Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Warmet 200 Ceramik 18,5Kw Kilka Wątpliwości


legol1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum. Od około 1,5 miesiąca użytkuję kocioł warmet 200 ceramik 18,5kW. Piec zamontowany w nowym domu około 150m2. Ocieplony 15cm styropianu i 25cm wełny w dachu. Obecnie na etapie wykończeniówki. Instalacja CO: kotłownia obieg otwarty, dom obieg zamknięty (grzejniki i podłogówka). Pomiędzy obiegami wymiennik płytowy. W tej chwili palę odpadami z budowy, głównie świerk i sosna. Wg. mnie piec bardzo wolno nabiera temperaturę. Temp. w domu 22 stopnie. Np. dziś paliło się w nim 8h tpk 62C i zwiększyłem do 65C, to kotłowi zajęło około 6-7 min aby nabić te 3 stopnie. Przy rozpalaniu zostawiam otwarte drzwi popielnika do uzyskania 55C i dopiero wtedy je zamykam i włączam sterownik. W tej chwili ustawienia to tpk 62C, histereza 2C, dmuchawa max 22 min14, modulacja 8C. Przy otwarciu drzwi popielnika temp. przyrasta nieco szybciej, ale nie jest to nic szczególnego. Komin mam systemowy 8,5m 200. Ciąg jest bardzo dobry. Czy moje ustawienia są właściwe? W którym miejscu przykręcić obciążnik na dzwigni klapy dmuchawy? W tej chwili jest około 3cm od końca. Gdy było na końcu otwierało się przy nadmuchu powyżej 10. Po wyłączeniu dmuchawy piec przeciąga o jakieś 2C i znów spada. Zatrzymuje się na około 5 min. Załadunek całej komory opałem starcza na 2 do 2,5h. Zakłądałem sezonowaną brzozą i węglem. Pomimo dużej ilości rozżarzonego opału piec opornie nabiera temperaturę. Proszę o pomoc i wszelkie pytania i opinie. Jestem już tak zdezorientowany, że nie wiem czy z piecem jest coś nie tak. Mój instalator twierdzi, że coś z piecem jest nie ok. Był problem początkowo z odpowietrzaniem pieca, ale to zostało wyeleminowane. Dodam, że gdy są otwarte drzwi popielnika i podejdzie z temo. do okolo 76-78 to zaczyna bulgotac w piecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moim zdaniem wszystko jest ok. Jeśli chcesz aby kocioł szybciej nabierał temperatyrę ( nie bardzo rozumiem w jakim celu bo im wolniej tym lepiej) zwiększ obroty dmuchawy ale musisz się liczyć wtedy z większą stratą kominową.Ideałem jest takie ustawienie aby dmuchawa chodziła ciągle a kocioł nie osiągał zadanejTpk.ale jednocześnie palił a nie tylko zdymiał opału. U Ciebie przy tym kotle (trochę przewymiarowany w mojej ocenie)raczej nie do osiągnięcia.Potestuj ustawienia bo najlepsze będą inne dla drzewa i węgla.Obciążnik jak otwiera się przy 10 % to jest ok. chodzi o to aby otwierał go wentylator a nie ciąg kominowy np. podczas wiatru ja mam na końcu i jeszcze dodatkowa dociążony nakrętką. Bulgotanie to prawdopodobnie miejscowe gotowanie wody na ruszcie wodnym u mnie też występuje przy większych temperaturach zanika jak na ruszcie jest więcej popiołu.

Edytowane przez Xawer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie to czego służy funkcja przedmuchów? Cały czas myślalem, że piec ma osiągnąc tpk wyłączyć się dmuchawa, i dalej oddawac ciepło od zaru, co jakiś czas go rozdmuchac, Jaka nastawic tpk? Instrukcja podaje zalecaną 70 stopni. U mnie po stronie obiegu grzejnikowego regulacja temp w pomieszczeniach odbywa się jedynie przy grzejnikach. Czy to błąd? Czy konieczne jest dostawienie zaworu czterodrogowego do precyzyjniejszego regulowania temperatury w domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie przedmuchy służą do przewietrzenia kotła i podtrzymania żaru jak dmuchawa długo stoi .Producent zaleca 70 st tpk a jak pamiętam fabryczne ustawienie włączania się przedmuchów jest do 70 st czyli i tak bez zmiany tego parametru by się nie włączyły jeśli na kotle będzie więcej jak 70 st.

