Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kotły Defro


Neo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Był czas że kotły tej firmy były jedynymi w których na płaszczu wymiennika była blaszka 8mm. Grubość nie świadczy o jakości tej blachy ale znam kilkanaście kotłów spawanych w szopie ze zwykłej stali ( 4 - 5 mm ) i pracują po lat naście. Temat do przemyśleń. Na tą chwile posiadam wiedze na temat kotłów zasypowych tej marki. Jeśli miały to być retortowy polecał bym Hef. Lub coś na palniku II generacji. ( tylko ze względu na palnik) Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że grubość blachy to jeszcze nie atut choć warunek bardzo ważny. Czym grubsza blacha tym mniejsza przenikalność, więc niepożądany efekt. Firma niech się rozwija nowa konkurencja to poprawa jakości na rynku i większy wybór. Ja osobiście stawiam na doświadczenie firm . I cena jest ważna bo lepiej za dobry produkt dać więcej i mieć wypróbowaną jakość <_<

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też wiem że blach im grubsza tym gorsza przenikalność cieplna i kocioł jest mniej sprawny. Grubość blach jest zmienna w zależności od typu kotła. Do każdego typu musi być odpowiednia. Tak wiec do kotła z podajnikiem blacha o grubości 8mm to raczej nie wskazane.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przenikalność ( nazywana przez Was) czyli zdolność absorbowania ciepła przez cześć wymiennikową kotła nie jest aż tak ważna jak sprawność wymiennika. Jeśli będzie on odpowiednio zaprojektowany i będzie posiadał odpowiednią powierzchnie to moim zdaniem nie ma aż tak dużych strat na drodze wymiany. Najważniejsze jednak moim zdaniem będzie odpowiednie zaprojektowania wymiennika czyli odpowiednio "ciasne" przeloty. Tak aby spaliny "opiewały" elementy wymiany a nie tylko się o nie "ocierały:. Moim zdaniem można by zaryzykować kocioł z blaszki 8mm z uwzględnieniem odpowiedniej sprawności wymiennika na którą grubość blachy nie będzie miała takiego wpływu jak sama konstrukcja. Przy kotłach stałopalnych ( retory, peletowce ) moim zdaniem nie ma to wpływu natomiast przy kotłach zasypowych z pewnością ( start kotła ) Pozdrawiam.

 

Ps; Zupełnie jak za czasów radzieckich Grubsze lepsze.....???

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda żę nikt nie potrafi wskazać jaka konstrukcja jest najlepsza wymiennika. I dokładnie jakie kanały powinny być duże. Jest dużo teorji w stylu "odpowiednie" ale dokładnych informacji nigdzie nie ma.

pozdrawiam

PS.Może nowy temat trzeba stworzyć po tytułem sprawność i budowa wymienników.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na chłopski rozum, im mniejsza przenikalność materiału oddzielającego nagrzane w palenisku powietrze od medium grzewczego (czyli w tym wypadku wody) tym dłużej to powietrze powinno się z nim stykać - czyli generalnie tym dłuższa powinna być jego droga, ew. tym wolniej powinno ono przez wymiennik przechodzić. Wydaje się, że idzie za tym dodatkowe zwiększenie ilości materiału - czyli nie dość, że grubiej to jeszcze więcej.

 

Zyskiem jest większa trwałość - czy to się opłaca? Ja strzelam, że dla użytkownika w ostatecznym rozrachunku tak - tylko koszt zakupu pieca wyższy - co za tym idzie mniej klientów (bo póki co u nas cena jest więcej niż 50% kryterium wyboru kupujących). Nawet jeżeli piec będzie miał 50% większą trwałość np. i 50% wyższą cenę i tak zaoszczędzimy na kosztach jego częstszej wymiany <_>

 

Filozof ze mnie jednak :angry: Pozdrawiam.

 

P.S. Radko - jak najbardziej ciekawa dyskusja - na pewno warto.

 

P.S.2.Dodany.Później: No i kolejna sprawa - czy w dzisiejszych czasach warto kupować cokolwiek na lata?? :angry: Za 10 lat warto będzie chyba wydać kasę na piec nowszej generacji. Chyba jednak (powiem to wbrew wszelkim tradycjonalistom) wkraczamy w okres kiedy to będzie się bardzo szybko zmieniać - chociażby z powodu norm ekologicznych.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiadomo co bedzie juz za rok, a 10 lat to ....

Kupowałem tydzien temu miał w cenie 400zł za tone. Własciciel składu twierdzi że już w sezonie ten miał bedzie kosztował 600zł nie wspominając już ceny groszku. Oby się mylił. Przy takich cenach opał stały chyba już się nie opłaca.

pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie ceny to już prawie gaz się opłaci - a jak będzie większy popyt na gaz to... kółko się zamyka <_>

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Defro to kotły są jednymi z tańszych na rynku. Kwestią pozostaje tylko czy powierzchnia i konstrukcja wymiany będzie odpowiednio duża w stosunku do mocy którą należy przenieść do medium grzewczego. Jeśli porównać do kotłów podobnej klasy Defro wypada naprawdę dobrze ( U mnie w mieście - świętokrzyskie 40 km do producenta Defro to 80 % sprzedaży dla kotów zasypowych ).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś (chyba u nas na forum) czytałem, że poziome są lepsze do miałowych. Ale to może być plotka <_>

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i tak. Ja mam piec miałowy górnego spalania są tam kanały pionowe. Kupiłem teraz bardzo dobry miał. Kocioł się strasznie przegrzewa (cały czas ciepło w piwnicy) ale czopuch moge dotknąć ręką więc te przewały też sie sprawdzają w takim kotle.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Jeśli chodzi o Defro to kotły są jednymi z tańszych na rynku. Kwestią pozostaje tylko czy powierzchnia i konstrukcja wymiany będzie odpowiednio duża w stosunku do mocy którą należy przenieść do medium grzewczego. Jeśli porównać do kotłów podobnej klasy Defro wypada naprawdę dobrze ( U mnie w mieście - świętokrzyskie 40 km do producenta Defro to 80 % sprzedaży dla kotów zasypowych ).

 

Pozdrawiam

 

Witam,

zamierzam kupić kocioł DEFRO EKO o mocy 19kW. Czy ktoś z użytkowników takiego kotła może mi przybliżyć coś na ten temat? Głównie interesuje mnie zużycie opału (kg/miesiąc) przy powierzchni do 170 m2, stopień awaryjności itp.itd. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście miałem porównanie Sas i Defro. Defro wydają się lepsze. Defro EKO to ich najlepszy model z podajnikiem. Jednak sterownik chyba jest troszkę mało zaawansowany (co może byc w sumie zaletą). Z kolei nie nastawiaj się na to palenisko rusztowe (awaryjne). Tutaj sensownie rozwiązane ma to tylko Klimosz w modelu Ling Duo.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten ruszt zastępczy faktycznie mam zamiar zastosować tylko w awaryjnych przypadkach, więc aż tak bardzo mi na nim nie zależy. Niemniej jednak dobrze, że znajduje się na wyposażeniu :D W zasadzie mam niewielki wybór kotłów (a może to i lepiej) ponieważ w mojej okolicy firmy proponują kotły "KRZACZEK" , "OGNIWO" oraz właśnie DEFRO. Z tego wąskiego zakresu najbardziej odpowiada mi DEFRO EKO. Jeszcze rozważałam DEFRO KOMPAKT ale dystrybutor odradził mi go ze względu na inny schemat pracy -chodziło o jakieś inne rozchodzenie płomienia w powierzchni grzewczej czy coś takiego :) Podobno w wersji DEFRO EKO jest wydajniejsze. Przyznaję, że nie bardzo się na tym znam, więc stąd moja obecność na tym forum. Dziękuję za szybką odpowiedź :) Będę tu na pewno często zaglądała. Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam,

zamierzam kupić kocioł DEFRO EKO o mocy 19kW. Czy ktoś z użytkowników takiego kotła może mi przybliżyć coś na ten temat? Głównie interesuje mnie zużycie opału (kg/miesiąc) przy powierzchni do 170 m2, stopień awaryjności itp.itd. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

 

witam

 

Postaram się pomóc w tej kwestii , mam piec DEFRO EKO 19kW z poajnikiem ,ogrzewam 150m2 . Piec pracuje na 50 *C.

Eko groszek o kaloryczności 26 , zasyp 120kg. w zimę rok temu wystarczał mi na 4 dni ,czyli około 1 tony miesięcznie.

Co do awaryjności , jak do tej pory nie miałem nic , chociaż moi koledzy bardzo często zrywają zawleczki przy ślimaku .

Ja zawsze przed zasypaniem groszku sprawdzam , czy niema w nim dużych kawałów węgla , Dodam ,że dom mam nie ocieplony. jednym słowem polecam

Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Rowniez posiadam taki piec, mam go jakies 5 lat i nie bylo z nim proglemow,raz tylko sie zawleczka przeciazeniowa na podajniku zerwala ale to wkoncu zabezpieczenie. czasem trzeba troche posiedziec w kotlowni i poprzestawiac ustawienia w sterowniku zwlaszcza jak sie groszek zmieni.Fajna sprawa z tymi rusztami zastepczymi ja uzywam ich jesienia i wiosna spalajac zbedne zapasy drewna. ogolnie jestem zadowolony z pieca. pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawić piec na ekogroszek ?

 

Piec na ekogroszek DEFRO komfort eko – ustawianie pieca na ekogroszek i parametry ustawienia sterownika

 

Przede wszystkim proszę przeczytać instrukcję obsługi .

 

http://www.defro.pl/index.php/serwis/instrukcje-obsugi.

 

http://www.defro.pl/images/stories/PDF/defro-komfort-eko.pdf

 

 

 

NAJWAŻNIEJSZA jest tabela MOCY pieca !!! w zależności od ustawień czasu podawania paliwa do czasu przerwy podawania paliwa str. 14

 

Jak jedziemy samochodem wolno – wciskamy lekko pedał – mało paliwa w jednostce czasu.

Jak chcemy jechać szybciej wciskamy mocniej – więcej paliwa podajemy do silnika w jednostce czasu.

 

 

Tu tak samo.

 

Można ustawić max moc i mieć spokój – piec się na pewno wyrobi .Ale to jak wożenie 1 kg piasku ciężarówką...

Można ustawić małą moc i piec nie będzie się prawie wyłączał ciągle podając węgiel ale to i tak nie jest w stanie podnieść temperatury lub tylko na chwilę.

To tak jak z przeciążona ciężarówka z podjazdem pod stromą górkę...

 

Warto więc zacząć zimą od większej mocy i schodzić z mocą obserwując zachowanie pieca .

Daje to OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA – to tak jak ekonomiczna jazda samochodem.

 

PARAMETRY PIECA

 

Dla domu dobrze ocieplonego około 200 m2 (ocieplona podłoga, ściany , dach ) zapotrzebowanie na moc przy zamkniętych oknach, drzwiach, firankach w oknach w ZALEŻNOŚCI od TEMPERATURY NA ZEWNĄTRZ. Węgiel o poprawnej kaloryczności.

 

TEMPERATURA na zewnatrz MOC

Od 10 do 5 C 14 kW

Od 5 do 0 C 17 kW

Od 0 do – 5 C 20 kW

Od –5 do – 10 C 23 kW

poniżej –10 C 25 kW

 

LATO – funkcja tryb letni tylko grzanie wody 10 kW

 

POLECAM montaż zaworu trójdrożnego w instalacji CO do płynnej regulacji temperatury wody w CO ( niezależnie od temperatury zadanej samego pieca )

 

Kotły na gaz, olej mają czujniki zewnętrzne i same odczytują sobie temperaturę i dobierają moc automatycznie.

 

Kotły na ekogroszek nie mają automatyki ze względu na rodzaj paliwa i konieczność podtrzymywania płomienia/ żaru w piecu.

 

Więc można kotłom na ekogroszek zadać moc 25 kW i się nie martwić. Jest to słuszne ale kosztuje większym zużyciem węgla gdy nie ma ZIMY i niskich temperatur. Jest wygodne i tylko trzeba sprawdzać czy jak jest ciepło to czy piec się nie przegrzewa, tzn. zadajemy 56 stopni C . Piec ją osiąga wyłącza się, inercja mocy powoduje że po wyłączeniu piec jeszcze nagrzewa się wyżej np. ponad 70 stopni.

 

Jak odczytywać MOC z tabeli ze strony 14:

 

 

http://www.defro.pl/images/stories/PDF/defro-komfort-eko.pdf

 

 

Np. MOC około 20 kW

 

a)

 

Czas podawania paliwa 5 s

Czas przerwy podawania paliwa 20 s.

 

Przecięcie tych dwóch parametrów w tabeli daje moc 20,5 kW

 

B )

 

Czas podawania paliwa 10 s

Czas przerwy podawania paliwa 40 s.

 

Przecięcie tych dwóch parametrów w tabeli daje moc 20,5 kW

 

c)

 

Czas podawania paliwa 20 s

Czas przerwy podawania paliwa 80 s.

 

Przecięcie tych dwóch parametrów w tabeli daje moc 20,5 kW

 

 

a)B ) c) Stosunek czasu podawania paliwa do czasu przerwy podawania paliwa wynosi tyle samo 1/4;

 

Bo węgla podajemy mało ale mała przerwa jest lub węgla podajemy więcej ale większa przerwa jest i wychodzi ostatecznie na to samo.

 

Różnica jest w sposobie spalania paliwa i ilości popiołu. Sposób a) często a mało powoduje lepsze spalanie węgla – trochę mniej popiołu bo często podawany węgiel częściej rusza całym żarem w palniku retrotowym i lepiej go „napowietrza” co nie powoduje powstawania spieków popiołu.

 

Np. MOC około 14 kW

 

a)

 

Czas podawania paliwa 5 s

Czas przerwy podawania paliwa 30 s.

 

Przecięcie tych dwóch parametrów w tabeli daje moc 14,7 kW

 

B )

 

Czas podawania paliwa 10 s

Czas przerwy podawania paliwa 60 s.

 

Przecięcie tych dwóch parametrów w tabeli daje moc 14,7 kW

 

 

a)B ) Stosunek czasu podawania paliwa do czasu przerwy podawania paliwa wynosi tyle samo 1/6

 

Inne moce można ustawić na podstawie tabeli.

 

Mamy jesień i temp 10 - ustaw moc np. 15 kW

Mamy zimę ustaw większą moc

Mamy lato na CWU wystarcza mała moc.

 

Zaoszczędzisz około 15 % węgla

 

 

 

Parametry ustawienia sterownika pieca:

 

 

Temperatura zadana CO : 52 do 60 . Najlepiej 55

 

Temperatura CWU

(należy wcisnąć przycisk WYJSCIE przez 5 s ) i ją ustawić na 42 ( jak mamy bojler na CWU z pieca )

 

Podawanie węgla 7 s

( jak bardzo zimno na zewnątrz to na 8 lub 9 ; jak ciepło na zewnatrz to 6 , 5 itp. )

 

Przerwa podawania 30 s

 

( stosunek jest 7/30 co daje około 1 do 4; co daje moc około 21 kW bo obecnie mamy ujemne temperatury)

 

 

Temperatura załączenia pomp CO i CWU 40

 

Histereza CO 2

 

Histereza CWU 3

 

Pompa CWU załączyć

( jak grzeje Ciepłą Wodę Użytkową i ma zamocowany czujnik temperatury w bojlerze ).

 

Stała pompa CO załączyć.

Wtedy praca pieca jest wymuszana zadanymi temperaturami na piecu. Jak brak stałej pompy CO to pracę pieca wymusza w pierwszej kolejności BOILER na CWU i piec chodzi aż nagrzeje się CWU i może wtedy przekraczać zadane temp pieca w trybie CO.

