Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Krzaczek Czy Sas? - Wybór Koła Co Do Małego Domu

cwietek3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Pytałem się dwóch fachowców, każdy mówi co innego, dlatego zapytam Was...

Mam dom drewniany 70 m2, średnio ocieplony. Który z poniższych kotłów CO mam kupić? Jeden hydraulik stawia na SAS-a, drugi poleca Krzaczka, więc zgłupiałem :)

Krzaczek 10 kW

SAS

Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pomoc!

Grzesiek

Witam mam znajomych co mają SAS około 10lat i sobie bardzo chwalą. A co do tych linków wyżej to mimo że nie znam się na piecach to miałem taki z klapką wsypową po skosie i nie polecam. Przy jej otwieraniu zawsze mi coś uleciało ,przeważnie dym.

Edytowane przez 1973

Typowe z tym dymem dla takich kostrukcji, jeszcze bardziej przydymiają trzy jak jeden czyli ;) dakon dor/buderus/junkers są trzaskane w jednej fabryce, a użytkownicy chwalą się co to nie robili i jak ich nie poprawiali po zakupie :) Kolego o Krzaczkach słyszałem ale ja obstawiam marki Zębiec, Cichewicz, Sas, Ogniwo i Żywiec KDO-U bardzo ciekawe, niedrogie i od 2010 z przegarniaczem i stalą 6mm zamiast 5-tki. Użytkownicy na forach sobie je chwalą reszta marek uznana i utytułowana, ja na przykład kupiłem Zębca KWP21 i dzięki temu od razu zacząłem palić, a nie poprawiać nie doróbki :) Dlatego dla paru złotych oszczędności nie polecam marketówek, chyba iż mus :( materialny zaciska szpony.;) Reasumując z dolniaków poleciłbym Żywca lub Sas-a, a ten krzaczek, to mistyfikacja naprawdę to kocioł górno-dolny LIPA i trzeba go zaślepiać u góry komory więc odpuść go sobie. Sas z kolei nie ma klapki zmiany obiegu więc zostaje zdecydowanie Żywiec KDO-U obowiązkowo z tym U lub stary Zębiec kwkd . Ta klapka krótkiego obiegu przydaje się szczególnie w dni kiedy ciąg marnieje. Od krzaczka konstrukcyjnie lepiej wypada Metal-Fach bo ma tam gdzie trzeba tą klapkę.