Jeśli chodzi o zawór 4d to serwisant uruchamiający mój kocioł nie podbił by bez niego gwarancji jest to wymóg gwarancyjny jak pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nIE ZGŁASZAŁEM MONTAŻU PIECA DLA ŻADNEGO SERWISANTA KOSTRZEWY. iCH WARUNKI I WYMOGI CO DO GWARANCJI SĄ ABSURDALNE. pRZEZ DWA LATA JEST RĘKOJMIA SPRZEDAWCY. CZY Z PUNKTU WIDZENIA UŻYTKOWANIA ZAWÓR 4D MA TAK DUŻE ZNACZENIE? W TEJ CHWILI NA GRZEJNIKI IDZIE TYLE CO Z WYMIENNIKA (OKOŁO TYLE CO NA PIECU, MOŻE KILKA STOPNI MNIEJ), PODŁOGÓWKA OCZYWIŚCIE PRZEZ MIESZACZ JAKIES 32 STOPNIE. CZY CO JAKIŚ CZAS PALIĆ NA GÓRNYM SPALANIU, ABY WYPALIĆ KOMORĘ ZASYPOWĄ? STRASZNIE SIĘ ZASYFIA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie myslisz o ochronie powrotu a masz termostaty na kaloryferach to zawór nie jest konieczny. Jesli nie masz termostatów to zawór sie przydaje jeśli trzeba zmniejszyć temperaturę wody idąca na kaloryfery.Ja nie palę od góry komora zasypowa nie jest tak istotna jak wymiennik a paląc samym suchym węglem w większe mrozy sama się wypali.Dobrze jest czyścić kocioł raz w miesiący najlepiej jak kocioł jest jeszcze ciepły.Uwaga na palenie mokrym drzewem szybko zakleja wymiennik smołą i wtedy nie jest łatwo ją zeskrobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o powrót, to myślę że jest chroniony. Obieg kotłowy jest krótki, tylko piec i wymienik CWU. Także woda powrotu nie jest wychłodzona. Temperaturę grzejników reguluję plastikowymi kapturkami, które są na zaworach grzejników. Głowice termostatyczne założe w niektórych pomieszczeniach, gdy już będę palił, jak będziemy mieszkać. Ale to raczej już nie w tym sezonie grzewczym. Mam jeszcze pytanie odnośnie przesłony dmuchawy. Jaki wpływ ma jej ustawienie na proces palenia? U mnie jest caly czas max otwarta. Przez wyczystkę kolana czopucha mam wrzucony czujnik temp i mierzę ją multimetrem. Gdy ją troche zasłonię to wzrasta temp spalin a klapa dmuchawy miej się uchyla. Wiatr wieje do pieca bardziej punktowo na ruszta? Dlatego pozostawiam ją odsłoniętą. Wczoraj paliłem tak jak sugerowałeś. Tpk ustawione na 68 a na kotle udawało się utrzymywac 65-68. Ale pogoda jest zupełnie inna niż w poprzednich dniach. Strasznie wieje. Nie mogłem sobie porównać. Musze też dociążyć klapę dmuchawy. Przy obecnych silnych wiatrach słychać, że nie jest stabilna nawet podczas dmuchania, tylko przy podmuchach wiatru szarpie klapą. To może mieć wpływ na równość palenia. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi i odświadczenia z tym piecem, to bardzo o nie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przysłonę dmuchawy to nie mam doświadczenia bo mam jeszcze wentylator bez przysłony ale robiłem próby przysłaniając kartonem i taśmą w efekcie została odsłonięta . Jeśli chodzi o obciążenie to mam daną nakrętkę M-10 i mimo to jak jest wiatr to klapka stuka .Tu sprawę powiniem załatwić jakiś regulator ciągu kominowego . Ja mam Tpk 60 st i w mrozy przy dodatkowym grzaniu Cwu bywa że temperatura spada do 50 a po osiągnięciu 60 st i wyłączeniu wentylatora wzrasta czasem nawet do 75 st. Próbowałem z tym walczyć różnymi ustawieniami niestety nie udało się.Poprostu jakwentylator się załączy chłodne powietrze początkowo schładza ruszt wodny plus duże zapotrzebowanie na ciepło temperatura spada .Wentylator długo chodzi wsad się rozgrzewa po osiągnięciu zadanej Cwu ponpa się wyłącza zmniejsza się zapotrzebowanie na ciepło i bezwładność wsadu podnosi temperaturę kotła.U mnie dodatkowo takie sytuacje powoduje automatyka zaworu 4d z regulatorami pogodowym i pokojowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dawno mnie tu nie było i a widze ze problemy dalej te same z tym warmetem.

Jak nie urok to ... jak mawia przysłowie:)

A wiec do rzeczy:

U mnie sytuacja była podobna jak u Ciebie kolego legol1 a własciwie taka sama

Zapytam tylko dla upewnienia sie czy kocioł robi wielkie bumm przy otwarciu klapy komory zasypowej?

Tutaj nie pomoze rzadne ustawianie dmuchawy i tym podobne rzeczy trza inaczej.

Klapa od dolno dornego spalana ma bzc yamknieta na cacy tzlna otwierana tzlko pryz dokladkach i roypalaniu.

Pytanie nr jaka masy cegle stojaca na ruszcie tyn jakiej jest grubosci

powinna miec 6cm czyli powinna byc cegla standard a nie plytka 3cm.

trza ta cegle dociac tak zebz sie zmiescila pomiedzy dystansery, a z tylu pomiedzy cegla a wzniennikiem ma byc na oko jakis 1cm do 1.5 cm luzu i tym kanalikiem plznie powietrze.

jak nie chcesz robic tak to obetnij plytke szamot z szerokosci tak zeby wlazla pomiedzy tylne dystanse i zlicuj ja z plyta stojaca na ruszcie.

wtedy pomiedz ceglami a wzmiennnikiem zostanie 1cm luzu.

jak to zrobisz powinno byc git.

moim skromnym zdaniem kociol ten ma wade konstrukcyjna i dostaje za duzo powietrza wtornego.

mnie przeszkadzal rownierz ruszt ruchomy to go wypiolem z zaczepow iteraz lezy w popielniku.

jak dotniesz szamotke obserwuj uwaznie kociol bo jest naprawde mocny diabelek.

mam 185m2 chata bez docieplenia z lat 80 i teraz po tzch poprawkach sauna 24 st

ostatnio przy minus 15 w nocy wciagnal 12kg wegla orzech z marcela

jak masz jakies pytania wal smialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie sorki ale idocznie klawiatura mnie sie przestawła zamiast "z" wstaw "Y' i na odwrót

Generalnie biega o to ze model ten ma za duzo powietrza wtornego i trza mu dopływ tego powietrza ograniczyc.

Jezeli kocioł ma ruszt ruchomy to jeszcze gozej bo nie dostaje odpowiedniej dawki powietrza pod palenisko.

A efekt taki ze powietrze poleci po najmiejszej linii oporu własnie za cegłę stojącą na ruszcie i tyle

No i brak trzeciego powietrza które powinno byc podawane w minimalnej ilości wprost w płomień podczas postoju dmuchawy bądz tez miarkownika

Jeszcze raz przepraszam za te moje poprzednie bazgroły ale bądzcie łaskawi i zerknijcie na godzinę napisania posta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to często się zdarza bo mam duże paluchy i często wcisnę shift+ctrl (zmienia układ klawiatury)

 

@ mac ja czytam automatycznie i nawet gdybyś pomieszał środkowe litery to ogarniam ale fakt ; trzeba choć pobieżnie sprawdzić pisownię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem może być wąska szczelina rusztu .Dla prób z ilością powietrza trzeba by rurka miała większą średnice i jakąś przysłoną z zewnątrz regulować ilość powietrza. Aby taka rurka przeszła przez ruszt trzeba by ją spłaczczyć.

Można też spróbować rurkę dać przez nieużywaną wyczystkę pod wymiennikiem i poprowadzić ją do góry po ściance wumiennika i od góry na szamoty.Jest kilka zakrętów ale nie ma takiego ograniczenia w średnicy rurki.

