Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat Co


gzara

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szkoda ze instalator nie zastosowal jeszcze mniejszch rurek -srednica ;) ja tedo nie rozumie z pieca np.2 cale a tu nagle mamy 3/4 - a opory przeplywu ???

Marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na tym, mój instalator mówi w mądry sposób ale już nie zamądre rzeczy. Te najcieńsze rurki idą do CWU i to po mojej interwencji je przeniósł bo zamontował je za zaworem 4d

 

Czyli jeden minus już mamy duża różnica średnic.

 

Co dalej?

 

Rura zasilająca do cwu na ssaniu pompy obiegowej? Naczynie wzbiorcze źle podłączone,gdzie rura przelewowa? Z tymi średnicami do nie do końca tak - dwa cale to do obiegów grawitacyjnych.

Co dalej? Nie baw się z tym sam. Na Twoim miejscu zleciłbym projektantowi z uprawnieniami przeliczenie instalacji,zainstalowanych grzejników i opracowanie schematu połączeń - najlepiej w aksonometrii.Instalator ma wykonać tak jak jest obliczone i narysowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczynie wzbiorcze jak już poprzednicy napisali ma być podłączone bezpośrednio do pieca, a rura biegnąca do niego nie może być w żadnym miejscu skierowana w dół... nawet nie powinna iść poziomo, ale czasami jest to konieczne... na dodatek nie wolno na niej montować zwężek ani zaworów... średnica rury do naczynia, a najlepiej dwóch (z zasilania z pieca od góry naczynia, z powrotu do pieca od dołu naczynia) powinna być minimum DN25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura przelewowa idzie od razu do na górze do kanalizacji.

Co do CWU to chciałem aby ją przeniósł przed zawór 4d bo za zaworem to raczej nie ma sensu zresztą widać na zdjęciu takie pozaślepiane króćce do dołu to są po wcześniejszym wyjściu