 

Nadmuch nie na max ,

przesłona na wentylatorze otwarta na MAX. Płomień ma być intensywny jasnożółty ale nie za silny bo ciepło wtedy ucieka kominem... Wentylator zatem gdzieś lekko nad środkowymi ustawieniami

 

Przerwa przedmuchu 15 minut

( jak dłuższa to węgiel gaśnie i tworzy niespalony popiół a jak często jest podawany świeży przedmuch to węgiel się spala i mniej popiołu jest ).

Ponadto po załaczeniu piec jest gotowy do pracy bo ma żar. W przeciwnym razie musi się rozpalić z małej ilości przygasłego żaru a to zajmuje czas.

 

Czopuch otwarty na MAX , regulacje robić wentylatorem. Wtedy piec się aż tak nie zapycha pyłem.

Piec czyścić , ściagając pył z popiołu z półek raz na miesiąc. Kolejne 5% oszczednosci. Czysty piec lepiej odbiera ciepło

 

Parametry pieca i sterownika są poprawnie nastawione gdy piec , np. 15 minut uzyskuje zadaną temperaturę po załączeniu i ma np. 15-45 minut przerwy, tzn po wyłączeniu przy zadanej temperaturze jeszcze narasta przez jakiś czas a potem maleje aż do temp załączenia.

I cykl się powtarza. Im wiekszy zapas mocy tym dłuższa przerwa. Ale jak za duży to piec się przegrzewa i niszczy. Jak zadajemy 55 to przy tej powinien sie wyłaczyć i dojśc z rozpedu kilka stopni wyżej do np 60

 

Piec najbardziej jest obciażony rano po zimenj nocy zimą. Warto wtedy patrzeć w kotłowni jak zachowuje się piec.

Najlepiej założyć na kaloryfery regulatory danfoss. Ustawić je na prawie 3 Zaoszczędzisz kolejne 10 % węgla.

Regulatory pokojowe nie polecam!!! Taniej na każdym kaloryferze DANFOSS

 

Efekt 3 tony wegla sezon ziomowy.

Latem zasobnik wegla na CWU : 2 miesiące

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam w końcu zainstalowany piec Defro Optima Komfort 15 KW :) W sumie to jest teraz moj pierwszym sezon ale jestem zachwycony piecem :) Pali się po prostu super :)

 

Specjalnie kupowałem ta wersje bez dmuchawy i żadnej tam elektroniki, bo chciałem wykorzystać naturalny ciąg jak to było zalecane na forum oraz miarkownik ciągu i działa to bez zarzutu, nawet grawitacja idzie ładnie na zaworze 4D (6/4"). Nie mam czasu na razie zamontować osobnego sterownika pogodowego do zaworu 4D oraz sterowników do pomp CO i CWU ale w sumie teraz żałuje ze je w ogolę kupiłem bo na grawitacji śmiga to wszystko super wiec się bać bez prądu nie muszę ze zostanę na lodzie :) :)

 

O golnie pale do 75°C zęby trochę rozgrzać cały dom i ze stało-palności jestem zadowolony na pełnym zasypie trzyma przy 75°C 10godzin potem jeszcze jest 60°C i jest dość dużo żaru wiec wystarczy tylko trochę dorzucić opalu i się pali dalej :) Niestety węglem którym pale ma ponad 16lat wiec nie należy do super jakości bo jest zlasowany ale jak widać i tak się długo pali :) Mysle ze na dobrym węglu bez problemu 12 godzin można palić :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o defro to maja rózne kostrukcje z kanałami poziomymi i pionowymi. Gereralnie panuje krąży opinia zę kanały poziome najlepiej odbieraja ciepło (pomijajac wymienniki rurowe). Ale może wypowie sie fachowiec lub dobry praktyk.

 

Bardzo ciekawy temat. Kiedyś Adias promował kotły z pionowymi grodzicami, argumentując, że z pionowych płaszczy wodnych sadza sama spada do wyczystek, a do tego kocioł taki lepiej odbiera ciepło, przez co temperatura czopucha jest niska. Mój znajomy ma Sasa Nwt i czopuch w tym kotle można utrzymać dłonią. Pytanie tylko jaka jest żywotność takiego kotła?

Jak to jest Panowie co posiadacie takie kotły?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.