Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jest to mój pierwszy post na forum i proszę o wyrozumiałość .W tym roku będę montował instalacje co w swoim domu o powierzchni grzewczej 50 m kw piec albil 1,7 kw ( orientacyjna pow grzewcza kotła od 100 do 170 m ) ,dotychczas było ogrzewane piecem kaflowym i podkową .Przy temperaturze na grzejnikach 40 s C i grzaniu ok 6 godz było gorąco jak wiadomo piec miałowy przy pełnym zasypie będzie trzymał ok 24 h i temperatura bezie się utrzymywać w okolicach 65 s C .Tak duża temperatura będzie powodować przegrzewanie pomieszczeń więc chce zastosować zawór 4 d do regulacji temperatury .I teraz mam do was kilka pytań

1 chce zastosować zawór bez siłownika czy ręczna regulacja ma sens .

2 czy da rade zrobić na 1 pompce bojler i cały układ

3 co się stanie kiedy braknie prądu a piec będzie pracował na krótkim obiegu

4 czy grawitacyjnie cały układ będzie w stanie działać

czy wszystko według tego schematu będzie działać ok

post-13966-1285766188_thumb.jpg

Opublikowano

Ale 17KW do 65 m2 ja bym w życiu nie podpiął. Max 10KW. Może lepiej ten sprzedać a kupić mniejszy?

Miałem 17KW do 100m2 i problem se smołą w kotle. Poczytaj fora zanim podepniesz go do instalacji. Znajdziesz opisy osób, którzy mieli i mają za duże kotły. Zapraszam do lektury.

Opublikowano

Pieca nie sprzedam obok mam mały domek ok 45 m2 i chce go kiedyś połączyć do tego może poddasze i w sumie uzbiera się ze 150 m2 . Teraz trzeba kombinować jak to na chwile obecną podłączyć .

Opublikowano

Jednak montuje piec imam do was pytanie czy taki schemat będzie ok .Schemat trochę zmieniony w porównaniu do oryginalnego obróciłem tylko zawór 4 d .orginalny shemat jest w 1 poście możenie porównać .

post-13966-1286274270_thumb.jpg

Opublikowano

teoretycznie ok, a ja poszedłem troszkę inną drogą- teoretycznie mam starą instalację z rurami ocynk i nie zamierzałem wkładać zaworu 4d czy 3d (i polecam tez ocynk a nie miedz). To tylko sugestia, ale się dziele - wpadłem na pomysł by przy kazdym grzejniku zainstalować zawory termostatyczne i jestem pod wrazeniem dzialania- obieg z pompą- boiler - piec na stałe- temperatura wody ustawiona na stałym poziomie, resztę robią termostaty- mam tylko w łazience włacznik(prosty termostat) , który przełącza mi temperature wody 45/63 st. C zaleznie od tego czy się chcę kompac czy nie. Obieg boiler-piec CO zawsze ma temperature zadaną i w polączeniu z termostatami lokalnymi dziala jak zawór 4d:) Na wlocie do pieca rura ma temp zblizoną do wylotu i nie zdazyło mi się by kiedys temperatura ta spadła znacząco nawet jak kaloryfery załączały sie pietrami przy zalewaniu selektywnym wodą czy odpowietrzaniu. Co wiecej jest jedna pompa w obiegu i woda ciepła w kranie non-stop. Sterownik proporcjonalny polecam (mam firmy Tomar) - uwazam, ze proporcjonalny jest najlepszy.

 

Zawory troche drozsze (tez przy grawitacji mają dzialać)- kupilem firmy HERZ (komplet na kaloryfer ok 130zł)- ponadto jest podlogówka tez ze specjalnym zaworem do trzymania stałej temperatury i jestem pod wrazeniem- Zawory to niby nowosc, przyznam, ze nie spotkalem takiego rozwiazania u znajomych, ale podoba mi sie bardzo:)

Opublikowano
Jednak montuje piec imam do was pytanie czy taki schemat będzie ok .Schemat trochę zmieniony w porównaniu do oryginalnego obróciłem tylko zawór 4 d .orginalny shemat jest w 1 poście możenie porównać .

na tym obrazku juz brakuje ci kawałek niebieskiej kreseczki od bojlera

zobacz na pierwszym jak było

Opublikowano

Już poprawione . Jak z tym schematem jest ok .Każdy producent zaworów na swoich schematach zawsze podłącza piec do zaworu z lewej lub prawej strony .Nikt nie podłącza pieca od dołu może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego .W zasadzie zawór zostaje jakby obrócony o 90 stopni

chyba w żaden sposób takie podłączenie nie powinno zakłócić jego pracy .

post-13966-1286288043_thumb.jpg

Opublikowano

Ciekawi mnie jak ustawisz przepływ, aby nie bylo tak, ze woda bedzie krazyla na odcinku kociol-boiler i grzejniki cieple tylko u gory?

 

U mnie nie mam zaworu miesz, tylko jedna pompa na powrocie. Jak otworze zawory na maksa (na wezownice do cwu), to do grzejniki tylko cieple od gory. Jak przydlawie, to jest ok.

Opublikowano

Właśnie po to jest forum aby coś doradzić. W sumie bojler można przydławić ewentualnie założyć pompkę i ustawić na mały bieg . Ale chciałbym to zrobić na 1 pompce czytałem na forum że takie rozwiązania się sprawdzają w zależności od średnicy rur .Teraz zależy mi na poprawnym podłączeniu zaworu pompkę i przeróbki bojlera można zrobić później .