A i bez jakiegoś wizjera w górnej klapie nie będziesz mógł zobaczyć efektów a podniesienie tej klapy powoduje dopływ powietrza i zapalenie gazów co przekłamie wynik .

Edytowane przez Xawer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Założyłem już dodatkową nakrętkę na obciążnik klapki dmuchawy. Wymienię jeszcze tą płytkę na cegłę. Ogólnie palenie w tym piecy to dla mnie jedna wielka zagadka. Nie moge osiągnąć stabilności palenia. Na tych samych ustawieniach jednego dnia jest fajnie, temp spalin około 130-150C. Następnego dnia temp. spalin około 300C. Nie wiem skąd ta różnica. Wygląda na to, że musze codzienie spędzić godzinę patrząc na piec, aby dobrać odpowiednie na dany dzień parametry sterownika. Jakaś herezja :wacko: . Zobaczymy czy po ustawieniu tej cegły praca pieca się ustabilizuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie w 25.5 kw na ruszcie była cegła nie płytka. Płytki wiszą na wymienniku. Po ustawieniu cegły może być lepiej ale nie obiecywał by sobie zbyt wiele . Na różnice temperatury spalin wpływa wiele rzeczy np. czas ile kocioł stoi a co za tym idzie na ile wystygnie żar i ile kocioł po włączeniu będzie dochodził do zadanej temperatury, zapotrzebowanie na ciepło jak np. będzie dogrzewał dodatkowo Cwu, stan zapopielenia rusztu.U mnie jak sprawdzałem to często w jednym cyklu spaliny miały 250-300 st. a w następnym 100-150 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura spalin to przede wszystkim informacja dla nas z jaką mocą może pracować kocioł, jeśli jest powyżej 200 stopni, to kocioł z pewnością pracuje powyżej mocy nominalnej. Im wyższa temperatura spalin tym większ strata. NIe jest prawdą powielana tu przez wielu teoria, wyższa temperatura na kotle, wyższa strata kominowa. To jaką teperaturę utrzymujemy na ktole, czy to będzie 40 czy 90 stopni, nie ma znaczenia, co więcej im wyższa tym lepiej. Co istotne, temperatura spalin może być jednakowo wysoka lub jednakowo niska dla jednejej jak i dla drugiej temperatury. Plomien w palenisku ma nawet ponad 1000 stopni bez wzgledu na to, czy na kotle utrzymujemy 40 czy 90.

 

 

legol1 musisz prawdopodobnie zmniejszyć maksymalną moc dmuchawy + zwiększyć histereze tj. dojście do zadanej. Sytuacja gdy tempertatura spalin jest wysoka, moze pojawiac się w momencie gdy do kotła, powraca stosunkowo chlodna woda, np. gdy wlacza sie pompa CWU, a sterownik szybko chce osiągnąć zadaną, co zmusza go do pracy powyżej mocy nominalnej.

Edytowane przez arthi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wywaliłem ruszt ruchomy jeszcze tzn nie został wyciety ale opuszczony do popielnika

Byl na takim haczyku tylko no i dzieki temu obyło sie bez wielkiej ingerencji i całe szczęscie

A zymi cegłami cos jest nie tak bo kiedys widziałem w starszym modelu tego kociołka tylko 14 kw(ten bez skosnego przodu) była cała cegła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przed zakupem oglądałem 18.5 tylko z zasypem od góry z roku mniej więcej 2009 i była cała cegła.

Jeśli chodzi o zmniejszenie powietrza jak pisał arthi to napewno tak jest trzeba tylko wybrać co jest lepsze.legol1ma tak jak ja przewymiarowany kocioł i u mnie zbyt mało powietrza powodowało zdymianie opału dlatego wole palic cyklicznie nawet z naddatkiem powietrza mając spaliny przez kilka minut nawet 300st niż ograniczyć powietrze tak by kocioł dłużej osiągał zadaną temperaturę i zdymiał opał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kocioł jest bez ruchomego rusztu. W tej chwili ustawienia ster to Tpk 68C, 20max, 12 min, strefa modulacji 8, histereza temp kotła 2C. NIe wiem czemu, ale czasem przy podkładaniu do pieca łapnie taki ciąg, że zaczyna w nim bulgotać a spaliny skaczą do 500C. Innym razem przy podonbnej ilości żaru na ruszczie wogóle nie ma reakcji. Kupiłem już cegłe. Przy najbliższym czyszczeniu pieca podocinam ją i założe. Zobacze czy będą jakieś zmiany. Tak wogóle to dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc w ujarzmieniu tego kotła? Jeszcze pytanie do Nivea. Co to znaczy, że ten piec to diabełek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz odpowiadam

