AdamGuitar Opublikowano 20 Marca 2013 #26 Opublikowano 20 Marca 2013 A próbowałeś z wentylatorem zmniejszyć obroty. czy wentylator trzyma obroty? tzn. w tym czasie co pracuje prawidłowo i nieprawidłowo czy obroty są takie same czy klapa na wlocie się nie zacina
AdamGuitar Opublikowano 20 Marca 2013 #27 Opublikowano 20 Marca 2013 Mam wrażenie jak by to był program fachowcy... Opał na pewno się nie wiesza?
AdamGuitar Opublikowano 20 Marca 2013 #28 Opublikowano 20 Marca 2013 z daleka to można sobie gdybać przy nietypowych objawach.
Vlad24 Opublikowano 20 Marca 2013 #29 Opublikowano 20 Marca 2013 Mam wrażenie jak by to był program fachowcy... Opał na pewno się nie wiesza? a ja mam wrażenie że chcesz mu bardziej pomóc, niż on sobie sam wie że problem jest w kotle, a nie instalacji i niech go dalej szuka sam, nie ma co sie bawić w jasnowidza Jackowskiego
kaczy Opublikowano 20 Marca 2013 Autor #30 Opublikowano 20 Marca 2013 ...ja wiem, że to wróżenie z fusów i nie oczekuję od Was cudów ....po prostu czasam ktoś na forum spotyka się z tym czy innym problemem ...opał się nie zawiesza - zasypany pod drzwiczki , ruszta są czyste, klapka sie nie przycina, ogien jest non stop w gardzieli, cały czas jechałem na pidzie, dzisiaj rano zmieniłem na pracę dwustanową ...Vlad24 - ciekawe dlaczego masz takie wrażenie ?? ...kurde kocioł ma dopiero półtora roku, gdybym wiedział na 100% że to kocioł to dawno by stał juz nowy w kotłowni - wolałbym wybulić kasę niż teraz z tym się użerać gdy robi takie fochy ...choć by miał wadę fabryczną to w warunkach domowych raczej tego nie sprawdzisz
AdamGuitar Opublikowano 20 Marca 2013 #31 Opublikowano 20 Marca 2013 Niestety w tym przypadku tylko obserwacja kotła i próby.
Andrzej_M_ Opublikowano 20 Marca 2013 #32 Opublikowano 20 Marca 2013 ,,,, ..ona jes wygięta w delikanty łuk,pałąk od temperatury, to zwykła blacha płaskownik - spaliny nie sadzą tamtędy i płomień też nie bo w komprze spalania mam wziernik - ewidentnie omywają go Kaczy obłóż konstrukcję stałą kotła z którą styka się klapa krótkiego obiegu spalin folią spożywczą. Na folie w miejscu styku klapy nałóż na całym obwodzie wałek silikonu "czarnego", dociśnij klapę. Czas takiej operacji 5 min. Więcej czasu zajmuje Ci pisanie o problemie na forum.
kaczy Opublikowano 20 Marca 2013 Autor #33 Opublikowano 20 Marca 2013 ....Panowie...dzięki za pomoc, jak to mówią byle do wiosny ;) ...może jakoś dotrwam .... jednak dalej będę drążył uporczywie temat w kierunku przepływów - bo wydaje mi się, że tutaj jest gdzieś myk ...jak wspominałem - przy ustawieniu pompy na najniższy bieg - kocioł bezproblemowo uzyskuje każdą temperaturę - zagrzewa wodę w kotle i ją oddaje do instalacji ..przy wyższych biegach zachowuje się jak elektryczny bojler przepływowy - woda w kotle nie ma czasu się zagrzać pozdrawiam
Andrzej_M_ Opublikowano 20 Marca 2013 #34 Opublikowano 20 Marca 2013 ,,,, przy ustawieniu pompy na najniższy bieg - kocioł bezproblemowo uzyskuje każdą temperaturę - zagrzewa wodę w kotle i ją oddaje do instalacji ..przy wyższych biegach zachowuje się jak elektryczny bojler przepływowy - woda w kotle nie ma czasu się zagrzać pozdrawiam Tak się zachowuje każdy kocioł. Spróbuj wyłączyć pompkę to zobaczysz jak szybko kocioł się nagrzeje.
AdamGuitar Opublikowano 20 Marca 2013 #35 Opublikowano 20 Marca 2013 Kocioł ma PID a z PIDem powinien pracować cały czas, taka jest podstawa jego działa. teraz piszesz, że przełączyłeś na dwustanową. daj znać jak teraz się zachowuje
kaczy Opublikowano 20 Marca 2013 Autor #36 Opublikowano 20 Marca 2013 wiem, wiem Guitar - że na pidzie praca ciągła - jednak nie taka, że non stop ogień w czopuch, byłem spojrzeć niedawno - w kotle wygasało na dwustanie , przez około 6 godzin poszło w komin pomimo przymkniętego czopucha jakieś 60kg orzecha :-( ...na wiosnę wywalę wszyskie zawory grzybkowe - może w którymś gumka spadła i blokuje albo łącznie wszytkie dają za duże opory przepływu
janusz19721 Opublikowano 20 Marca 2013 #37 Opublikowano 20 Marca 2013 Jesli sterownik z Pidem to i jest czujnik temp spalin. Jaką masz max temp spalin ustawioną ?
