Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chyba Słabe Krążenie


żuławiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam domek 8,6x14m, na połowie wzdłuż podpiwniczony. Piec na opał stały "Piro" 17kW, wraz z zaworem bezpieczeństwa i pompą Grunfos "60" na powrocie.

Od pieca odchodzą 2 gałęzie (czy piony, poziomy-nie wiem, nie znam się) z rury 1 1/4".

Na jednej jest grzejnik w korytarzu, łazience i bibliotece. Biblioteka była jakoś niedogrzana, mimo, że kupiłem grzejnik jaki mi w sklepie polecili podług metrażu.

Druga gałąź z piwnicy wychodziła do kuchni, gdzie nad podłogą przechodziła na tą drugą część domu niepodpiwniczoną i z racji tego rury poleciały dalej do następnych grzejników po podłodze. Zanim rury wyszły do kuchni wstawiłem trójniki i redukcje i pociągnąłem ogrzewanie do szklarenki dobudowanej do szczytu domu.Szklarenka o szerokości 4m przeznaczona do rozmnażania pomidorów, sałaty itd. Zależało mi na podgrzewaniu podłoża do rozsad, więc wkopałem 100mb ogrzewania podłogowego niebieskiej rury Kissan. Ziemia stała się trochę cieplejsza, ale wewnątrz było za zimno. Więc 0,5m nad ziemią odkręciłem odpowietrzniki wstawiłem trojniki na wierzchu, których przykręciłem odpowietrzniki z powrotem i wstawiłem wzdłuż ścian podpodłogowy przewód grzewczy 3 pętle i to przy mniejszych mrozach zdaje egzamin. Ta druga gałąź ma w kuchni jeden grzejnik, w dużym pokoju TV duży grzejnik, następnie grzejnik w pokoju syna, w pokoju córki i nasza przyszła sypialnia z dużym grzejnikiem. Dopóki jesienią nie było większych mrozów i szklarenka nie była grzana w pokoju córki było jeszcze jakoś ciepło, nie tak jak u syna, ale do przełknięcia. Nasza przyszła sypialnia była zawsze zimna. Radziłem się różnych znajomków i jeden mi tłumaczył, że szklarenka podbiera ciepło domowi, że należało, by to porozdzielać i powstawiać zawory zwrotne.

Właśnie nadarzyła się taka okazja, będąc zimą wolniejszy czasowo wziąłem się za remont domu.