Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór 4D- Jaki Rozmiar ?


rcgeo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Zakupiłem piec CO 15KW (dolne spalanie) zasilanie i powrót 50mm.

Do ogrzania mam 140m2 ocieplona piętrówka wraz z wymienionymi oknami ,bez C.W.U !!! - jest cały rok z gazu

Rurki cienkie- grawitacja nie zadziała, na grzejnikach (stare żeliwne plus dodatkowo drabinki w dwóch łazienkach i panelowe w przedpokojach) głowice termostatyczne.

Mam pytanie czy na pewno muszę zastosować zawór 4D o DN50 -czy wystarczy DN25 ?,a ty samym pozostałe elementy systemu -zawór różnicowy,obejście pompy.

oczywiście chodzi o koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja bym Ci radził zastosować zawór 4 dr. co najmniej 5/4 cala (cena ok. 150 zł), lub nawet 6/4 cala ( ok. 200 zł), bo 1 calowy kosztuje niewiele mniej od 5/4 (ok.140 zł). Dwu calowe kosztują już niestety znacznie więcej bo w okolicach 300 zł. Większa średnica to lepszy obieg kotłowy. Zasadą jest też możliwie bliskie umieszczenie zaworu przy kotle. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej instalacji przy kotle o mocy 17 kW zainstalowany mam zawór 5/4 cala i jest ok. A zainstalowanie zaworu było konieczne ze względu na warunki gwarancji kotła.

Po drugie zawór b. dobrze się sprawdza w okresach małego zapotrzebowania na ciepło (jesień, wiosna). Na kotle masz cały czas wysoką temp., a grzejniki będą letnie. Kocioł dłużej Ci będzie służył. Jeśli chodzi o ręczne sterowanie, to nie jest to jakimś wielkim utrudnieniem. Temp. na zewnątrz nie zmienia się przecież na tyle gwałtownie byś musiał kilka razy na dzień biegać do piwnicy. A załadować zasobnik, czy wysypać popiół z szuflady kiedyś i tak musisz. Ja Ci radzę byś nie rezygnował z tego zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej instalacji przy kotle o mocy 17 kW zainstalowany mam zawór 5/4 cala i jest ok. A zainstalowanie zaworu było konieczne ze względu na warunki gwarancji kotła.

Po drugie zawór b. dobrze się sprawdza w okresach małego zapotrzebowania na ciepło (jesień, wiosna). Na kotle masz cały czas wysoką temp., a grzejniki będą letnie. Kocioł dłużej Ci będzie służył. Jeśli chodzi o ręczne sterowanie, to nie jest to jakimś wielkim utrudnieniem. Temp. na zewnątrz nie zmienia się przecież na tyle gwałtownie byś musiał kilka razy na dzień biegać do piwnicy. A załadować zasobnik, czy wysypać popiół z szuflady kiedyś i tak musisz. Ja Ci radzę byś nie rezygnował z tego zaworu.

Dzieki za porady.

Ja istote zaworu 4D rozumiem tak (pomijając gwarancję i korozje pieca) że utrzymuję piec na poziomie np.65 stopni i za pomocą zaworu 4D wpuszczam więcej lub mniej ciepła na grzejniki.

A może lepiej nie podkladać do pieca a ty samym zaoszczędzić na opale. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

@rcgeo

Witam.Mam pytanie ,czy zamontowałeś zawór 4D ?jeśli tak, to jakiej średnicy i czy wszystko chula prawidłowo?.

Jeszcze jedno ,producenci zaworów polecają dobrać wielkość zaworu do mocy kotła ,a nie do średnicy przyłączy ,więc czym się kierować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rcgeo

Witam.Mam pytanie ,czy zamontowałeś zawór 4D ?jeśli tak, to jakiej średnicy i czy wszystko chula prawidłowo?.

Jeszcze jedno ,producenci zaworów polecają dobrać wielkość zaworu do mocy kotła ,a nie do średnicy przyłączy ,więc czym się kierować?

Witam!

U mnie sezon "na leszcza" ;) kończy się pod koniec kwietnia i po tym terminie będę przerabiał. Myślę żeby wstawić w obieg piec gazowy kondensacyjny lub nie . Znajomy ze sklepu namawia mnie na rozwiązanie aby w jednym obiegu zamkniętym dać piec stałopalny + zawór schładzający + gazowy oraz zawór bezpieczeństwa na 1.5 bara. Mój kwkd 15 może pracować na max. 1.5bara. Gazowy nie mniej niż 1 bar. Drugi wariant z wymiennikiem płytowym ( droższe) ale twierdzi że to nie wytrzyma więcej jak 5lat. Już sam nie wiem jaki wariant mam zastosować

Ostatnio przyglądałem się w sklepie na zawór 4D i jestem rozczarowany. Zawór o średnicy 2" ma średnice przepływu mniejszą niż 1".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o podobnym rozwiązaniu pisałem z tą różnicą, że przed pompą od CO jest zawór 3D do obniżenia temperatury na grzejniki. Przy instalacji z kotłem gazowym i tak wymiennik być musi, ponieważ kocioł gazowy wymaga do pracy ciśnienia min 1,5 bara (zależy od modelu) a jest to max ciśnienie pracy kotła na paliwo stałe lub nawet za duże. Pompa na obiegu pierwotnym przed wymiennikiem jest kotłową i zapewnia wymaganą temp. powrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na tym schemacie jest zawór 3D przed pompą , - natomiast co do instalacji z kotłem gazowym znajomy ze sklepu zapewnia że np. piec kondensacyjny wolf może pracować z min. ciśnieniem 0.7 bara i wtedy można na start ustawić 0.8 bara, w czasie pracy ciśnienie wzrośnie do 1.2 i będzie ok. Mi się wydaje , że chyba lepszym rozwiązaniem będzie wymiennik płytowy (lepiej wymienić po sześciu latach eksploatacji wymiennik płytowy niż piec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.