AdamGuitar Opublikowano 20 Marca 2013 #38 Opublikowano 20 Marca 2013 Tylko zwiększone opory przepływu to szybsze dojście do zadanej temperatury. Może ktoś się podłączył i ogrzewasz jeszcze czyjś dom? ;) wiem, wiem Guitar - że na pidzie praca ciągła - jednak nie taka, że non stop ogień w czopuch, byłem spojrzeć niedawno - w kotle wygasało na dwustanie , przez około 6 godzin poszło w komin pomimo przymkniętego czopucha jakieś 60kg orzecha :-( ...na wiosnę wywalę wszyskie zawory grzybkowe - może w którymś gumka spadła i blokuje albo łącznie wszytkie dają za duże opory przepływu
kaczy Opublikowano 20 Marca 2013 Autor #39 Opublikowano 20 Marca 2013 ...no to może a'la pid ..można w nim ustawić maks i min dmuchawy - w tych zakresach zmniejsza lub zwiększa obroty - nie ma czujnika spalin - regualcja temperatury w wielkim skrócie odbywa się na zasadzie pomiaru obciążenia kotła, trendu i prędkości spadku lub wzrostu temperatury. ....początkowo próbowałem ustawić tak aby maks obroty dmuchawy oscylowały temperaturą na czopuchu w granicach 200-220C jako maks., ustawienie maksymalnej mocy dmuchawy na 20 albo 25 - możliwość do 100 - dmuchawa to wpa 120, ogólnie rzecz biorąc jako tako się pali dopiero wtedy gdy maks ustawiony jest większy niż ciąg kominowy. Wtedy gdy zaczyna wygasać kocioł, dmuchawa zwiększa moc do maksa wytwarzając nadcisnienie w kotle i rozpalając złoże na ruszcie ....jednak przy takich nastawach kocioł prędzej czy później wygasa - -albo ruszt się totalnie zapopiela albo się robi jeden spiek
janusz19721 Opublikowano 20 Marca 2013 #40 Opublikowano 20 Marca 2013 A jakim weglem palisz, z jakiej kopalni ?
kaczy Opublikowano 20 Marca 2013 Autor #42 Opublikowano 20 Marca 2013 węgiel jest ok , co prawda nie mam pojęcia z jakiej kopalni ale zawsze od tego samego sprawdzonego dostawy, chociaż paląc kupę lat orzechem warmet był w stanie strawić każdego orzecha - najwyzej było mniej lub więcej popiołu i różnice w ilości spalonego opału ..aktualnie zapięty mam spr11, leży jeszcze spr10 w razie czego
Vlad24 Opublikowano 20 Marca 2013 #43 Opublikowano 20 Marca 2013 czarna dziura mu sie do rury przykleiła, albo zrobiła się dziura w całym Sory kol kaczy za sarkam, ale to tobie najlepiej ocenić gdzie podziało się 60kg węgla w 6h. My nie zmierzymy, ani temp spalin, ani temp w domu, ani nie ocenimy zawartość koksu w popiele. Może zwyczajnie wszystko jest w porządku, tylko Ty rozchuśtałeś instalację i temp w domu poprzez te zabawy biegami pompy. Podobne problemy miał kol Stirlitz ze swoim hefem ciągle probował zrobić z niego kocioł o cyklicznym spalaniu (nie ciągłym) przez co notorycznie przekraczał moc nominalną, miał duże temperatury spalin i niską sprawność.
AdamGuitar Opublikowano 20 Marca 2013 #44 Opublikowano 20 Marca 2013 No to masz PID. Czy wentylator startuje od najwyższych obrotów? A potem zmniejsza?
AdamGuitar Opublikowano 20 Marca 2013 #45 Opublikowano 20 Marca 2013 dodatkowo czy to wersja Po2 czy wyższa?
AdamGuitar Opublikowano 20 Marca 2013 #46 Opublikowano 20 Marca 2013 Czy dokładnie czytałeś instrukcję?
kaczy Opublikowano 20 Marca 2013 Autor #47 Opublikowano 20 Marca 2013 to jest coś takiego: http://allegro.pl/spr-11-sterownik-kotla-pid-cwu-obsluga-panelu-hit-i3048515530.html ogólnie rzecz biorąc powietrze jest podawane w sposób ciągły jednak jego ilość jest zmniejszana lub zwiekszana
kaczy Opublikowano 20 Marca 2013 Autor #48 Opublikowano 20 Marca 2013 ja znam te stery , mam je od ponad roku - przedtem kocioł szedł jak po sznurku - odchyłki były +/- 1C od zadanej
AdamGuitar Opublikowano 20 Marca 2013 #49 Opublikowano 20 Marca 2013 Tak ale tych sterowników jest kilka rodzajów.
kaczy Opublikowano 20 Marca 2013 Autor #50 Opublikowano 20 Marca 2013 kurcze, nie pamiętam Kolego a teraz muszę się zwijać ,...spojrzę wieczorem na soft i dam znać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.