Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nożyce do cięcia rur z tworzywa


markus383

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

Jestem nowy na forum i jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy instalacyjne :) No może nie do końca, bo we wrześniu pomagałem hydraulikowi przy wymianie kopciucha na piec na pellet (miało być tanie paliwo, ehhhh......) i coś tam widziałem. W przyszłym roku będziemy rozbudowywali budynek, wymieniali dach, być może ocieplali budynek oraz, o ile jakimś cudem wystarczy środków, także chcielibyśmy wymienić instalację CO z blisko 30 letnich rur stalowych różnych średnic na jedną średnicę (tam, gdzie dostaniemy się do nich - na pewno nie wymienimy rur znajdujących się pod podłogą na parterze, gdyż nie będziemy mieli do nich dojścia - jest tam rura o średnicy pewnie z 5-6 cm albo i trochę więcej - nie ma izolacji pod podłogą, a jest jedynie piach i przy okazji wymiany podłogi, o ile aktualna będzie wymagała wymiany, będziemy także ocieplali podłogę na parterze). Dowiedziałem się do tej pory, że warto użyć rur pex o średnicy 32 w pionach i o średnicy 20 przy odejściu z pionu do grzejników. Z moich prostych i szybkich wyliczeń wynika, że w instalacji może być ok. 80 litrów wody, a może być i więcej licząc dokładnie grzejniki płytowe. W piecu mam 80 litrów, więc uwzględniając zmniejszenie ilości wody w instalacji (zeszłoby pewnie do 40 litrów), piec miałby zasób nawet na dwa przeloty i woda na powrocie nie byłaby taka chłodna.

Kończąc ten mój przydługi wstęp i wracając do tematu chciałbym na razie zakupić sobie trochę sprzętu na początek tej roboty. Chciałbym Was, bardziej doświadczonych, zapytać, czy takie nożyce do cięcia rur pex lub pp za 50 zł z popularnego portalu aukcyjnego spiszą się dobrze przy takiej domowej robocie? Chciałbym też, może, kiedyś takie nożyce wykorzystać do budowy instalacji małego, domowego browaru 😉 :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem więc się wypowiem 🤪