Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

do bregho.................

 

 

dodzwoniłem się do techników pieców ze Staporkowa !!!

dowiedziałem sie ciekawostki na temat stosowania deflektora w naszych piecach :huh:

co najlepsze że w/g opisów forumowiczów ten defle.... musi być zamontowany bezpośrednio nad palnikiem pod rusztem wodnym :huh:

przeanalizowałem rozmowę z technikiem i stwierdziłem że deflektor w piecu KRS AQUA DUO 15 kW jest źle zamontowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rury 3/4 na stopkach jak chcesz to ci wyślę :)

 

Jesteś Wielki :) ale nie będę nadwyrężał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do bregho.................

 

 

dodzwoniłem się do techników pieców ze Staporkowa !!!

dowiedziałem sie ciekawostki na temat stosowania deflektora w naszych piecach :huh:

co najlepsze że w/g opisów forumowiczów ten defle.... musi być zamontowany bezpośrednio nad palnikiem pod rusztem wodnym :huh:

przeanalizowałem rozmowę z technikiem i stwierdziłem że deflektor w piecu KRS AQUA DUO 15 kW jest źle zamontowany

 

NIe kumam ...... Coś jeśniej

Edytowane przez bregho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

timon myśli to co myśli o ruszcie wodnym i o bezpośrednim uderzeniu rozgrzanych spalin i płomienia w rury tego rusztu.

czyli zderzenie rozgrzanych do 800stC spalin z powierzchnią o temperaturze w okolicy 150st- są stale od wewnątrz chłodzone przez wodę i osiągają temperatury w tej okolicy. następuje więc przerwanie dopalania i wytrącanie ze spalin wszystkiego co powinno się dopalić a nie nastąpiło to po gwałtownym wychłodzeniu spalin.

zdjąć deflektor i bez zmiany nastaw popracować dobe

potem napisać o efektach

ja was do wieszania nie zmuszam tylko sugeruję próbę naprawienia błednej konstrukcji.,

defro również podwiesza pod ruszt wodny deflektor - nie sądzę aby popełniali błędy konstrukcyjne.

poza tym taka konstrukcja wymiennika w ktorej płaszcz wodny zaczyna się na poziomie lub powyżej palnika jest lepsza. -cała powierzchnia wymiany jest powyżej lini paleniska i nie występuje wychłodzenie tego co poniżej. minimalizacja kondensacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......................hmm..

 

Wedlug informacji od technika piecy KRS AQUA DUO TECH

- deflektor powinien znajdować się w tym miejscu gdzie są po bokach płaszcze wodne a nie poniżej nich

- ruszta wodne nie powinny być przesłonięte

.... <_< i taka to ciekawostka

 

w zeszłym roku robiłem eksperyment z położeniem deflektora na ruszcie i jak dobrze pamiętam efekt nie był zadowalający :(

myślę że TIMON ma dużo racji w tym iż ruszt wodny to niewypał - widać to po ściankach szczególnie podczas palenia z małą mocą

 

a z drugiej strony skoro technicy tak twierdzą jak mówisz, to czemu :

  1. w ofercie nie ma wcale deflektora - trzeba zakupić
  2. nie jest montowany fabrycznie z rusztem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do racji to nie wnikam . wnikam w to co dzieje się w piecu i ile muszę zapłacić za ogrzanie domu

zainteresowało mnie to ; dlaczego ten piec nie jest przystosowany do zamontowania deflektora tylko trzeba kombinować więc zadzwoniłem do doświadczonych tech…… i tak stwierdzili

ale próbę zrobię postawię deflektor nad rusztami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

timon myśli to co myśli o ruszcie wodnym i o bezpośrednim uderzeniu rozgrzanych spalin i płomienia w rury tego rusztu.

czyli zderzenie rozgrzanych do 800stC spalin z powierzchnią o temperaturze w okolicy 150st- są stale od wewnątrz chłodzone przez wodę i osiągają temperatury w tej okolicy. następuje więc przerwanie dopalania i wytrącanie ze spalin wszystkiego co powinno się dopalić a nie nastąpiło to po gwałtownym wychłodzeniu spalin.

zdjąć deflektor i bez zmiany nastaw popracować dobe

potem napisać o efektach

ja was do wieszania nie zmuszam tylko sugeruję próbę naprawienia błednej konstrukcji.,

defro również podwiesza pod ruszt wodny deflektor - nie sądzę aby popełniali błędy konstrukcyjne.

poza tym taka konstrukcja wymiennika w ktorej płaszcz wodny zaczyna się na poziomie lub powyżej palnika jest lepsza. -cała powierzchnia wymiany jest powyżej lini paleniska i nie występuje wychłodzenie tego co poniżej. minimalizacja kondensacji

 

 

ciekaw jestem czy rozbijanie płomienia na takiej wysokości jest korzystne


  1.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mądrzejszych ode mnie deflektor powinien się znajdować na wysokości około 15cm nad palnikiem

widziałem też konstrukcje z deflektorem stożkowym który prawie "wchodził" w palnik

wszystko sprowadza się do rozbicia płomienia i dopalenia tego co w spalinach zanim całość zdeży się z "zimnymi" ścianami wymiennika.

im dłużej trwa dopalanie zanim nastąpi kontakt tym więcej się dopali i tym mniejsze straty niecałkowitego i niepełnego spalania

to nie moje tylko dużo mądrzejszych ode mne teorie.

ja jestem tylko ich zwolennikiem.

w moim kotle tez producent nie przewidział deflektora. może dlatego że komora spalania jest słusznych rozmiarów

jednak wiem jak wyglądalo spalanie bez deflektora i jak wygląda z nim.

wole jak on wisi w kotle a nie leży na podłodze kotłowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy cały czas śledzę wątek prowadzący do lepszej eksploatacji kotłów

Ja mam kocioł AQUA duo 20 kW z palnikiem brucer sterownik ST-48

Zastosowałem się do uwag jakie wspólnie poruszamy w tym temacie (zakleiłem dziury i część rowków, podwiesiłem deflektor) i mogę z czystym sumieniem powiedzieć że dało to dobry efekt w postaci zmniejszonego spalania.

Miałem piec Stoporkowa z innym palnikiem i był niezwykle oszczędny zasobnik starczał mi do 7 dni dlatego wybrałem jego następcę AQUA.

Moje początkowe problemy były duże jednak przy waszej pomocy opanowałem ta bestię Jednak uważam że mogę jeszcze z niego troszkę wycisnąć dlatego zwracam się podpowiedź dotyczącą moich ustawień bo mam wrażenie że gdzieś jeszcze robię błąd

Obecnie kocioł spala mi ponad 30 kg na dobę - wydaje mi się że jeszcze odrobinę za dużo - raz trafiłem na węgiel i ustawienia że wytrzymał mi 5 dni ! - ale to było tylko raz

Do jest nowy ale ocieplony - 180 m2 w tym około 50 m podłogówki na kotle 55 st

 

proszę o podpowiedź co tutaj by jeszcze można było zmienić

 

czas podawania 7s przerwa 35s dmuchawa 45% - kopczyk prawidłowy - 2 do 4 cm nad paleniskiem

 

Tego nie było w starym kotle i nie wiem tu mi coś nie gra

praca w podtrzymaniu 10s - najmniej jak można

przerwa w podtrzymaniu 30 min

wentylator w podtrzymaniu czas pracy 10s

wentylator w podtrzymaniu czas przerwy 30 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy cały czas śledzę wątek prowadzący do lepszej eksploatacji kotłów

Ja mam kocioł AQUA duo 20 kW z palnikiem brucer sterownik ST-48

Zastosowałem się do uwag jakie wspólnie poruszamy w tym temacie (zakleiłem dziury i część rowków, podwiesiłem deflektor) i mogę z czystym sumieniem powiedzieć że dało to dobry efekt w postaci zmniejszonego spalania.

Miałem piec Stoporkowa z innym palnikiem i był niezwykle oszczędny zasobnik starczał mi do 7 dni dlatego wybrałem jego następcę AQUA.

