Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gdzie Wstawić Zawór Czterodrogowy


gayver77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Mam takie pytanie, gdzie wstawić zawór czterodrogowy w niżej załączonym schemacie .Chciałbym zaznaczyć że piec jest na równi z parterem ,bo jeśli jest poniżej powrotu zimnej wody z grzejnika to zasada jest prosta i wiem jak to zrobić .A w tym przypadku jestem zielony.Proszę o porade.

schemat4.bmp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór czterodrogowy to zawór który eliminuje nam funkcje grawitacji w obiegu CO ale zapewnia idealne podgrzanie ciepłej wody coś za coś...mam nadzieje że jest tam grdzeiś w tym schemacie siłownik do tego zaworu to juz mamy w tym przypadku mercedesa dla takiego układu ... ach piękne obejście i zawór róznicowy... bez tego silownika nie zadziała jak powinno... więc uwaam że jest Zawór róznicowy też daje spore opory lepiej z niego zrezygnować na rzecz skosnego wtedy napewno bedziemy otwierac go ręcznie ale moglibyśmy zniszczyć kosioł... Nie umiemy życ bez prądu hihi .. coś za coś

Podsumowując lokalizacja zaworu jest w porzadku

Obejście instalacji w stosunku do zabezpieczeń rowniez /nie może być inaczej/

idealne zadzaiłanie kotła w priorytecie ciepłej wody

 

Myslę że skoro jest zapewnione obejście grawitacyjne piec jest postawiony dostatecznie nisko w stosunku do pierwszego najniższego grzejnika i instlacja policzona jest jako grawitacyjna :) bo wówczas obejscie też będzie tylko atrapą nawet zabezpieczenia. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj nie ten guzik!!! Miał być jeszcze ten rysunek inst_3_D.pdf.

 

Witam uzasadnij swoją teze połączenia zaworu 3-D jak i rysuneku jaki wkleiłeś ,bo ja nigdy nie odpowiadałbym za takie rozwiązanie .Na twoim rysunku podczas zamknięcia się termozaworów pompa wyleje wode z naczynka .Poprawiałem takiego instalatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach