Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Powietrze W Instalacji


macpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Dwa lata temu dokonano w moim bloku modernizacji tej maszynerii, co to zamontowana jest w piwnicy i tłoczy ciepło do instalacji CO (wybaczcie, nie znam się na tym, wolę nie ryzykować fachowego słownictwa). Już po rozpoczęciu sezonu grzewczego zauważyłem, że zaczęły się zapowietrzać kaloryfery (mieszkam na samej górze). Z poprzednią maszynerią takich problemów nie było nigdy (mieszkam w tym bloku od 8 lat). W pewnym momencie zaczął całkowicie "wyłączać się" jeden z pionów (przestawał grzać od góry do dołu, zimne rurki w pionie) - w łazience, czyli tam, gdzie kaloryfery znajdują się najwyżej. Pomagało "dobicie ciśnienia" przez ludzi z ciepłowni. Przed tym "wyłączeniem" wyraźnie słyszałem bulgotanie powietrza w rurach.

 

W tym sezonie jest podobnie, ale objawy takie jak zeszłoroczne zaczęły występować po miesiącu, przez cały październik instalacja grzała aż miło.

 

Ciepłownia zwala winę na naszą instalację, zawezwany fachowiec chciał wymieniać wszystkie piony za 60 000 zł.

 

Na chłopski rozum problemem jest nieodpowietrzona dobrze instalacja. Mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie zmieniono instalace otwartą na zamkniętą i nieprawidłowo zainstalowano odpowietrzenie i stąd cały problem ,ani ty ani nikt na forum nie pomoże musisz walczyć ze społdzielnią niech zobią prawidłowo odpowietrzenie pionu i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo, choć instalacja nowa bo z 2005 roku. Co roku sezon zaczynam od odpowietrzenia ciągle tego samego grzejnika. Przyczyn może być wiele. Jedna to źle wyregulowane naczynia przeponowe, druga: nieszczelna instalacja. Oprócz tego jest wiele innych cudów, które nawet czasami nie przyjdą do głowy, dopiero jak się widzi instalację to można dojść w czym rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach