikiem ślimakowym (robiony na indywidualne zamówienie) i do niego sterownik Argon 2. Powierzchnia do ogrzania to około 270m2 + bojler 300 litrów z dodatkową pompą. Czy ktoś może podać prawidłowe ustawienia sterownika dla tego kotła? 5 sek podawania ,23 sek przerwy ,podtrzymanie 15 min dmuchawa około 80%
sebap Opublikowano 2 Października 2013 Autor #17 Opublikowano 2 Października 2013 Dzięki za odpowiedzi, Jaki powinien być czas (oczywiście +-) przedmuchu i przerwy w podtrzymaniu? Czy to normalne, że nie mam w kotle deflektora? Nad palnikiem Brucera mam dodatkowy ruszt do palenia drewnem itp.
TIMON120777 Opublikowano 2 Października 2013 #18 Opublikowano 2 Października 2013 dziwię się że ktoś Ci podaje parametry nei mając wiedzy o opale , jaką masz wydajność dmuchawy oraz co się dzieje na twoim palniku trzeba mieć mega doświadczenie aby bez podstawowych danych podawać konkretne parametry. ja nie potrafię. przedmuchy w zależności od stosowanego paliwa. wszystko zalezy od tego jak długo w podtrzymaniu, ile wtedy podajesz opału i jak często i jak się zachowuje to co na palniku w tej fazie. jak nie wygasa można sobie nawet całkiem darować albo dmuchnąć tylko raz na pół godziny lub rzadziej. podawanie w podtrzymaniu zależnie od sytuacji na palniku. jak paliwo schodzi podać porcję jeśli nie odkrywa otworów nadmuchowych szkoda nawęglac palnik bo można przesadzić ruszt masz wodny czy sztabkowy? na jakiej wysokości nad palnikiem? jak wyglada wymiennik- na stronie producenta nie znalazłem przekroju - możliwe że skoro robiony na zamówienie to wygląda inaczej nieco
sebap Opublikowano 2 Października 2013 Autor #19 Opublikowano 2 Października 2013 Ruszt mam sztabkowy na wysokości około 30 cm nad palnikiem. O jaki wymiennik pytasz? W podtrzymaniu nie wygasa ale jak już wejdzie w podtrzymanie to jest w nim bardzo krótko (kilka minut) po czym temperatura spada i włącza się praca jak od startu.
TIMON120777 Opublikowano 2 Października 2013 #20 Opublikowano 2 Października 2013 skoro w podtrzymaniu jest kilka minut to nie ma sensu tam nic ustawiać wydłużyć przerwę podtrzymania i przedmuchy i niech sobie odpoczywa "na sucho" chodzi mi o to jak jest zbudowany kociołek - czy ma półki poziome czy pionowy wymiennik czasem producenci stosuja też komory nawrotne i wtedy twierdzą że deflektor niepotrzebny. możesz kupić deflektor okrągły lub prostokątny wklęsły koszt okolice 100zł ja w swoim nie miałem kupując(wersja marketowa) ale dołozyłem i jest różnica czy ten brucer to jest uszczelniony prawidłowo?
sebap Opublikowano 2 Października 2013 Autor #21 Opublikowano 2 Października 2013 Dalej nie wiem o co chodzi z wymiennikiem. Nad palnikiem jest ruszt a nad rusztem półka z otworami. Co masz na myśli pytajac czy brucer jest uszczelniony. prawidłowo? Gdy paliłem drewnem bez podajnika to był wyjęty. Wczoraj przed rozpaleniem wyczyściłem dokładnie z popiołu to miejsce gdzie się go wkłada i po prostu włożyłem.
TIMON120777 Opublikowano 2 Października 2013 #22 Opublikowano 2 Października 2013 palnik brucer wymaga uszczelnienia z dwóch stron. na połączeniu korony z palnikiem oraz od wewnętrznej strony gdzie z palnikiem łączą sie otwory nadmuchowe. jeśli to nie zostało wykonane spalanie nie będzie przebiegać prawidłowo. powietrze będzie hulać po całej komorze spalania wszelkimi nieszczelnościami. dodatkowo nalezy pamiętać aby koronę założyć odpowienią stroną. wrzuć tu zdjęcie palnika bo nie jestem pewny czy masz faktycznie brucera czy może raczej ekoenergię lub palnik ewmara chodzi mi o budowę wnętrza kotła czy są półki poziome czy za komorą spalania kanały pionowe.
sebap Opublikowano 2 Października 2013 Autor #23 Opublikowano 2 Października 2013 To krótki film z pracy pieca. Wiem, że słabo widać ale nie mam możliwości zrobienia innego. http://www.youtube.com/watch?v=k8KJxBjcago To zdjecia: http://imageshack.us...s/600/fkzo.jpg/ http://imageshack.us...es/14/xs6k.jpg/ http://imageshack.us...s/833/xmud.jpg/
TIMON120777 Opublikowano 2 Października 2013 #24 Opublikowano 2 Października 2013 palnik na pewno "brucerowaty" niestety nie widać środka i ne wiem dokładnie czy to ekoenergia czy ewmar ta pierwsza ma z jednej strony zaokrąglone wyjście paliwa a ewmar ma prostokątne nie widać silikonu pod palnikiem wiec nie jest szczelny i dmucha jak i gdzie chce. musisz niestety wygasić i uszczelnić. co do wymiennika to płomieniówki pionowe dość sprawnie odbierają ciepło niestety ten nieszczęsny ruszt wodny to jakaś porażka jest kupiłbym deflektor i podwiesił pod nim- choć trochę poprawi to dopalanie i zmniejszyć powinno ilość syfu osiadającego na wymienniku widać również po płomieniu że nadmuch zbyt mocny dmucha jak z kuźni a powinno jak z dużego ogniska spokojniej i bez iskrzenia dużego. zatem korekta nadmuchu w dół ale dopiero po uszczelnieniu palnika w załączeniu fotki gdzie trzeba dać silikon po nałożeniu silikonu od spodu upewnij się by dobrą stroną założyć koronę. na jednym z krótkich boków nie ma nacięć. ta strona powinna się znaleźć od strony podajnika. powinna też być na koronie strzałka. tą strzałką wtedy z przeciwnej niż podajnik strony. ponieważ palnik masz w kotle to możesz mieć kłopot z dojściem z tubką od wewnętrznej strony. najlepiej nakładać tam silikon palcami. jeśli nie zamierzasz palić miałem możesz dodatkowo zakleić okrągłe otwory na całym obwodzie
sebap Opublikowano 2 Października 2013 Autor #25 Opublikowano 2 Października 2013 Dzięki za zainteresowanie tematem i podpowiedzi. Jutro wygaszam kocioł i uszczelnię. Jaki to musi być silikon i gdzie go dostanę? Np. ten będzie dobry? http://allegro.pl/si...3578401277.html . Przy okazji zrobię zdjęcie i wrzucę tutaj. Wtedy ocenisz czy to ekoenergia czy ewmar. Co do deflektora. Może być np. ten? http://allegro.pl/de...3562732751.html . Jeśli tak to które mocowanie zamówić do nego? Może w kształcie T? Ostatnia sprawa (jak na tę chwilę). Dlaczego twierdzisz, że ten ruszt wodny to porażka? Pytam tylko, nie znam się na tym kompletnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.