Opublikowano

Ogolnie, to nie jestem ekspertem jak quitar, ale wg mnie raz taki uklad zadziala raz nie. Chodzi o to , czy uklad kotlowy zadziala na grwitacji. Nie wiem czy czasem uklad kotlowy nie powinien miec osobnej pompy.

 

Ja bym raczej poszedl w kierunku zaworu 3d z podmieszaniem kotłowym. Uklad ten eliminuje niespodzianki jakie sprawia uklad z zaworem 4d

Opublikowano
Właśnie po to jest forum aby coś doradzić. W sumie bojler można przydławić ewentualnie założyć pompkę i ustawić na mały bieg . Ale chciałbym to zrobić na 1 pompce czytałem na forum że takie rozwiązania się sprawdzają w zależności od średnicy rur .Teraz zależy mi na poprawnym podłączeniu zaworu pompkę i przeróbki bojlera można zrobić później .

 

wcześniej trochę nawiązałem do tego rozwiązania, dlatego odradzałem zawór 4 d bo układ mam podobny. Jezeli chodzi o bojler to zeby wogóle on zadziałał tzn(grzał wode) to muszą być dobrze dobrane przekroje rur bo układ piec- boiler w gruncie rzeczy w Twoim układzie działa grawitacyjnie.

 

Tak naprawdę, aby boiler dobrze grzał wode, a na grawitacji grzeje słabo i nie wydajnie to musi być pompa w tym obiegu i osobiscie nie wyobrazam sobie tego inaczej bo nawet nie wiesz ile tracisz, grawitacja ma dzialac tylko wtedy jak zabraknie prądu- ale to stan awaryjny i moje podejscie. W tym ukkladzie co zaproponowałes musiałbys zamontowac 2 pompy gdzie druga bedzie podbierac wode (nie wiem jak reguluje zawór 4d w praktyce, ale powinno sie to dac zrobic) dlatego lepsze rozwiązanie jest takie jak opisalem wczesniej, ktore zastosowałem u siebie i sie sprawdza (ku przypomnieniu, woda boiler-piec na pompie biega, gdzie na boilerze zastosowałem zawór kulowy celem wyregulowania oporu dla przepływu ewentualnego a reszta obiegu podbiera sobie wode przez termostaty)

jak pisalem- efekt jak przy 4d ale jedną pompka załatwiam ciepła wode i wg mnie najlepszy system regulacji temperatury w pomieszczeniach bo rozporoszony.

 

dodam tylko, ze do boilera rura ma przekrój 2- 1,25 cala i jest trochę wyzej od pieca, jednak na grawitacji nigdy woda nie była odpowiednio ciepla, co wiecej było jej zbyt mało, z obiegiem w moim systemie piec ma wode na 63*C (przy kompieli) i woda na bieżąco leci parząca, nie ma znaczenia ile biorę.

 

1. jak chcesz miec dobrze to na jednej pompie powinienes zmienic koncepcje instalacji bez zaworu 4d

2. jesli 4d to powinna byc druga pompa na cw

 

- ale to tylko sugestie:)

Opublikowano
Ale 17KW do 65 m2 ja bym w życiu nie podpiął. Max 10KW. Może lepiej ten sprzedać a kupić mniejszy?

Miałem 17KW do 100m2 i problem se smołą w kotle. Poczytaj fora zanim podepniesz go do instalacji. Znajdziesz opisy osób, którzy mieli i mają za duże kotły. Zapraszam do lektury.

 

 

jesli jest to nowoczesny piec z odpowiednim sterowaniem, to ja nie widzę zadnych przeszkód by takowy zamontować. Nic nie stoi na przeszkodzie a nawet na plus , jak piec jest dobry to bedzie się załączał po prostu rzadziej i na krótszy czas. To tak jakbym tirem jechał z pustą naczepą:angry: po prostu jest zapas mocy, ale to nie znaczy, ze piec wezmie wiecej paliwa- moze wziąc nawet mniej- to kwestia konfiguracji i wypadkowej sprawnosci pieca. :angry:

 

P.S. w Twoim przypadku raczej zle paliles, bo prawdopodobnie piec dusiles na małym ogniu stąd ta smoła. Piec ma sie zalączać na pełną moc tylko zadziej, jak jest sprawny układ nadmuchu (brak nieszczelnosci) to nie bedzie smolil...

to tyle ode-mnie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Piec zamontowany założone 2 pompy i zawór 4 d bez siłownika . Przy ręcznej regulacji ustawiam na grzejniki ok 44 48 stopni na piecu mam ustawione 60 i lekko przebija tą temperaturę do 68 i wszystko grzeje jak należy .

Chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestie która przy montażu 4 d jest pomijana każdy mówi o podgrzewaniu powrotu niskiej temperaturze na grzejniki ale zawór wpływa znacząco na zużycie opału . Robiłem kilka testów z różnym położeniem zaworu (otwarty na ful i ustawiając na 4 pozycje tak aby na grzejniki szło 44 48 st )

W piec załadowałem koszyk drzewa i wiaderko 10 l miału przy otwarciu na ful piliło się 7:30 min przy ustawieni na 4 paliło się 10:30 min jak widać uzyskujemy 3 h palenia więcej . Myślę że ze względu na ekonomie warto instalować zawór 4 d .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.