Diabełek dlatego, ze nie wiadomo co sie po nim spodziewac o czym zreszta sie juz przekonałes no i moim zdaniem mozna znacznie wieksza chwilowa moc z niego wyciągnąc niz to wynika z instrukcji.

Ja przy 185m2 chałupy z lat 80 mam przy paleniu na okrągło 23 stopnie + cwu.

jak sie chałupa nagrzeje to naprawdę trza uwazac zeby wody nie zagotowac w układzie.

po zmianie cegły zanim zdazyłem 3 łopatki wegla wsypac skoczył o 18 stopni w kilka sekund.

A jeszcze jedna uwaga kocioł ten ma b. wąskie kanały i trza je czyscic czesto bo dmuchawa potrafi znaczne ilosci popiołu niesc z powietrzem.

Tak na marginesie to kostrzewa ma bardzo dobrych marketingowców ze nas i tak wielu nam podobnych zdołali nabic w butelkę

To co chciałbym powiedziec ostrzej nie nadaje sie do publikacji i zaraz bedzie ban :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legol1 histereza zdecydowanie zbyt mala! Nie moze byc tak, ze kociol w dochodzi w 5 sekund do zadanej, a przy takich ustawieniach to wlasciwie natychmiast dmuchawa dziala z maksymalna moca. Co to jest 2 stopnie różnicy od zadanej, tyle co nic? Co z tego, ze masz modulacje 8, skoro histereza jest 2 stopnie? Trochę strzelam, ale zakładam, że modulacja zmienia się wraz z temperaturą, wiec jeśli ustawiłeś 8 stopni modulacji dmuchawy, a histeryze tylko na 2 stopnie, to jak to mam działać?

 

Ustaw histereze na 10 stopni na poczatek. 500 stopni na czopuchu moze pojawic sie przy gwaltownym odgazowaniu i ciągłym podawaniu zbyt dużej ilości powietrza. Piszeszesz, ze dzieje sie tak podczas uzupelniania. Byc moze w tym momencie część węgla opada na ruszt, wczesniej podgrzany przez zar zaczyna gwaltownie odgazowywac.

 

Każde 20-25 stopni temperatury spalin to 1% sparwności, więc o ile sporadycznie 250 jest do zaakceptowania, o tyle 500 to już gruba przesada i ogrzewanie komina.

Edytowane przez arthi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

arthi

Histereza 2st to jest załączanie dmuchawy jeśli temperatura na kotle spadnie o 2 st. od zadanej.

Modulacja 8 st oznacza że jeśli kocioł ma zadaną temperaturę jak u legol1 68st a min obrotów dmuchawy 12 % to przy 68 st dmuchawa będzie dmuchać 12% a przy 60 st (te 8 st modulacji) 20 % max dmuchawa zadana . Czyli jak temperatura kotła spadnie do 66 st dmuchawa załączy się z mocą ok.14 %.W moim kotle takie ustawienia jak u logol1 powodowały dymienie i spadek temperatury kotła nawet do 15 st od zadanej następnie długą pracę na 20% i wtedy spaliny osiągały wysoką temperaturę. Obecnie mam Tpk 60 st histereza 1 min dmuchawy 18 max 30 ,modulacja 6st .Kocioł w stabilnej pracy chodzi ok. 10 min a ok.30 min stoi a spaliny mają od 30-50 st jak stoi do 100-150 st jak chodzi.Jeśli jest większe zapotrzebowanie na ciepło np.grzanie Cwu lub podniesienie temperatury wody przez sterowni zaworu 4d po obniżeniu wtedy dmuchawa chodzi dłużej i spaliny są cieplejsze.

Edytowane przez Xawer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.