Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich , udało mi się zrealizować swoje plany odnośnie mieszkania i zakupiłem swoje 104mkw o wysokosci 3m , jest to mieszkanie w starej kamienicy ale do rzeczy , musze je jakos teraz ogrzac , dostałem namiar na pana który zajmuje sie instalowaniem C.O po wstepnych ogledzinach naszkicował mi taki plan (zamieszczam poniżej) jako że jestem zielony z tego typu prac wczytałem sie w forum i wiem juz np jak ekologicznie spalac w kotle po odpowiednich jego przeróbkach ale tez prosze was drodzy forumowicze o ocene tego rysunku , jest tam 6 grzejników panelowych , 2 drabinki i dwie pętle podłogówki , na wylocie podłogówki (zasilanej z powrotu) sa załozone zawory RTL i to wszystko jest napedzane jedna pompą , czy to wystarczy ? jestem na etapie zakupu odpowiednich komponentów wiec bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi

post-13786-1294507799_thumb.jpg

Opublikowano

Mój kolega po grafice na ASP powiedział, że rysunek narysował amator ponieważ nie ma na nim zaznaczonych: średnic rur, zaworów termostatycznych przy grzejnikach, zaworu czterodrogowego, odpowietrzników oraz przy końcowych grzejnikach zasilania są połączone z powrotami.

Kolory czerwony zasilanie , niebieski powrót są dobrane poprawnie.

Opublikowano

Przepraszam za to niedopatrzenie i pozdro dla kolegi z ASP , legenda dla tego rysunku byla na osobnej kartce ale z tego co wiem to średnica rury od pieca to 1 1/4" , potem zasilanie na alupex fi 20 powroty i podłoga fi 16 , przy grzejnikach zawory bez głowic termostatycznych

Opublikowano
jest tam 6 grzejników panelowych , 2 drabinki i dwie pętle podłogówki , na wylocie podłogówki (zasilanej z powrotu) sa załozone zawory RTL i to wszystko jest napedzane jedna pompą , czy to wystarczy ?

Gratulacje dla szczęśliwego inwestora :)

A ile szczęścia i radości dostarczy ci remont! :)

Do rzeczy.