Moje początkowe problemy były duże jednak przy waszej pomocy opanowałem ta bestię Jednak uważam że mogę jeszcze z niego troszkę wycisnąć dlatego zwracam się podpowiedź dotyczącą moich ustawień bo mam wrażenie że gdzieś jeszcze robię błąd

Obecnie kocioł spala mi ponad 30 kg na dobę - wydaje mi się że jeszcze odrobinę za dużo - raz trafiłem na węgiel i ustawienia że wytrzymał mi 5 dni ! - ale to było tylko raz

Do jest nowy ale ocieplony - 180 m2 w tym około 50 m podłogówki na kotle 55 st

 

proszę o podpowiedź co tutaj by jeszcze można było zmienić

 

czas podawania 7s przerwa 35s dmuchawa 45% - kopczyk prawidłowy - 2 do 4 cm nad paleniskiem

 

Tego nie było w starym kotle i nie wiem tu mi coś nie gra

praca w podtrzymaniu 10s - najmniej jak można

przerwa w podtrzymaniu 30 min

wentylator w podtrzymaniu czas pracy 10s

wentylator w podtrzymaniu czas przerwy 30 min

 

 

Witaj arkas

Nawiązując do tematu zaklejania dziur i rowków… ja próbowałem zaklejać kombinować ale nic tym nie poprawiłem może masz jakąś metodę albo schemat zaklejonych otworów ile udało się zaoszczędzić ?

……… bo te 30kg/24h to nie ciekawie wygląda

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

 

......do bregho.......

Dodałem fotki wentylatora z własnoręcznie zamontowaną przepustnicą powietrza.

-na fotce 1 wentylator pracuje więc unosi blaszkę (blaszka nie może być cięzka)

-na fotce 2 , 3 i 5 zaznaczyłem otwory które już tam były a przydały się do zamontowania szpilki (ja wykorzystałem elektrodę inox tylko że usunąłem otulinę) podtrzymującej blaszkę. (taką blaszkę mógłbym ci udostępnić nieodpłatnie bo ja kupiłem mały arkusz a na niej nie osiada pył ani nie koroduje)

na końcu blaszkę zagiąłem na śrubie 4 mm i przełożyłem szpilkę zaginając na obrzeżach korpusu wentylatora. blaszka nie może być połączona na stałe ze szpilką

 

Blaszka nie może być za długa albo za krótka tak żeby nie blokowała sie podczas pracy wentylatora

Gdy wentylator nie obraca się blaszka musi leżeć na korpusie wylotowym i powinna mieć po 5mm luzu po bokach.(utrzymanie żaru w kopcu w podtrzymaniu)

Myślę bregho że fotki i krótki opis pomogą ci w wykonaniu przepustnicy.

Ja wykonałem to metodą prób i błędów a teraz zamiast szpilki inox zamontowałbym śrubę 3mm i zastosowałbym nakrętkę samo kontrującą.

 

Pozdrawiam.

 

W końcu znalazłem troszkę czasu i założyłem przepustnicę na wentylatorze. Zobaczymy efekty ...

 

A jak tam sprawa deflektora? Jakieś newsy, doświadczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś podpowie co zrobić z tymi ustawieniami w ST-48 ?

 

praca w podtrzymaniu 10s - najmniej jak można

przerwa w podtrzymaniu 30 min

wentylator w podtrzymaniu czas pracy 10s

wentylator w podtrzymaniu czas przerwy 30 min

 

 

Czy jest sens wogóle to ustawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podtrzymanie jak sama nazwa wskazuje podtrzymuje żar w kotle, by nie zgasł. dodatkowo uzupełnienie paliwa w podtrzymaniu pomoże płynniej wystartować podczas fazy pracy - nie potrzeba odbudowywać kopca. parametry jak parametry - dużo na to się składa. poczytaj ten wątek - TIMON kilkakrotnie to opisywał. a najlepiej sam doświadczalnie dobierz - trzeba poobserwować kocioł.

 

nadmienię że ja mam podobnie 10/30 i went. 10/30 ale dziś założyłem przepustnicę na went. i zapewne będę zmieniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem troszkę czasu i założyłem przepustnicę na wentylatorze. Zobaczymy efekty ...

 

A jak tam sprawa deflektora? Jakieś newsy, doświadczenia ?

 

Witaj bregho.

Zdemontowałem deflektor który był zamontowany pod rusztami nad samym palnikiem. Po tygodniu nie zobaczyłem żadnych zmian w spalaniu opału.

Hm…. Co najlepsze postawiłem go na rusztach (około 15cm nad rusztami) zobaczę czy coś się zmieni..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś podpowie co zrobić z tymi ustawieniami w ST-48 ?

 

praca w podtrzymaniu 10s - najmniej jak można

przerwa w podtrzymaniu 30 min

wentylator w podtrzymaniu czas pracy 10s

wentylator w podtrzymaniu czas przerwy 30 min

 

 

Czy jest sens wogóle to ustawiać

 

Koledzy bregho i TIMON dobrze piszą.

 

Ja też mam podobnie 10/30 tylko że wentylator mam 10/30min10sek

dodałem 10 sekund bo wentylator ruszał wraz z podajnikiem i wydawało mi się mniej efektywne to podtrzymanie

…….więc….zatrzymuje się cykl pracy podtrzymania śruby podajnika i zaczyna się cykl wentylatora

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizowałem sposób nadmuchu w trakcie procesu pracy i nadmuchu w podtrzymaniu i doszedłem do takiego wniosku

 

jeżeli założymy że czas pracy na osi czasu ma się w pewien schemat pracy powtarzać to schemat powinien wyglądać chyba tak

 

0.........20:00 (załączenie pracy podajnika na czas 10 sek) 20:10 ...........40:00 (załączenie pracy podajnika na czas 10 sek) 40:10 ...... i tak dalej - to podajnik / praca 10 sek przerwa 20 min

0......19:55 (załączenie pracy wentylatora na czas 10 sek) 20:05........39:55 (załączenie pracy wentylatora na czas 10 sek) 40:05 ...... i tak dalej - to wentylator / praca 10 sek przerwa 20 min

 

taki sposób ustawienia czasu zawsze daje efekt w postaci wcześniejszego uruchomienia wentylatora (rozgrzewa palenisko) a następnie dosypania węgla

 

wtedy palenisko zawsze będzie się żarzyć

 

zastanawiam się tylko czy nie wydłużyć jedynie czasu pracy nadmuchy o 5 sek aby palenisko po prostu się zajęło

 

Co szanowne koleżeństwo o tym sadzi bo albo ja albo ten kocił - już mi nerwów do niego zaczyna brakować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz czas to się pobaw nadmuchem w podtrzymaniu i sprawdź jaki ma wpływ na zapadanie kopca oraz na rozgrzewanie rury podajnika.

faza podtrzymania ma na celu zadbanie o to aby palenisko nie wygasło. jedyne o co w niej trzeba się zatroszczyć to obecność żaru powyżej linii otworów nadmuchowych i właściwa jego temperatura czyli taka ktora uchroni złoże przed wygaszeniem.

cała faza podtrzymania to "spalanie" bardzo nieefektywne z bardzo niską sprawnością należy więc w tym czasie zużywać jak najmniej opału. co za tym idzie jak najmniej dmuchać aby złoże się nie wypalało i nie było potrzeby podawania kolejnych dawek opału.

bardzo pomocne są klapki miarkowników które odcinają dopływ powietrza do palnika od strony wentylatora w momencie kiedy ten nie pracuje.

koledzy bregho i NAHUM ostatnio takie sobie sprawili

z doświadczenia swojego i innych użytkowników wiem że można nie napowietrzać złoża nawet przez kilka godzin a i tak kociołek się podniesie do pracy.

 

dodatkowo nadmierne dmuchanie w podtrzymaniu przy niewielkim odbiorze ciepła może doprowadzić do podniesienia temperatury do wartości krytycznych i załączenia alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski i spostrzeżenia po założeniu przepustnicy

  1. kociołek szybciej startuje po wyjściu z podtrzymania
  2. krócej jest w fazie pracy = mniej podaje węgla
  3. wydaje się (nie mierzyłem), iż w podtrzymaniu jest dłużej
  4. w podtrzymaniu żar ładnie się tli - ostatnio nie było prądu ponad 3h i bezproblemowo podniósł się
  5. to może być akurat zasługa mojego węgla ale wygląd popiołu chyba się poprawił

Reasumując - uprzejmość NAHUMa ( :) ) + troszkę gimnastyki w garażu = same korzyści

Aż dziw że nie jest to fabryczne wyposażenie - choć istnieją wersje RV12PK z przepustnicą

Dzięki NAHUM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.